
Da var gir kasen død!
Moderator: Global moderator
Sv: Da var gir kasen død!
Da må eg bygynner å spare penger da.men tror eg kjøper en brukt 1300s kasse i først omgang slik eg kan få kjøre bil til høsten. 

1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Da var gir kasen død!
Du har mest sannsynleg kun ei standar 1300s girkassa i bilen.. dei kostar deg ca 3k i innkjøp,, men å skifta kronhjul kan vel då gjerast veldig enkelt, Dersom det er kun ei Standard 1300s kassa(fekk du høyrd med tidlegare eigar?? han veit)
Er det standard kassa so får du tak i ei 1300 kassa, altso ikkje 1300S men vanlig, den får du billig, -gratis ogso plokker du ut diffrensialen og so flytter du den rett over som ein komplett del, evt skifter sideplatene over om det er fancye på di kasse. Det kostar deg prisen av ei dele kassa 1300(= gratis i fleire tilfellet) + arbeidet som ogso er gratis sidan du gjer detta sjøl
Ut med motor, ut med girkassa, av med akslingane, skru av sideplatene og ta ut differnsialen, hiv inn den "nye" og skru alt på plass att 
Er det standard kassa so får du tak i ei 1300 kassa, altso ikkje 1300S men vanlig, den får du billig, -gratis ogso plokker du ut diffrensialen og so flytter du den rett over som ein komplett del, evt skifter sideplatene over om det er fancye på di kasse. Det kostar deg prisen av ei dele kassa 1300(= gratis i fleire tilfellet) + arbeidet som ogso er gratis sidan du gjer detta sjøl


TLF: 97419035
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: Da var gir kasen død!
Du likar jo å dra på litt, så det er vel like greit å bestille ei Rancho-kasse med ein gong. 

1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sv: Da var gir kasen død!
Billig fraktRZR Andy wrote: Pro street er nok veien å gå for din bil tipper jeg, siden det er såpass powerbaki der.
Et lite regnestykke:
alt 1)
1 stk 1300S kasse = 3-4000.- (ukjent levetid)
alt 2)
Deler til den du har 1-2000.- + arbeidspenger 5-6000.- ?
alt 3)
1 stk standard 1300-kasse = 500-1000.- (ukjent levetid)
alt. 4)
1 stk Pro Street fra Rancho = $695 + $100 (?) frakt x 6 = ca. 4800-5000.- + 25% mva = 6250.- levert på døren.
Si mellom 6 og 7000 for en flett ny forsterket girkasse direkte fra Rancho, det er ikke noe å si på den prisen.
Om denne også kan leveres på tre dager, så er den i boks før SCC![]()



Sv: Da var gir kasen død!
Ja det er gøy med litt extra under foten,men er ikke noe mekaniker når det gjelder installering.Tror eg kommer til å sliter med det.GSR wrote: Du likar jo å dra på litt, så det er vel like greit å bestille ei Rancho-kasse med ein gong.![]()

1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Da var gir kasen død!
Skulle gjerne hatt en selvSandvik996tt wrote:Billig fraktRZR Andy wrote: Pro street er nok veien å gå for din bil tipper jeg, siden det er såpass powerbaki der.
Et lite regnestykke:
alt 1)
1 stk 1300S kasse = 3-4000.- (ukjent levetid)
alt 2)
Deler til den du har 1-2000.- + arbeidspenger 5-6000.- ?
alt 3)
1 stk standard 1300-kasse = 500-1000.- (ukjent levetid)
alt. 4)
1 stk Pro Street fra Rancho = $695 + $100 (?) frakt x 6 = ca. 4800-5000.- + 25% mva = 6250.- levert på døren.
Si mellom 6 og 7000 for en flett ny forsterket girkasse direkte fra Rancho, det er ikke noe å si på den prisen.
Om denne også kan leveres på tre dager, så er den i boks før SCC![]()
! Jeg tar en
![]()
![]()

Frakt kan gjøres rimelig om en får dem sendt med jetcarrier.com - mange av de amerikanske forhandlerne har fri frakt i USA, og med jetcarrier registrerer du en postboks-adresse på deres havnelager i NJ. Så sender de det enten sjø- eller luftveien hjem hit til Norge, så om en har tid å vente litt er det MYE å spare på frakten. En kamerat av meg har bestilt deler til sin bil den veien og det funket veldig greit.
Se mer på http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp#seafreight
Sv: Da var gir kasen død!
Takk for det skal ser litt på dette.. 

1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Da var gir kasen død!
Er litt forvirret noen som sa til meg hvis det var kronhjulet ville det ikke være mulig å kjøre bilen???vet ikke selv?
som sagt kan få det i girene men tredje er litt vanskelig en normalt.ilikevel kan det ikke være bra at det er kommet ut drit fra kassen.
som sagt kan få det i girene men tredje er litt vanskelig en normalt.ilikevel kan det ikke være bra at det er kommet ut drit fra kassen.

1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Da var gir kasen død!
Ville ikkje satsa på noko lengre turar med den! Men du har vel ei reservebobla? 

TLF: 97419035
Sv: Da var gir kasen død!
hadde en girkasse som kranglet for meg i en Citroen XM, for å legge all tvil til side dro jeg en rivstart som knuste enhver tvil om nødvendigheten
av et skifte ... kanskje en ide ?
av et skifte ... kanskje en ide ?

o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
- Bjørn Hjellestad
- Supermedlem
- Posts: 927
- Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
- Location: Legoland
Sv: Da var gir kasen død!
Strøken testmetodehans wrote: hadde en girkasse som kranglet for meg i en Citroen XM, for å legge all tvil til side dro jeg en rivstart som knuste enhver tvil om nødvendigheten
av et skifte ... kanskje en ide ?![]()

