Skiftet transmission olje i dag på boblen,å da falt ut to klumpe metal,det var oxo en del metal "støv" som hadde klistrert seg til bunn plug.
Så nå er eg ganske deppa med det hele vet ikke hva eg skal gjøre nå må vel kjøpe ny kassen,eller brenne hele dritten.!! >:(det var sesong over og ut før det bygynt for megl....
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
jayster wrote:
Skiftet transmission olje i dag på boblen,å da falt ut to klumpe metal,det var oxo en del metal "støv" som hadde klistrert seg til bunn plug.
Så nå er eg ganske deppa med det hele vet ikke hva eg skal gjøre nå må vel kjøpe ny kassen,eller brenne hele dritten.!! >:(det var sesong over og ut før det bygynt for megl....
1960 resto cal. OTT
Jamie - bilder sier mer enn 1000 ord! Bilder av klumpene som falt ut, f.eks. Hvilken bil var de? Fungerer girkassen?
Metallstøv på magnetpluggen er normalt, det skal være sånn. Den samler opp spon fra f.eks. slitasjen på syncroringene. Om det er en synkroring som er knekt så vil du nok slite med å bruke det giret den hører til.
Ai.. men rolig. det er et veldig løsbart problem. det ligger flere 1300s kasser på vw norge og det er en grei jobb og bytte.. hvis det er kassa som er helt død,
RZR Andy wrote:
Jamie - bilder sier mer enn 1000 ord! Bilder av klumpene som falt ut, f.eks. Hvilken bil var de? Fungerer girkassen?
Metallstøv på magnetpluggen er normalt, det skal være sånn. Den samler opp spon fra f.eks. slitasjen på syncroringene. Om det er en synkroring som er knekt så vil du nok slite med å bruke det giret den hører til.
Hvis du sender meg pm med mobil no.så skal eg sender deg en bilder som du kan legge ut her for dere å ser klumpen.kassen høres ikke bra ut når eg gir gas og virker vanskelig å få i reverse og andre,men det kan henne at det er bare meg som stresser litt.
Bilen er boble med 2.1 kassen skal være forsterket??
1960 resto cal. OTT
Det vart vel konkludert med att det var kronhjulet som var bås? isofall er det te å skifta det so kasso ekje dau!
Men kronhjulet er kanskje av typen performance forsterka? eller burde vert.. me tanke på motorn
Hvis dette var et problem fra du kjøpte den bør kanskje selger spørres til råds? Han vet vel hvilken kasse det dreier seg om og hvilke forsterkninger som er gjort. Som regel er det vel sideplatene som forsterkes for å unngå at kassen sprekker, men girkasser er jeg lite inne i.
Forsterkede sideplater her
Heavy Duty Side Cover http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc ... =TRANSAXLE
En enklere variant er disse
Kanskje noen gjenkjenner bitene fra et bilde her?
Uansett er det nok litt jobb å skifte http://www.vwparts.net/GEARS_SYNCROS.html
men kronhjulene trenger du så vidt jeg vet ikke spesialverktøy for å fikse, akslingen må vel løsnes med diverse tenger osv. Med litt flaks er akslingen grei.
Pro street er nok veien å gå for din bil tipper jeg, siden det er såpass powerbaki der.
Et lite regnestykke: alt 1)
1 stk 1300S kasse = 3-4000.- (ukjent levetid) alt 2)
Deler til den du har 1-2000.- + arbeidspenger 5-6000.- ? alt 3)
1 stk standard 1300-kasse = 500-1000.- (ukjent levetid) alt. 4)
1 stk Pro Street fra Rancho = $695 + $100 (?) frakt x 6 = ca. 4800-5000.- + 25% mva = 6250.- levert på døren.
Si mellom 6 og 7000 for en flett ny forsterket girkasse direkte fra Rancho, det er ikke noe å si på den prisen.
Om denne også kan leveres på tre dager, så er den i boks før SCC