Så nå er eg ganske deppa med det hele vet ikke hva eg skal gjøre nå må vel kjøpe ny kassen,eller brenne hele dritten.!! >:(det var sesong over og ut før det bygynt for megl....
Da var gir kasen død!
Moderator: Global moderator
Da var gir kasen død!
Skiftet transmission olje i dag på boblen,å da falt ut to klumpe metal,det var oxo en del metal "støv" som hadde klistrert seg til bunn plug.
Så nå er eg ganske deppa med det hele vet ikke hva eg skal gjøre nå må vel kjøpe ny kassen,eller brenne hele dritten.!! >:(det var sesong over og ut før det bygynt for megl....
Så nå er eg ganske deppa med det hele vet ikke hva eg skal gjøre nå må vel kjøpe ny kassen,eller brenne hele dritten.!! >:(det var sesong over og ut før det bygynt for megl....
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Da var gir kassen død!
jayster wrote: Skiftet transmission olje i dag på boblen,å da falt ut to klumpe metal,det var oxo en del metal "støv" som hadde klistrert seg til bunn plug.
Så nå er eg ganske deppa med det hele vet ikke hva eg skal gjøre nå må vel kjøpe ny kassen,eller brenne hele dritten.!! >:(det var sesong over og ut før det bygynt for megl....![]()
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Da var gir kasen død!
Jamie - bilder sier mer enn 1000 ord! Bilder av klumpene som falt ut, f.eks. Hvilken bil var de? Fungerer girkassen?
Metallstøv på magnetpluggen er normalt, det skal være sånn. Den samler opp spon fra f.eks. slitasjen på syncroringene. Om det er en synkroring som er knekt så vil du nok slite med å bruke det giret den hører til.
Metallstøv på magnetpluggen er normalt, det skal være sånn. Den samler opp spon fra f.eks. slitasjen på syncroringene. Om det er en synkroring som er knekt så vil du nok slite med å bruke det giret den hører til.
Sv: Da var gir kasen død!
Ai.. men rolig. det er et veldig løsbart problem. det ligger flere 1300s kasser på vw norge og det er en grei jobb og bytte.. hvis det er kassa som er helt død,
ordner seg som regel
ordner seg som regel
The Wheeler dealer
Sv: Da var gir kasen død!
Hvis du sender meg pm med mobil no.så skal eg sender deg en bilder som du kan legge ut her for dere å ser klumpen.kassen høres ikke bra ut når eg gir gas og virker vanskelig å få i reverse og andre,men det kan henne at det er bare meg som stresser litt.RZR Andy wrote: Jamie - bilder sier mer enn 1000 ord! Bilder av klumpene som falt ut, f.eks. Hvilken bil var de? Fungerer girkassen?
Metallstøv på magnetpluggen er normalt, det skal være sånn. Den samler opp spon fra f.eks. slitasjen på syncroringene. Om det er en synkroring som er knekt så vil du nok slite med å bruke det giret den hører til.
Bilen er boble med 2.1 kassen skal være forsterket??
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Da var gir kasen død!
kanskje dette er svaret på hvorfor du har slitt litt med giringen, fingers crossed at det løser seg .
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Da var gir kasen død!
Det vart vel konkludert med att det var kronhjulet som var bås? isofall er det te å skifta det
so kasso ekje dau!
Men kronhjulet er kanskje av typen performance forsterka? eller burde vert.. me tanke på motorn
Men kronhjulet er kanskje av typen performance forsterka? eller burde vert.. me tanke på motorn
TLF: 97419035
Sv: Da var gir kasen død!
Her er bilde fra Jamie:
[attachment=1]
Jeg er ikke kar om å gjenkjenne disse bitene, men det er sikkert noen har som har sett sånt før?
[attachment=1]
Jeg er ikke kar om å gjenkjenne disse bitene, men det er sikkert noen har som har sett sånt før?
- Attachments
-
- jamie gear.jpg (28.36 KiB) Viewed 984 times
Sv: Da var gir kasen død!
Hvis dette var et problem fra du kjøpte den bør kanskje selger spørres til råds? Han vet vel hvilken kasse det dreier seg om og hvilke forsterkninger som er gjort. Som regel er det vel sideplatene som forsterkes for å unngå at kassen sprekker, men girkasser er jeg lite inne i.
Sv: Da var gir kasen død!
Er berre å hiva ut girkasso og inspisera, Jamie! Det kan du jo for da har me gjort før på 67en 
TLF: 97419035
Sv: Da var gir kasen død!
Forsterkede sideplater her
Heavy Duty Side Cover
http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc ... =TRANSAXLE
En enklere variant er disse

Kanskje noen gjenkjenner bitene fra et bilde her?
Uansett er det nok litt jobb å skifte
http://www.vwparts.net/GEARS_SYNCROS.html
men kronhjulene trenger du så vidt jeg vet ikke spesialverktøy for å fikse, akslingen må vel løsnes med diverse tenger osv. Med litt flaks er akslingen grei.

Heavy Duty Side Cover
http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc ... =TRANSAXLE
En enklere variant er disse

Kanskje noen gjenkjenner bitene fra et bilde her?
Uansett er det nok litt jobb å skifte
http://www.vwparts.net/GEARS_SYNCROS.html
men kronhjulene trenger du så vidt jeg vet ikke spesialverktøy for å fikse, akslingen må vel løsnes med diverse tenger osv. Med litt flaks er akslingen grei.

Sv: Da var gir kasen død!
Her var noe alternativ?? hvilken tror dere pro street kansjke?? http://www.ranchotransaxles.com/vw-transaxles.html
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
- RZR-Jånni
- Moderatorer

- Posts: 634
- Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
- Location: Lier (Litt Bergen)
- Contact:
Sv: Da var gir kasen død!
Kan nesten se ut som tenner fra kronhjul eller pinjong....
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
Sv: Da var gir kasen død!
Pro street er nok veien å gå for din bil tipper jeg, siden det er såpass powerbaki der.
Et lite regnestykke:
alt 1)
1 stk 1300S kasse = 3-4000.- (ukjent levetid)
alt 2)
Deler til den du har 1-2000.- + arbeidspenger 5-6000.- ?
alt 3)
1 stk standard 1300-kasse = 500-1000.- (ukjent levetid)
alt. 4)
1 stk Pro Street fra Rancho = $695 + $100 (?) frakt x 6 = ca. 4800-5000.- + 25% mva = 6250.- levert på døren.
Si mellom 6 og 7000 for en flett ny forsterket girkasse direkte fra Rancho, det er ikke noe å si på den prisen.
Om denne også kan leveres på tre dager, så er den i boks før SCC
Et lite regnestykke:
alt 1)
1 stk 1300S kasse = 3-4000.- (ukjent levetid)
alt 2)
Deler til den du har 1-2000.- + arbeidspenger 5-6000.- ?
alt 3)
1 stk standard 1300-kasse = 500-1000.- (ukjent levetid)
alt. 4)
1 stk Pro Street fra Rancho = $695 + $100 (?) frakt x 6 = ca. 4800-5000.- + 25% mva = 6250.- levert på døren.
Si mellom 6 og 7000 for en flett ny forsterket girkasse direkte fra Rancho, det er ikke noe å si på den prisen.
Om denne også kan leveres på tre dager, så er den i boks før SCC
