Da var gir kasen død!

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Da var gir kasen død!

Post by jayster »

Da må eg bygynner å spare penger da.men tror eg kjøper en brukt 1300s kasse i først omgang slik eg kan få kjøre bil til høsten. :thup
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Da var gir kasen død!

Post by Tistlo »

Du har mest sannsynleg kun ei standar 1300s girkassa i bilen.. dei kostar deg ca 3k i innkjøp,, men å skifta kronhjul kan vel då gjerast veldig enkelt, Dersom det er kun ei Standard 1300s kassa(fekk du høyrd med tidlegare eigar?? han veit)
Er det standard kassa so får du tak i ei 1300 kassa, altso ikkje 1300S men vanlig, den får du billig, -gratis ogso plokker du ut diffrensialen og so flytter du den rett over som ein komplett del, evt skifter sideplatene over om det er fancye på di kasse. Det kostar deg prisen av ei dele kassa 1300(= gratis i fleire tilfellet) + arbeidet som ogso er gratis sidan du gjer detta sjøl :) Ut med motor, ut med girkassa, av med akslingane, skru av sideplatene og ta ut differnsialen, hiv inn den "nye" og skru alt på plass att :)
TLF: 97419035
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Da var gir kasen død!

Post by StarBugs Geir »

Du likar jo å dra på litt, så det er vel like greit å bestille ei Rancho-kasse med ein gong. ;)
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sandvik996tt

Sv: Da var gir kasen død!

Post by Sandvik996tt »

RZR Andy wrote: Pro street er nok veien å gå for din bil tipper jeg, siden det er såpass powerbaki der.

Et lite regnestykke:
alt 1)
1 stk 1300S kasse = 3-4000.- (ukjent levetid)
alt 2)
Deler til den du har 1-2000.- + arbeidspenger 5-6000.- ?
alt 3)
1 stk standard 1300-kasse = 500-1000.- (ukjent levetid)
alt. 4)
1 stk Pro Street fra Rancho = $695 + $100 (?) frakt x 6 = ca. 4800-5000.- + 25% mva = 6250.- levert på døren.

Si mellom 6 og 7000 for en flett ny forsterket girkasse direkte fra Rancho, det er ikke noe å si på den prisen.
Om denne også kan leveres på tre dager, så er den i boks før SCC ;)
Billig frakt  ;D!  Jeg tar en  ;) ;)
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Da var gir kasen død!

Post by jayster »

GSR wrote: Du likar jo å dra på litt, så det er vel like greit å bestille ei Rancho-kasse med ein gong. ;)
Ja det er gøy med litt extra under foten,men er ikke noe mekaniker når det gjelder installering.Tror eg kommer til å sliter med det. ::)
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Da var gir kasen død!

Post by RZR Andy »

Sandvik996tt wrote:
RZR Andy wrote: Pro street er nok veien å gå for din bil tipper jeg, siden det er såpass powerbaki der.

Et lite regnestykke:
alt 1)
1 stk 1300S kasse = 3-4000.- (ukjent levetid)
alt 2)
Deler til den du har 1-2000.- + arbeidspenger 5-6000.- ?
alt 3)
1 stk standard 1300-kasse = 500-1000.- (ukjent levetid)
alt. 4)
1 stk Pro Street fra Rancho = $695 + $100 (?) frakt x 6 = ca. 4800-5000.- + 25% mva = 6250.- levert på døren.

Si mellom 6 og 7000 for en flett ny forsterket girkasse direkte fra Rancho, det er ikke noe å si på den prisen.
Om denne også kan leveres på tre dager, så er den i boks før SCC ;)
Billig frakt  ;D!  Jeg tar en  ;) ;)
Skulle gjerne hatt en selv ;)
Frakt kan gjøres rimelig om en får dem sendt med jetcarrier.com - mange av de amerikanske forhandlerne har fri frakt i USA, og med jetcarrier registrerer du en postboks-adresse på deres havnelager i NJ. Så sender de det enten sjø- eller luftveien hjem hit til Norge, så om en har tid å vente litt er det MYE å spare på frakten. En kamerat av meg har bestilt deler til sin bil den veien og det funket veldig greit.
Se mer på http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp#seafreight
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Da var gir kasen død!

Post by jayster »

Takk for det skal ser litt på dette.. :thup
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Da var gir kasen død!

Post by jayster »

Er litt forvirret noen som sa til meg hvis det var kronhjulet ville det ikke være mulig å kjøre bilen???vet ikke selv?
som sagt kan få det i girene men tredje er litt vanskelig en normalt.ilikevel kan det ikke være bra at det er kommet ut drit fra kassen. ::)
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Da var gir kasen død!

Post by Tistlo »

Ville ikkje satsa på noko lengre turar med den! Men du har vel ei reservebobla? :laugh:
TLF: 97419035
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Da var gir kasen død!

Post by hans »

hadde en girkasse som kranglet for meg i en Citroen XM, for å legge all tvil til side dro jeg en rivstart som knuste enhver tvil om nødvendigheten
av et skifte ... kanskje en ide ? ;) 
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 927
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
Location: Legoland

Sv: Da var gir kasen død!

Post by Bjørn Hjellestad »

hans wrote: hadde en girkasse som kranglet for meg i en Citroen XM, for å legge all tvil til side dro jeg en rivstart som knuste enhver tvil om nødvendigheten
av et skifte ... kanskje en ide ? ;)   
Strøken testmetode :thup :thup
Post Reply