Introducing, Jazztobakk!
Da min 1303s Big begynnte å bli VEL lite pen å kjøre rundt i til dagen måtte jeg på utkikk etter ny bil. Har kjørt boble som bruksbil de siste 4 årene, året rundt så jeg var ute etter en pen bil av nyere dato. Hadde tenkt på Sveins 1300S ved flere anledninger, og til slutt ble det avtale med the King of hofteSwing, Lysø Industries.
[attachment=2]
Clutchen var sleten så jeg tok ut motoren og heiv i 1600n fra min gode gamle gullbig. Forøvrig en motor som har fulgt meg gjennom ca 6 år og 4 biler nå.
[attachment=3]
Etter noen uker svevende over bakken i en evig duvende og svaiende tilværelse var jeg så grønn om nebbet at jeg ikke hadde noe valg. Når jeg i tillegg fikk en særdeles dirrende pekefinger fra Bergens nr1 Derrick fan Knut Sømoe måtte noe gjøres. Bilen måtte senkes. Lite bemidlet men akk så sjøsyk kom redningen i form av Hjellestad Mekaniske som hadde balljoint senkespindler på lager. Jeg hadde liggende linkpin senkespindler fra ett tidligere prosjekt så vi byttet reint og jeg kunne gå igang.
Calipperne på Jazztobakken var imidlertid finito så her måtte det mer deler til.
Heldigvis lå det enda litt passende deler i hyllen. Kjøpte ett Kerscher bremsesett til den første boblen min, men kom aldri så langt at det ble montert. Tysk nøyaktighet sørget for at alle deler var på plass og de sklei på uten problemer.
[attachment=4]
[attachment=7]
Litt panikk i begynnelsen dog, da det var minimalt med bremseeffekt i de

[attachment=5]
Den ble god å kjøre med senken og bremsene, det er dog endel mer fiks som må til før jeg er godt nøgd..
[attachment=6]