nå skal bilen senkes:)

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: nå skal bilen senkes:)

Post by RZR Andy »

Jeg jobber dessverre ettermiddagsvakt den 30/8, Tommy... Neste uke er litt lei sånn. Men når jeg sjekket forstillingen ser jeg at den er komplett med påmonterte bærearmer, den ble faktisk levert ferdigmontert fra Udex fra Cip1 med originale (overhalte) spindler (dvs. inkl. kingbolter) også.
Siden du skal beholde dine spindler er det greiest at vi bare flytter over dine til denne. Sparer oss noen timers arbeid ved at bærearmene er på plass! Så kanskje er det greiest at du bare svinger utom til meg en ettermiddag/kveld? Om det fortsatt blir den 30 så vet du i alle fall om det. Aberet med forstillingen er at gjengene på smøreniplene er dårlige, kanskje danset de samba på fabrikken den dagen, ikke vet jeg! Samme med niplene på spindlene, antagelig er de gjenget inn med trykkluft. Men det fikser vi.
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

RZR-Andy wrote: Jeg jobber dessverre ettermiddagsvakt den 30/8, Tommy... Neste uke er litt lei sånn. Men når jeg sjekket forstillingen ser jeg at den er komplett med påmonterte bærearmer, den ble faktisk levert ferdigmontert fra Udex fra Cip1 med originale (overhalte) spindler (dvs. inkl. kingbolter) også.
Siden du skal beholde dine spindler er det greiest at vi bare flytter over dine til denne. Sparer oss noen timers arbeid ved at bærearmene er på plass! Så kanskje er det greiest at du bare svinger utom til meg en ettermiddag/kveld? Om det fortsatt blir den 30 så vet du i alle fall om det. Aberet med forstillingen er at gjengene på smøreniplene er dårlige, kanskje danset de samba på fabrikken den dagen, ikke vet jeg! Samme med niplene på spindlene, antagelig er de gjenget inn med trykkluft. Men det fikser vi.
Gi en lyd hvis dere evt trenger hjelp, har noen kvelder jeg kan hjelpe...

jh
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

hallais folkens ;D nå er bilen blitt senket.. etter en sinnsyk arbeids økt fra Andrè igår :P vi begynte kl 1000 igår å var ferdig kl 0030 :P helt utrolig hva den mannen har liggende å slenge rundt i garasjen.. var det noe som var dårlig eller ødelagt under veis fant andy det i kriker å kroker.. men jeg har mått gå i kompromi me meg selv vedrørende øye lokk.. de ryker på en smell.. så bjørn hvis du trenger er de dine for 10 kroner ;) bilder kommer senere idag :P til dere som hadde gledet dere til vafler å kaffe, slapp av :P fruen har lovt å lage mengder ved neste anledning ;D
The Wheeler dealer
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Bilder???

Hadde egentlig sett frem til å være med, men vi tar det igjen! Ser også frem til vaflene.

Godt jobbet!

jh
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Tommy gjorde det meste selv i går, beviste at selgere faktisk også kan skru! ;D Sorry at du ikke ble invitert, ble bare litt impulsgreie på sparket -flere tog vil gå i samme retning!
Ligger bare et par dårlige bilder på http://www.regenstadt.com/nucleus/?itemid=336
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Den kom seg ;D
TLF: 97419035
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Her er litt snadder, Tommy! Ligger på http://www.bugbus.net/

[img width=800 height=600]http://www.bugbus.net/bazar/foto/1853_180507172019.jpg[/img]
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Berre att dei er selt... :-\

All types of NOS parts

Pressure plate (new) for bug: 50€

original spindles ('68): 50€

brake drums: 30€ for 2

wheel adaptors (4 to 5 lug): make a bid

perfect 5 lug rims with snowtires: 30 euros a piece

lamps (interior, headlights,...) all 6V

brake pump: 10 €

brake shoes: make a bid

spark plugs: 10€ for 6

head lights (brand new): 60€ a piece

rally grills: SOLD

coil 6V: bid of 40€ received

for more info or pictures: email or call me.
TLF: 97419035
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

jess da legger jeg ut bilder av senket bil.. nå mangler det kun litt felger så er vi i mål ;D igjen tusen takk for hjelpen til Andrè. det her blei knall..
Attachments
senka.jpg
senka.jpg (191.33 KiB) Viewed 1468 times
senka 2.jpg
senka 2.jpg (214.51 KiB) Viewed 1468 times
Last edited by T-1 on Sun Aug 24, 2008 9:15 pm, edited 1 time in total.
The Wheeler dealer
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Ble pent, det der!  :D

jh
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

takk ;D blei en helt annen bil å kjøre :P savnet deg på kjøringen ikveld ;) det er neste helg dere skal til med utstillingen?? trengs det noe hjelp??
The Wheeler dealer
GreenBug

Post by GreenBug »

Ja..nok kan du jo dra noen sladder i rundkjøringene..haha  ;D
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

T-1 wrote: takk ;D blei en helt annen bil å kjøre :P savnet deg på kjøringen ikveld ;) det er neste helg dere skal til med utstillingen?? trengs det noe hjelp??
PSC måtte utgå pga bursdagsbesøk hos en liten niese, så vi får ta det igjen. Hjelp til rigging sier vi ikke nei takk til. Se annen tråd på forumet.
Bare å stille opp!!
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Post Reply