![Thumbs up :thup](./images/smilies/thumbsup.gif)
Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Moderator: Global moderator
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Dette lover godt! Gode kvalitetsdeler og litt vossamekk må bli bra ![Thumbs up :thup](./images/smilies/thumbsup.gif)
![Thumbs up :thup](./images/smilies/thumbsup.gif)
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Går litt i rykk og napp med fremgangen her, og i mesteparten av desember prioriterte jeg krefter til andre ting enn "Kranking" ![Rekke tunge :P](./images/smilies/tongue.gif)
Men ila den siste uken har vi hatt to økter med tectylskraping, og er veldig fornøyd med fremgangen. Jeg varmet og skrapet, og Industries Sr. gikk over med avfetting for å ta de siste restene. Utrolig fin i lakken under tectylen de fleste steder![Gliser ;D](./images/smilies/grin.gif)
[attachment=1][attachment=2]
![Rekke tunge :P](./images/smilies/tongue.gif)
Men ila den siste uken har vi hatt to økter med tectylskraping, og er veldig fornøyd med fremgangen. Jeg varmet og skrapet, og Industries Sr. gikk over med avfetting for å ta de siste restene. Utrolig fin i lakken under tectylen de fleste steder
![Gliser ;D](./images/smilies/grin.gif)
[attachment=1][attachment=2]
- Attachments
-
- IMG_0660.jpg (89.35 KiB) Viewed 3881 times
-
- IMG_0663 (1).jpg (85.98 KiB) Viewed 3876 times
Re: Vår 66 typ1 1300 -
Litt fremgang her siden sist. Det går ikke så fort, men satser på at det ikke blir så bra heller
Siden Tistlo har mye å gjøre, fant jeg og Lagersjefen ut at vi tar sjansen på å prøve på kanal- og bunnprosjektet på egenhånd.
Demontering er for det meste ferdig, og jeg har såvidt kommet i gang med å sveise støtteramme for at bilen ikke skal knekke sammen når bunn og kanaler blir tatt av.
Jeg har konferert med Djupevik sin tråd, og noen forskjellige i miljøet, og meningene om avstivningsbehov varierer helt fra "en stang i hver døråpning er nok" til "jo mer avstivning, jo bedre". Planen er da å lande på en mellomting, som pr nå er: firkant i bunn (se bilde), avstivning fra høyt på B-stolpen og ned til firkantrammen ved A-stolpen i begge døråpningene, og en diagonal (horisontal) avstiver i firkantrammen i bunn. I teorien skulle dette holde karosseriet fra å bevege seg på de aller fleste måter. Muligens litt overkill dette også, men tviler på at det kan skade![Smiler :)](./images/smilies/smiley.gif)
Før ramme: Ikke noe kunstverk disse sveisene, men skal holde fast i hvert fall
Ramme i bunn ferdig (2x2cm firkantrør):
![Blunker ;)](./images/smilies/wink.gif)
Siden Tistlo har mye å gjøre, fant jeg og Lagersjefen ut at vi tar sjansen på å prøve på kanal- og bunnprosjektet på egenhånd.
Demontering er for det meste ferdig, og jeg har såvidt kommet i gang med å sveise støtteramme for at bilen ikke skal knekke sammen når bunn og kanaler blir tatt av.
Jeg har konferert med Djupevik sin tråd, og noen forskjellige i miljøet, og meningene om avstivningsbehov varierer helt fra "en stang i hver døråpning er nok" til "jo mer avstivning, jo bedre". Planen er da å lande på en mellomting, som pr nå er: firkant i bunn (se bilde), avstivning fra høyt på B-stolpen og ned til firkantrammen ved A-stolpen i begge døråpningene, og en diagonal (horisontal) avstiver i firkantrammen i bunn. I teorien skulle dette holde karosseriet fra å bevege seg på de aller fleste måter. Muligens litt overkill dette også, men tviler på at det kan skade
![Smiler :)](./images/smilies/smiley.gif)
Før ramme: Ikke noe kunstverk disse sveisene, men skal holde fast i hvert fall
![Øyerulling ::)](./images/smilies/rolleyes.gif)