Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Moderator: Global moderator
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Dette lover godt! Gode kvalitetsdeler og litt vossamekk må bli bra
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Går litt i rykk og napp med fremgangen her, og i mesteparten av desember prioriterte jeg krefter til andre ting enn "Kranking"
Men ila den siste uken har vi hatt to økter med tectylskraping, og er veldig fornøyd med fremgangen. Jeg varmet og skrapet, og Industries Sr. gikk over med avfetting for å ta de siste restene. Utrolig fin i lakken under tectylen de fleste steder
[attachment=1][attachment=2]
Men ila den siste uken har vi hatt to økter med tectylskraping, og er veldig fornøyd med fremgangen. Jeg varmet og skrapet, og Industries Sr. gikk over med avfetting for å ta de siste restene. Utrolig fin i lakken under tectylen de fleste steder
[attachment=1][attachment=2]
- Attachments
-
- IMG_0660.jpg (89.35 KiB) Viewed 5431 times
-
- IMG_0663 (1).jpg (85.98 KiB) Viewed 5426 times
Re: Vår 66 typ1 1300 -
Litt fremgang her siden sist. Det går ikke så fort, men satser på at det ikke blir så bra heller
Siden Tistlo har mye å gjøre, fant jeg og Lagersjefen ut at vi tar sjansen på å prøve på kanal- og bunnprosjektet på egenhånd.
Demontering er for det meste ferdig, og jeg har såvidt kommet i gang med å sveise støtteramme for at bilen ikke skal knekke sammen når bunn og kanaler blir tatt av.
Jeg har konferert med Djupevik sin tråd, og noen forskjellige i miljøet, og meningene om avstivningsbehov varierer helt fra "en stang i hver døråpning er nok" til "jo mer avstivning, jo bedre". Planen er da å lande på en mellomting, som pr nå er: firkant i bunn (se bilde), avstivning fra høyt på B-stolpen og ned til firkantrammen ved A-stolpen i begge døråpningene, og en diagonal (horisontal) avstiver i firkantrammen i bunn. I teorien skulle dette holde karosseriet fra å bevege seg på de aller fleste måter. Muligens litt overkill dette også, men tviler på at det kan skade
Før ramme: Ikke noe kunstverk disse sveisene, men skal holde fast i hvert fall Ramme i bunn ferdig (2x2cm firkantrør):
Siden Tistlo har mye å gjøre, fant jeg og Lagersjefen ut at vi tar sjansen på å prøve på kanal- og bunnprosjektet på egenhånd.
Demontering er for det meste ferdig, og jeg har såvidt kommet i gang med å sveise støtteramme for at bilen ikke skal knekke sammen når bunn og kanaler blir tatt av.
Jeg har konferert med Djupevik sin tråd, og noen forskjellige i miljøet, og meningene om avstivningsbehov varierer helt fra "en stang i hver døråpning er nok" til "jo mer avstivning, jo bedre". Planen er da å lande på en mellomting, som pr nå er: firkant i bunn (se bilde), avstivning fra høyt på B-stolpen og ned til firkantrammen ved A-stolpen i begge døråpningene, og en diagonal (horisontal) avstiver i firkantrammen i bunn. I teorien skulle dette holde karosseriet fra å bevege seg på de aller fleste måter. Muligens litt overkill dette også, men tviler på at det kan skade
Før ramme: Ikke noe kunstverk disse sveisene, men skal holde fast i hvert fall Ramme i bunn ferdig (2x2cm firkantrør):