Å ha en veteranbil (uansett merke) stiller store krav til eierens lommebok, kunnskaper og fritid. Har man mye av de to siste punktene, kan man selvsagt spare endel på det første. Har man vellfyllt lommebok kan man kjøre bilen på verksted.....det koster like mye eller mer enn ved "ny" bil....Verkstedet finner jo ikke ut hvor de skal plugge i pcen

. Jo mer bilen skal brukes, jo mer tid og penger kreves det (selvsagt).
Vi har tidligere (i vår) gjennomført grunnkurs motor hos oss på StarBugs. Disse kommer igjen, men det finnes også ufattelige mengder info på nettet. Man kan starte på dette forumet og på vwnorge.no. Kjøp også rep. bøker, eller lån på Bergen Bug House. Og selvsagt, bli medlem i VWACB om du ikke er det.
VW-miljøet er fantastisk bra, og man hjelper hverandre med deler og råd ("hjelp til selv-hjelp"). Det vil si man må lære seg tingene, og ikke minst gjøre jobben selv. Søk info, les og prøv deg frem. Finn for eksempel ut hvorfor noen mener det kan være flottør/forgasser, og hvordan den virker. Sjekk også bensinslanger/klemmer. Om man mangler kunnskaper og dermed ikke kan løse/oppdage problemer med feks bensinlekkasjer er det svært farlig. Både for deg og andre. Brann i bil er ikke akkurat trivelig, så sørg for å ha et lite brannslukningsapparat med deg i bilen om du ikke har det allerede.
Hvis man ikke vil investere mye tid og ikke minst penger på litteratur og eget verktøy, så ender man opp med at man må bruke verksted/leie andre for å jobbe på vogna som med hvilken som helst annet kjøretøy.
Om du vil prøve å ta tak i ting selv, så har du noen linker her:
http://www.vwnorge.no/index.php?PHPSESS ... board=28.0
http://www.vw-resource.com/table.html
Bruk søkefunksjonen på forumene, skriv "bensinlekkasje" og se om du finner tråder med lignende problemstillinger. Lykke til!
mvh
Geir