Ser ut som om jeg havner på et 1641-sett, dette fordi jeg også tidligere har hørt dette angående de tynne sylinderveggene.
Jeg vil jo helst ha noe som holder..
Men, et annet spørsmål: Er det "over-kill" med 40 mm Dellortoer? Ser bl a at den svarte som Tommy hadde, var oppsatt med 36 mm Webere.
Har også sett andre som har montert mindre forgassere. Eller er det bare å kjøre på med 40 mm? Regner med at dysingen spiller en rolle her,
men vet jo ingenting om dette.
Noen som har tanker og meninger rundt dette? Kjør på...
Ja, overkill. Gi 40mm Dells'a til meg, og kjøp to enkle Solex'er til deg. Helt klart.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Går helt fint med 40mm men holder også rikelig med 36mm.
Dellorto har så bra system at overgangen fra lite til mye pedal pleier å være enkel å få til i forhold til weber.
Dalland wrote:
Går helt fint med 40mm men holder også rikelig med 36mm.
Dellorto har så bra system at overgangen fra lite til mye pedal pleier å være enkel å få til i forhold til weber.
Da håper vi å ikke bare se mormorkjøring fra deg, når du stiller med BOTOX (BoltOnTrimmetbOXer). Husk det.
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Jeg tenkte nå mest på banen, der er det ingen fartsgrenser, og ingen sarte passasjerer i hverken fram- eller baksetet, John Harry
Just put the pedal to the metal!
Gleder meg allerede!
Når det diskuteres trimming er det sjelden girkassen blir nevnt, hvilken girkasse anbefales for gatebruk sammen med en f.eks 1641 motor?
F.eks girkassen i min blå 66 er veldig annerledes enn i den svarte 60en og en kompis sin 65.
I 66en ligger den lavt på turtall i 100km/t og jeg har ingen problemer med 120km/t på sjølinjen.
I en kompis sin 65 hyler det godt i 100km/t
I den svarte 60en er girene veldig korte og skulle gjerne hatt et gir til pga den drager godt helt til jeg ikke tør mer....
Men kanskje dette også har litt med dekkvalg å gjøre?
Bolt på en turbo og vips har du 200 hk. Omtrent der vil de originale stemplene ryke. :thup
1641, bolt on turbo, bytte av kam, datasprut for kontroll og du kan doble effekten over. :thup :thup :police:
I 2009 var det en serie i et nedlagt VW magasin hvor dem testet bolt on trim på en original, nybygd 1600 motor. De startet med å teste en rekke eksos system og flere av dem hadde en merkbar og målbar effektgevinst, faktisk så høyt som 64.80hk. De fortsatte testen i neste nummer med 009 fordeler, 1.25 vipper, power pulley (ofte glemt) og til slutt fjernet dem annenhvert blad i viften. Motoren bremset til slutt, og ikke arrester meg hvis jeg husker feil, 88hk.
Her skal det ikke være enkelt! Jeg er glad for at jeg er amatør i dette, for her skal man jaggu henge med i svingene...
Fikk forresten et innspill fra sidelinjen idag...
Det gikk på at det var lurere å bytte topper enn sylindersett. Altså, ved å bytte til noen heftigere topper, ville jeg oppnå mer effekt,
med de originale sylindrene, enn ved å sette på større sylindre.
Meninger og innspill, anyone??
Last edited by VW 181 on Tue Jan 31, 2012 5:37 pm, edited 1 time in total.
Fin den testen der, Kalle. Og veldig mange andre gode artikler også i VW Trends-arkivet. Anbefales.