Effektiv rustfjerning, nesten gratis

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Effektiv rustfjerning, nesten gratis

Post by Tistlo »

Hallo

Då eg starta gråtassprosjekte mitt var eg klar over at det etterkvart vart masse deler med behov for rustfjerning og reingjering, og då eg ikkje har muligheit for sandblåseutstyr heima(har ikkje straum til kompressor) so hadde alt måtte leverast vekk, og da kostar pengar, noko eg ikkje har..

Då forska eg litt på nettet og fant ut litt om rustfjerning superduper midlar... Aller kjenner vel til Stripall, som reklamerar i da som finst av blader og sånt til gamle bilar og anna som rustar.. da som ikkje vert nevnt noko om er at hovedingrediensen er kaustisk soda, eller Natriumhydroksid som dei skriv. dette er jo svert basisk (pH verdi 14) og er dermed sterkt nok til å løysa opp da mesta av skit og drit og ogso då rust. Så dei som vil laga seg noko sånt rimlig kan blanda ut kaustisk soda med vatn og bruka da som eit "rensebad" men obs fare for etse skadar, så bruk brille og hanskar.

Men eg såg etter ein anna løysing for rustfjerning, som ikkje inkluderte bruk av dyre kjemikaliar.. etterkvart snubla eg over denne linken:
http://antique-engines.com/electrol.asp
Der står da jo ganske greitt korleis detta fungerar. men kort fortald. Ein plastdunk som tank, vatn oppi , eit flattjern som anode, helst eit litt stort, ein batteriladar, so stor som muleg, 1 rusta del, kobla negativen på den og positiven på flattjernet. tilsett noko i vatnet som gjer att da ledar bedre straum. eg brukte 3 boksar bakepulver på ca 180liter vatn(2boksar gav utslaget på amperemeteret, så tredje boksen var for "sikkerheits skyld" )
EDIT: dropp bakepulveret og bruk KRYSTALL SODA
straumen som vert tilsett gjer att drit og rust går over til flattjernet og flattjernet går over på rustdelen. dermed vert den god som ny :)

Her er nokon bilder:

Her e utstyret ein treng. ladaren treng ikkje vera so stor, men jo meir ampere den gjer jo raskare virkning! klarar nesten 10ampere med denne på full styrke og 24v
Image

Vatnet vart raskt brunt då eg begynte å fjerna rust på seteplato
Image

Trompetane fekk ogso plass oppi stampen
Image

Eit døgn seinare var vatnet betydlig brunare, noko som er positivt i denne samanheng:) legg merke til at eg bruker eit kostaskaft nedi, da er for å ha ein slags sikkerheit for at ikkje flattjernet skal komma i kontakt med rustdelen. da er svert vitkgit at dei ikkje kjem borti kvarandre, pga kortslutningsfare(sikring på ladaren ryk) men likavel er da viktig at delane er so nerme kvarandre som mulig pga raskare matrialgang i elektrolysen, med skaftet imellom går da fint.
Image

Litt betre bilder;
Image

Massevis med gravrust og dekelskap
Image

eit halvt døger seinare so ser flattjernet sånn ut.. fullt i graps
Image

Her er armen rykande fersk frå gryto, og grå er den ivertfall ikkje lenger. so er da berre å peisa på med høgtrykksteamer for å fjerna restane
Image

So etter vasking ser den sånn ut. da som er gravrust vert eit svart belegg som er berre å kosta vekk med stålkost
Image

Detta er altso etter kun eit halvt døgn i "gryto" :)
Image
Image
Image

Over tid so minkar vatnet litt, og da er ikkje rart med tanke kor varmt da vert oppi her. opplegget genererar mykje varme så da kokar vekk litt.
Image

Ting å huksa på er at da ikkje bør stå for lenge i ro, då krystalliserar da seg i botn pga att da er pulverbasert bakepulver, men ellers so kan elektrolytten vara "livet ut" men etter eit halvt års bruk kjem eg nok snart til å byta vatnet og gjera reint oppi stampen.

Ein ting er ivertfall sikkert, eg hadde ikkje trudd det skulle fungera sopass bra, denne metoden her kan nesten erstatta sandblåsing, sjølv om den ikkje er i nerheiten av lika effektiv.
So då er da berre å hiva seg rundt med rustgryter og koking av deler  :D
Last edited by Tistlo on Wed Feb 27, 2013 12:24 am, edited 1 time in total.
TLF: 97419035
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Effektiv rustfjerning, nesten gratis

Post by erika »

Gjorde virkelig vei i vellinga den mixturen der!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

erika wrote: Gjorde virkelig vei i vellinga den mixturen der!
Jepp, så ut som et enkelt og suverent tips!  :thup
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Henrik
Styret
Styret

Post by Henrik »

Sjenialt, må det være lov å si! Hvilke materialer har du prøvd på? Bare støpejern eller stål også?
-69 Fastback
-60 T1
norshuttle
Supermedlem
Supermedlem

Post by norshuttle »

Jøsses!!  :thup
54 VW 1200 Oval Beige (GERDA!!!)
64 VW 1200 Hvit (Herbie)
62 VW Karmann Ghia Rød/sort (Ghina)
61 VW 1200 DeLux Pastel Blauw (Charlie) Solgt des 2014
74 VW 1303S Rød (Lynet) Solgt mars 2013
73 VW 1300S Maya gull (Fiona) Solgt til Frode Ø mars 2012
73 VW 1303s Automatic Maya (solgt til Stavanger
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

mildt sagt øveraskande effektivt, med 1 døgn er det meste heilt strøkent uansett kor mykje maling,rust, olja og drit som var på.

75kr i bakepulver, ein plastdunk, vatn og nokon kr i straum..

eg har prøvd kun bakepulver, men vurderar å prøva vaskepulver. dvs natriumkarbonat. omo color inneheld 25-50% av da, men usikker på korleis da går med resten av ingrediensane.

frå linken: Do not try to use other salts. You won't get better results and dangerous effects may occur. Caustic soda, for example, is far too corrosive. Solutions of ordinary table salt can generate chlorine gas (toxic) at the positive electrode (anode).

har ikkje prøvd andre material oppi anna enn stål og støypegods nei, mest pga att det er dei som ofte rustar :D alu trur eg forsvinner, og kopar vert livsfarlige greier ut av, usikker på korleis da går med andre stoff.

trenger heller ikkje bruka noko varmelement for å få opp effekten pga att vatnet vert veldig varmt av prosessen. eg skal prøva å ta fleire før og etter bilder etterkvart. tenkte å ta med meg ein gammal boble trommel, just for fun (driv på med detta på skulen, men kjem til å rigga opp heima og etterkvart(vatn frys..so da vert til våren)
Capri
Nybegynner
Nybegynner

Post by Capri »

Såg veldig greit ut da der  :) Men ein bør vel laga ein beskyttelse forran flattjernet (som er +) slik at ikkje ein kan kortslutte ved at delene (som er -) som ein legg i bøtta kommer borti den ???
Kva er den lange stanga som stikker opp av bøtta til? Berre ein håv/båtsak til å fiske med? :)
Har høyt om å fjerne rust elektrisk før, men aldrig sett det i praksis. Genialt for meg som har nedsett funksjon (lammelser) i armane. Då slepper å pusse meg i hel ;)
Har du prøvd å legge fleire deler oppi samtidig, berre laske minusen til kvar del? Da vil vel kansje prosessen gå seinare, men ein får jo tatt fleire deler samtidig :P
VW Boble 1300 1966mod
VW T5 Caravelle 2.0 BiTDI 4motion 2013mod

VW T3: 1.6TD, 1.6TD Syncro, 2.1i Syncro
VW T4: 2.5TD
Ford Capri Mk2/3
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Ja beskyttelsen er den stokken du ser, eit knekt kostaskaft. legg den mellom flattjern og rustdel og då får dei so liten avstand (2-3cm) at prossessen går effektivt. er jo sikring på batteriladaren so er ikkje krise om det kjem borti kvarandre.
ivertfall ganske genial måte å fjerna rust, og den fungerar faktisk. men sandblåsing er jo sjølvsagt betre då.
får fint å leggja fleire deler saman ja. berre å forbinda dei med startkabel da. trur ikkje da har so mykje å sei på effektiviteten
hans
Supermedlem
Supermedlem

Post by hans »

Ikke noe begrensning på amperstørrelse på lader ?  Har en gammel biltema booster som leverer ganske bra .
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
FRODE 25000
Medlem
Medlem

Post by FRODE 25000 »

Dette ser jo rent og pent ut. Blir ikke mye skit under neglene av dette ;)
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

hans, du kan bruka so stor ladar du har råd til å driva, eg står på skulen med detta, og derfor står ladaren på heile døgeret:)
jo meir ampere jo raskare elektronvandring i suppo = meir effektivt.

Eg har fått tips om å byta ut bakepulveret med krystall soda (IKKJE kaustisk soda) då denne skal vera betre. så da kjem eg til å prøva neste gong når eg skal byta vatnet (skal da snart då da begynnar å verta so svart og full i drit at da halva hadde vore nok..)
hans
Supermedlem
Supermedlem

Post by hans »

Fortell gjerne hvor du kjøper ingredienser - kjekt med alt man slipper lete etter.  :thup
o 1957 T1 std
o 1989 Caravelle 1.9
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

på butikken :) (bakepulver finn du i bake avdelingen og evt krystall soda finn du i vaske avdelingen)
plastdunken finn du under ei flytebrygga. kostaskaftet finn du hjå den lokale kostaskaft pusheren. flattjernet finn du på stålbutikken og vatnet finn du forhåpentligvis i springen. og batteriladar har du. rusta del finn du i garasjen :)
hans
Supermedlem
Supermedlem

Post by hans »

;D

Takk Christer, var litt usikker på dette med rusta ser du :)
o 1957 T1 std
o 1989 Caravelle 1.9
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Jeg har bakepulver til deg Hans - ta med en kopp til Krankenhaus!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Post Reply