Feilsøking bliklys/ fløyte
Moderator: Global moderator
- FRODE 25000
- Medlem
Feilsøking bliklys/ fløyte
Hei
Jeg har en ny innkjøpt boble 68 mod. Når jeg lå under den en dag fant jeg at den ene ledningen til fløyten var koblet ifra. Den var nok ikke uten grunn! Det ble lyd i hornet når jeg slo på blinklyset. Er det et relè som må skiftes?
Jeg har en ny innkjøpt boble 68 mod. Når jeg lå under den en dag fant jeg at den ene ledningen til fløyten var koblet ifra. Den var nok ikke uten grunn! Det ble lyd i hornet når jeg slo på blinklyset. Er det et relè som må skiftes?
Sv: Feilsøking bliklys/ fløyte
Er vel heller snakk om ein feilkobling her. eller ligger rattet ditt heilt nedtil blinklyshendelen?
skriv ut eit koblingsjema i farger som du finn på thesamba.com-technical-wiring-bug/type1 og sjekk opp med kva som stemmer eller ikkje
skriv ut eit koblingsjema i farger som du finn på thesamba.com-technical-wiring-bug/type1 og sjekk opp med kva som stemmer eller ikkje
TLF: 97419035
- FRODE 25000
- Medlem
Takk for mailadresse til side om komlingskjema! Det kom godt med i dag ettersom boblen var på EU kontroll. Var litt el. feil på lys pga. eiring på kontakter. Nå virker alle alle lys som de skal. Det er bare den hersens fløyten jeg må se nermere på.
sett deg inn i systemet: http://www.thebugshop.org/bsfqhorn.htm
- FRODE 25000
- Medlem
Har nå lest gjennom sidene angående koblingskjema for fløyte og ser at det er en form for conection mellom den og blinklys. Oppdaget også i gårkveld at det var en knekkelyd da jeg beveget hendel for blinklys.. noe var løst og satt hendelen tidvis fast. Får skru opp og se nermere på det.
Klaven som omslutter rattstamme ved tenningslås er den delbar??
Klaven som omslutter rattstamme ved tenningslås er den delbar??
- FRODE 25000
- Medlem
Demonterte rattet og så nermere på hendel for blinklys.
På innsiden høyre side kl. 4 var en liten plast dings på ca 1x1 cm. med en " haifinne på oppsiden" Den var hoppet ut av sporet sitt.
Fant etterpå en fjør på gulvet lignet på en m med en bøy nede på hver side. Noen som vet om den hører til inni hendel
Etter montering var det både lyd i fløyten og blinklys fungerte som de skulle
Fjøren er ikke montert noen sted.
På innsiden høyre side kl. 4 var en liten plast dings på ca 1x1 cm. med en " haifinne på oppsiden" Den var hoppet ut av sporet sitt.
Fant etterpå en fjør på gulvet lignet på en m med en bøy nede på hver side. Noen som vet om den hører til inni hendel
Etter montering var det både lyd i fløyten og blinklys fungerte som de skulle

Du skal ha to sånne dingser med haifinne i kvart sitt spor. og fjøra skal halda dei på plass. sjå bilde
godt du fant ut av da vertfall
godt du fant ut av da vertfall

- Attachments
-
- hendel.JPG (61.26 KiB) Viewed 1426 times
- FRODE 25000
- Medlem
Tusen takk!
Da blir det ingen deler til overs som jeg må lage spikersuppe og koke haifinnesuppe av.
Da blir det ingen deler til overs som jeg må lage spikersuppe og koke haifinnesuppe av.
- FRODE 25000
- Medlem
Hvor skal fjæren festes?
Ikke glem blinklysolje når du monterer.

o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Personlig foretrekker jeg Biltema sin blinklysolje, den er billigere og gir et raskere blinking enn den du viser til Hans.hans wrote: Ikke glem blinklysolje når du monterer.
![]()
x2. Denne har også nylig fått en oljetilsetning som gjør underverker hvis blinklysene ikke skrur seg av når man retter opp etter en sving. Mange vet ikke at bytte av blinklysoljen hjelper på dette problemet...Jon T wrote:Personlig foretrekker jeg Biltema sin blinklysolje, den er billigere og gir et raskere blinking enn den du viser til Hans.hans wrote: Ikke glem blinklysolje når du monterer.
![]()
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
- FRODE 25000
- Medlem
Er de en fjør til hver halefinne? fjøren er ikke så lang at den rekker mellom begge finnene, da må den strekkes. Vil det ikke bli tretthetsbrudd i fjæren om den er under konstant strekk....
- FRODE 25000
- Medlem
Når det gjelder blinklysolje så bruker jeg syntetisk så jeg trenger bare å skifte hver 30.000 km. 
Ved vinterklargjøring i år trenger jeg bare å bytte ut sommerluften på dekkene... Den er litt for varm til snø og isete veier. Ved parkering i bakke kan det ellers føre til at snø smelter til is og bilen begynner å gli bakover.

Ved vinterklargjøring i år trenger jeg bare å bytte ut sommerluften på dekkene... Den er litt for varm til snø og isete veier. Ved parkering i bakke kan det ellers føre til at snø smelter til is og bilen begynner å gli bakover.