Da har jeg fått satt sammen motoren igjen, to skruer og ett deksel sitter jeg igjen med. Fornøyd med det

Men den "nye" dynamoen som jeg skulle sette inn, passet ikke. Jeg prøvde alle mulige vinkler og framgangsmåter, men den var for stor. Så jeg puttet inn det gamle og skiftet laderele. Vips, der våknet ladingen til liv og ligger på 6,8 på tomgang og 7.6 på litt turtall.
Så egentlig var hele operasjonen unødvendig, men lærte litt om motoren.
Forhørte meg om plassproblemer på en PSC og der kom man fram til at dynamoen som jeg har på nå og som fulgte med bilen, var en liten rakker som ikke skal være der. Den er veldig liten og lett. Mye mindre dimm enn reimhjulet. Viftehuset og dynamofoten er også mindre og passet ikke med den "nye" dynamoen.
Dynamoen som fulgte med bilen er av typen med ladrele på toppen av dynamoen.
Den "nye" dynamoen er av typen med en slags "kontakt" på toppen og laderele montert ett annet sted. Er fra Nortveit sin rat.
Hva er status her? Motornr begynner med F.
Har vurdert litt å skifte motor i vinter. Får man orginale 1600 motorer med 6volt, som passer med min `66 1300 kasse?
1966 T-1 1300 - Ludwig. Ex.
1974 T-1 1303 "Rongved Edition" (2800cc) - Bergsprekken. Ex.
1960 T-1 1200 (1680cc) - Lakkskoen. Ex.
1974 T-1 1303s Big (1915cc) - Blodstrupmoen. Ex.