Byttet du kondensator

og stifter

?
Hvis ikke du har gnist er det lurt å begynne i riktig ende og følge systemets komponenter i rekkefølge:
Grei tommelfingerregel: for at motor skal kunne gå må den ha
komprimert luft og (fersk!) bensin og
gnist.
Tar du av luftfilteret, ser ned i forgasseren og gir gass skal det komme en fin stråle med bensin. Hvis ikke dette skjer kan du gi den en liten "shot" med bensin, og prøve igjen med å vri rundt.
Kommer det strøm inn til coil?
sjekk da følgende
- for lav spenning på batteriet?
- jordingsfeil?
- kabelbrudd? eller
- tenningslåsen? (Prøv å trekke ledning rett fra batteriet eller en annen "live"+ ledning i motorrommet som f.eks kjørelys til coil)
Om dette er på stell og det ikke kommer strøm ut fra coil
- er coil gåen
Om du deretter ikke får gnist fra noen av tennpluggene mot gods
kan det være defekt kondensator, brente stifter, brudd/sprekk i fordelerlokk, slitt rotor etc.)
Får du gnist på noen men ikke alle pluggene, sjekk/bytt pluggledninger (men disse var vel byttet i ditt tilfelle)?
Det er greit å bytte alle "slitedelskomponentene" i tenningssystemet samtidig - du får greie pakkeløsninger på dette fra f.eks. Unneberg. Siden det finnes litt forskjeller etter årsmodell er det greit å ta kontakt med dem for å få det du skal ha riktig.