Bråkepotte
Moderator: Global moderator
- Jan-Henrik
- Seniormedlem
Bråkepotte
Bråkebilen, kalte boblene det, når jeg var mindre) trenger litt mer lyd. Noen som har tips til ett eksosanlegg som bråker skikkelig, lyder slik som "grynet". Den har rå lyd. Rusfritt og ser generelt orginalt ut. Har 1300 maskin, så forventer ikke mirakler. Men har du skikkelig lyd, føles det som det går bedre 

1966 T-1 1300 - Ludwig. Ex.
1974 T-1 1303 "Rongved Edition" (2800cc) - Bergsprekken. Ex.
1960 T-1 1200 (1680cc) - Lakkskoen. Ex.
1974 T-1 1303s Big (1915cc) - Blodstrupmoen. Ex.
Sv: Bråkepotte
CSP super competition evt tri-mil men den er uegne for alt som er større enn 1600(i motsetning til CSP anlegget)
TLF: 97419035
tri-mil = eurosport 2-tip er den med den røffeste lyden, kjøp med ceramic coating så varer det lenge.Tistlo wrote: CSP super competition evt tri-mil men den er uegne for alt som er større enn 1600(i motsetning til CSP anlegget)
Prøver å selge min nå til fordel for CSP SS anlegget da det brommer mye mindre.
Min eksos er nesten lik grynet men bare enda grovere lyd.
Det med større en 1600cc er bullshitt. eksosen er så å si rakrør rett ut så den fungere fint opp i volum, men selvfølgelig får du ikke den 4til1 effekten.
Har prøvd begge varianter på en trimma 1600, ingen forskjell.
Enig med Håkon, disse anlegga (Tri-Mil) har jeg sett anbefalt opptil ihvertfall trimmete 1915-motorer.
Jeg ville gått for et keramisk Tri-Mil-anlegg, så kan du bruke det hvis du oppgraderer motoren litt også.
Se her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,15355.0.html
Jeg ville gått for et keramisk Tri-Mil-anlegg, så kan du bruke det hvis du oppgraderer motoren litt også.
Se her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,15355.0.html
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
- Jan-Henrik
- Seniormedlem
Flott info gutter!!
Jeg vil ha mest mulig propell-fly lyd. Altså høyt, rustent og grovt.
Da går jeg for det, anående salg Dalland, hvor mye skal du ha, og vil det evt passe min 1300.
Bestilte nettopp nytt anlegg til Sitronen, ett 4 toms full effekt med grenrør og cat by pass fra Sportex. Ble helt giret av den lyden og bare må ha til folkevognen også!!
Er det noe vits å begynne å tukle med en 1300, utenom litt lyd og luftfilter?? Tenker det blir store utlegg for lite moro??
Jeg vil ha mest mulig propell-fly lyd. Altså høyt, rustent og grovt.
Da går jeg for det, anående salg Dalland, hvor mye skal du ha, og vil det evt passe min 1300.
Bestilte nettopp nytt anlegg til Sitronen, ett 4 toms full effekt med grenrør og cat by pass fra Sportex. Ble helt giret av den lyden og bare må ha til folkevognen også!!

Er det noe vits å begynne å tukle med en 1300, utenom litt lyd og luftfilter?? Tenker det blir store utlegg for lite moro??
1966 T-1 1300 - Ludwig. Ex.
- Race-buggy
- Juniormedlem
Styr unna alt som har med Tri-Mil eksos vis dere tenker effekt.
har testet ut Tri-Mil eksos i dyno test med STORT negatift resultat. (1600,1915ccm)
det er jo ingen avstemte rør på Tri-Mil og samme på Eurosport (Empi).
http://www2.cip1.com/PhotoGallery.asp?P ... C13%2D3418
det er DEFFEKT ANNLEGG DELUX.
motor kvitter seg ikke med eksosen slik den bør, og enn kan høre det blåser ut av eksosen.
di som sier noe annet om Tri-Mil må jo hvere helt bak mål, eller tenker kun på å selge uten erfaring
eksosen på linken under har jeg også testet med litt bedere resultat, så kjøp heller den,vis enn tenker orginal look,
den har jo grenerør + en liten potte
http://www2.cip1.com/PhotoGallery.asp?P ... CC%2D35067
har testet ut Tri-Mil eksos i dyno test med STORT negatift resultat. (1600,1915ccm)
motor kvitter seg ikke med eksosen slik den bør, og enn kan høre det blåser ut av eksosen.
di som sier noe annet om Tri-Mil må jo hvere helt bak mål, eller tenker kun på å selge uten erfaring
eksosen på linken under har jeg også testet med litt bedere resultat, så kjøp heller den,vis enn tenker orginal look,
Last edited by Anonymous on Wed Apr 06, 2011 1:10 pm, edited 1 time in total.
Typen som er nederst i posten til Buggy er samme som Raymond ala WannaRetroBug har på Bastarden. Fin lyd =)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
- Race-buggy
- Juniormedlem
ja hans jeg har også testet det på 1200ccm (30hk) ga faktisk litt mere å rutte med i bakkene på den lille koslige 30hk.hans wrote: Typen som er nederst i posten til Buggy er samme som Raymond ala WannaRetroBug har på Bastarden. Fin lyd =)
- Attachments
-
- bobla001.JPG (46.32 KiB) Viewed 1095 times
HeiRace-buggy wrote: Styr unna alt som har med Tri-Mil eksos vis dere tenker effekt.
Har du en link til en uavhengig test el. som kan underbygge at Tri-Mil ikke egner seg?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
berre å prøva da Svein 
På orginalmotorar har da nok lite å bety, men på større motorar so kan trimilen bremsa effekten. Kjetil Tolo kan nok underbygga den påstanden, for på den 1915 han hadde var da fyrst tri mil og so vart det skifta ut til merged header med fatboy. og det vart HEILT andre bollar

På orginalmotorar har da nok lite å bety, men på større motorar so kan trimilen bremsa effekten. Kjetil Tolo kan nok underbygga den påstanden, for på den 1915 han hadde var da fyrst tri mil og so vart det skifta ut til merged header med fatboy. og det vart HEILT andre bollar
TLF: 97419035
Det var den gamle testen ja, og som dere ser så er det jo 4.5 hk mer en org men litt under 2 hk mindre enn den beste...
Å kalle dette " DEFFEKT ANNLEGG DELUX" blir virkelig å overdrive.
Og når jeg testet det mot et billig 4->1 eksos så var det ingen merkbar forskjell.
Sunn fornuft sier jo at alt over org kam vil ha godt av en skikkelig merge eksos, men i dette tilfellet er det å velge det som høres tøft ut.
Da er det lite som slår dette annlegget spesielt vis man vil ha den utav org hulla.
Og når jeg testet det mot et billig 4->1 eksos så var det ingen merkbar forskjell.
Sunn fornuft sier jo at alt over org kam vil ha godt av en skikkelig merge eksos, men i dette tilfellet er det å velge det som høres tøft ut.
Da er det lite som slår dette annlegget spesielt vis man vil ha den utav org hulla.
- Race-buggy
- Juniormedlem
Dalland dette er jo ingen rakett forskning over hode. ta en tri-mil eksos og kapp den i 2.Dalland wrote: Det var den gamle testen ja, og som dere ser så er det jo 4.5 hk mer en org men litt under 2 hk mindre enn den beste...
ta så en orginal eksos og kap den i 2 og se hva du finner.
teoretisk så kan enn bare dra til biltema og kjøpe 2 tykkere eksos haler og sveise dem på den orginale
så har enn også spart masse penger
- Race-buggy
- Juniormedlem
Solan wrote:HeiRace-buggy wrote: Styr unna alt som har med Tri-Mil eksos vis dere tenker effekt.
Har du en link til en uavhengig test el. som kan underbygge at Tri-Mil ikke egner seg?
ja det har jeg, men disse testene har jeg betalt penger for,så jeg poster dem ikke ut gratis,for at folk skal laste dem ned til sin pc.
men kan fortelle at testen var meget skuffende med kun 2,5hk mere. på en 1600ccm.
da kan enn spørre seg selv om det er verd prisen av eksosen.
det finnes andre Trick enn kan gjøre som gir mere for pengene enn denne eksosen
Masse penger å spare er vel å ta litt hardt i.. Testen på linken over viser hvertfall at tri-mil gir mer effekt enn det orginale. tar seg vel gjerne litt bedre ut utseendemessig også...hvis en bryr seg om såntRace-buggy wrote:Dalland dette er jo ingen rakett forskning over hode. ta en tri-mil eksos og kapp den i 2.Dalland wrote: Det var den gamle testen ja, og som dere ser så er det jo 4.5 hk mer en org men litt under 2 hk mindre enn den beste...
ta så en orginal eksos og kap den i 2 og se hva du finner.
teoretisk så kan enn bare dra til biltema og kjøpe 2 tykkere eksos haler og sveise dem på den orginale
så har enn også spart masse penger