Fuel Injection

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Trond Dahl
Juniormedlem
Juniormedlem

Sv: Fuel Injection

Post by Trond Dahl »

RZR Andy wrote: Flott at diskusjonen kan gå videre her selv om Morten har landet på en løsning.  (helst uten munnhuggeri, er dere grei!)
Jeg synes begge deler er interessant, det finnes jo uendelige kombinasjonsmuligheter på dette området, alt etter hva en har tilgjengelig i form av penger eller kreativitet.
FI har vel kommet for å bli, ser det ut for, og jeg tror hele problemstillingen for det fleste som tenker i denne retningen vil være å optimere motorgange, avgassutslipp, bensinforbruk og effekt. Det finnes jo masse tilgjengelig erfaring rundt dette, så det ville kanskje være en idé å få ut linker og erfaringer her?
Enig, og det er nettop DER tråden bør vokse videre og ikke der den er på vei til å avspore. Beklager min deltakelse i det.
T1 1957
Sandvik996tt

Post by Sandvik996tt »

Valg er tatt, jeg hadde ikke tid til all den kreative tenkingen  ;D Synes det var greit med noe som allerede var ferdig gjennomtenkt.  Har diskutert systemet med flere som har det både her i Norge og i USA, det eneste negative som jeg har fått tilbakemeldinger på er kopling mot PC og at det ikke er ett kaldstartsystem.

Nå trenger jeg bare en tett motor  ;D ;D ;D
Trond Dahl
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Trond Dahl »

Race-buggy wrote: er det ikke positift å kunne lage å få til mye av lite ???
Selvsagt! Og det har jeg også sagt HELE tiden.

Men du trenger ikke snakke negativt om det andre gjør alliikevel. Der ligger forskjellen, og det er det jeg prøver å påpeke og håper du forstår.
Bidra med positive innspill og legg igjen de negative omtalene om andre/andre måter igjen.
Det aller beste med slike tråder er jo å få belyst flere varianter og muligheter. Både de dyre, de billige, de bra, de dårlige, de som krever utstyr og verktøy og de som er mer bolt on med mindre modifikasjoner...

Så nok om det, videre innspill til tråden:

Nå skal jeg til med ledningsnettet i mitt prosjekt som neste steg. Og det er ikke akkurat noe jeg gleder meg til. Ledningsnettet er vel det man kan kalle "universalt" og vil
nok sette meg på en og annen tålmodighetsprøve.
Vet det finnes de som lager dette litt mer ferdig. John Maher racing i UK vet jeg tar det universelle lednignsnettet til DTA og mekker til lengder og kontakter så det er mer tilpasset boble. AEM leverer også ECU med litt mer ferdig lednignsnett. http://www.aemelectronics.com/engine-ma ... ms-ems-10/

Jeg kommer til å dra frem loddebolt og en hjelpende hånd og prøve meg selv. Alt av kontakter må lages.. huff..
T1 1957
BeetleBug
Nybegynner
Nybegynner

Post by BeetleBug »

Sandvik996tt wrote: Valg er tatt, jeg hadde ikke tid til all den kreative tenkingen  ;D Synes det var greit med noe som allerede var ferdig gjennomtenkt.  Har diskutert systemet med flere som har det både her i Norge og i USA, det eneste negative som jeg har fått tilbakemeldinger på er kopling mot PC og at det ikke er ett kaldstartsystem.

Heisann, tok meg en rask titt på prosjekt tråden din. Meget fin bil, grattis!

I og meg at du allerede har kjøpt så kan jeg like godt slette svaret mitt over her. Kan jeg spørre hvor mye CB anlegget kom på?

Mvh
BB
Trond Dahl
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Trond Dahl »

Hvilken hjerne skal du bruke?

Ja læring er det mye av... Jeg kunne særdeles lite om dette når jeg gikk i gang med prosjektet og har lært mye allerede, men ser det er en vei å gå fremdeles. Men det er jo litt av gleden det og.
T1 1957
Sandvik996tt

Post by Sandvik996tt »

BeetleBug wrote:
Sandvik996tt wrote: Valg er tatt, jeg hadde ikke tid til all den kreative tenkingen  ;D Synes det var greit med noe som allerede var ferdig gjennomtenkt.  Har diskutert systemet med flere som har det både her i Norge og i USA, det eneste negative som jeg har fått tilbakemeldinger på er kopling mot PC og at det ikke er ett kaldstartsystem.

Heisann, tok meg en rask titt på prosjekt tråden din. Meget fin bil, grattis!

I og meg at du allerede har kjøpt så kan jeg like godt slette svaret mitt over her. Kan jeg spørre hvor mye CB anlegget kom på?

Mvh
BB
Har sett gjennom tråden din også, meget imponert.

Anlegget kom på 12 600,-
BeetleBug
Nybegynner
Nybegynner

Post by BeetleBug »

Sandvik996tt wrote:
Har sett gjennom tråden din også, meget imponert.

Anlegget kom på 12 600,-
Takk for hyggelig tilbakemelding.

Prisen fra CB er det få, om noen, som kan konkurrere med siden det er såpass komplett som det ser ut til å være. Jeg hadde STERKT vurdert den nye fordeleren som de nettopp har lansert slik at du kan kontrollere tenningen også.

Mvh
BB
Sandvik996tt

Post by Sandvik996tt »

Takk for hyggelig tilbakemelding.

Prisen fra CB er det få, om noen, som kan konkurrere med siden det er såpass komplett som det ser ut til å være. Jeg hadde STERKT vurdert den nye fordeleren som de nettopp har lansert slik at du kan kontrollere tenningen også.

Mvh
BB

Bare hyggelig, hvor kjøpte du bensinslangene ? Opplegget med de så meget proft ut.

Har du en link til den nye fordeleren ?
BeetleBug
Nybegynner
Nybegynner

Post by BeetleBug »

Heisann,

Bensinoppleget bygger jeg selv med slanger og fittings fra Summit i USA. Jeg foretrekker å kjøpe slanger og fitting i USA da prisen i Norge er meget høy. Jeg har også vært svært fornøyd med Summit sine egne fittings og slanger.

Tips; tegn opp systemet først før du lager bestillingen. På den måten slipper du å stå der med 1 manglende eller 10 for mange fittings. Been there - done that. Bruk gjerne wishlist som er en handleliste hos Summit hvor du kan fjerne eller legge til deler etterhvert.

Her er fordeleren jeg snakker om; http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1855 vwparts.net kan garantert skaffe den fra cb og sende den til deg.
Sandvik996tt

Post by Sandvik996tt »

Lurer litt på den fordeleren ? Noen som har erfaring med den
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Aner ikke, jeg har noe MSD greier liggende uprøvd, ligner jo designmessig, men denne er sikkert mye mer uptodate. Siden du har CB ellers er det vel så safe som det kan bli å komplettere med denne. Her er en knabe som prøver seg
Post Reply