Tistlo wrote:
Ja det er godt og vel att du gjer alle feila før meg, sånn att eg har ein fasit å fylga når oljefyren skal overhalast/trimmast
Likte det nye navnet på røykbomba di, Tistlo; "Oljefyren" sitter som et skudd!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Jon T wrote:
Da ble det som antatt: Toppene var mer skjev enn de burde være men nå har de vært en tur på det blide sørlandet og ser slik ut:
Så snart de er kommet tilbake med posten blir det montering på nytt!
oppstart innen noen uker tenker jeg
dine topper og mine ble frest samme kvelden, en ultra nøyaktig digital fres som ble brukt
dine topper var meget skjeve så vi i fresen, men nå er di bra
Utrolig bra at det er noen som tar sånne jobber uten at det koster deg både skjorten og buksene. Det har aldri vært direkte billig å "frisere" boblemotorer, men om alle blir nødt til å handle nytt hele tiden så blir det jo høy terskel for å ha det litt morro. Hatten av for de blide sørlendinger!
Jeg er mer enn behjelpelig med å formilde kontakt med Thore-Morten som holder til ved Kjevik lufthavn utenfor Kristiansand. Han er utrolig behjelpelig og tar ikke betalt det "proffe" sjapper gjør, men utfører selvfølgelig en proff jobb.
for det glade Sørland, selv om han er fra Drammen(!)
Tenkte opp ett hakk på ventiler og fått av dem bittelitt for bedre kompresjon.
De ser litt "lurvete" ut i anleggsflatene mot sylindrene.
Lett porting er jo selvfølgelig også alltid ønskelig..