Det skal vel være Ignitor I eller II, ta av fordelerlokket og se på tenningsmodulen om det ikke står noe på den?
Finner ikke store forskjellen på disse to, bare litt i teksten under installering... jeg har aldri montert disse, så nå er det tid for at de erfarne trer frem (forutsatt at du ikke får tak i motorbyggeren, da)
Ignitor I:
"WIRING
The Flame-Thrower billet distributor can be used in conjunction with most
ignition coils rated at 3.0 ohms or greater. For optimum performance purchase
and install a Flame-Thrower high performance coil.
1. If your ignition system is equipped with a ballast resistor, do not remove it.
Never use a "HEI" type coil with the billet Ignitor module. This type of coil
will damage the module, cause it to fail and void the warranty.
2. Attach the Red wire to the coil positive terminal or a 12-volt ignition source.
3. Attach the Black wire to the coil negative terminal.
4. Check to insure correct polarity and that all connections are tight.
5. Reconnect the battery negative cable."
Ignitor II:
"WIRING
The Flame-Thrower billet distributor can be used in conjunction with most
ignition coils rated at 0.6 ohms or greater. For optimum performance purchase
and install a Flame-Thrower high performance coil.
1. Many vehicles came equipped with ballast resistors or resistance wires. To
achieve optimum performance we recommended removal of these
components.
2. Determine the proper wire length, and attach the provided terminals. (Use a
designated wire crimping tool to achieve an adequate connection)
3. Attach the Red wire to the coil positive terminal or a 12-volt ignition source.
4. Attach the Black wire to the coil negative terminal.
5. Check to insure correct polarity and that all connections are tight.
6. Reconnect the battery negative cable."
.
Moderator: Global moderator
Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??
Tusen takk for alt hjelp du ha gitt meg 

1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??
Hey, dette er jo bare "hypotetisk teknisk support" etter google-metoden
Det beste er å la proffer se på det, ikke stol for mye på ammatører som oss som baserer oss på "unqualified guesswork". 


Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??
Tror mye ordnes seg selv når eg få endelig kjørt en lang tur med bilen å bruker riktig drivstoff,rengjør bensin/bensin regulator filter ser ut som det er med rusk i det!RZR Andy wrote: Hey, dette er jo bare "hypotetisk teknisk support" etter google-metodenDet beste er å la proffer se på det, ikke stol for mye på ammatører som oss som baserer oss på "unqualified guesswork".
![]()

1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
- Race-buggy
- Juniormedlem
- Posts: 55
- Joined: Thu Oct 01, 2009 11:23 pm
- Location: Sørlandet
Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??
er eksosen utett/lekkasje ? kan også ha en innvirkning
Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??
Det tror eg ikke men skal gå over hele system i helgenRace-buggy wrote: er eksosen utett/lekkasje ? kan også ha en innvirkning

1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??
nei du skal på langtur til norheimsund jaimie ... 

o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??
Ja kunne vært sjekt det men eg har fire damer å passe påhans wrote: nei du skal på langtur til norheimsund jaimie ...![]()

1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??
Bare for å rippe opp i dette gamle temaet: eksosanlegget (merged 4-1) med slip-joints lakk som en SIL, så her ligger nok mye av årsaken. At det manglet pakninger mellom innsug og topp var heller ingen god løsning;)Race-buggy wrote: er eksosen utett/lekkasje ? kan også ha en innvirkning
Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??
Ja det var noe dårlig løsning der ja!! men du ha nå tettet det meste av hul!! det kan og henne at litt tøff kjøring (de få ganger jeg faktisk kjørt den!) i sommer løsnet border fester og bolter?? men etter litt "fine tuning" bli den bare bra til slutt!RZR Andy wrote:Bare for å rippe opp i dette gamle temaet: eksosanlegget (merged 4-1) med slip-joints lakk som en SIL, så her ligger nok mye av årsaken. At det manglet pakninger mellom innsug og topp var heller ingen god løsning;)Race-buggy wrote: er eksosen utett/lekkasje ? kan også ha en innvirkning

1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT