.

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??

Post by RZR Andy »

Det skal vel være Ignitor I eller II, ta av fordelerlokket og se på tenningsmodulen om det ikke står noe på den?
Finner ikke store forskjellen på disse to, bare litt i teksten under installering... jeg har aldri montert disse, så nå er det tid for at de erfarne trer frem (forutsatt at du ikke får tak i motorbyggeren, da)

Ignitor I:
"WIRING
The Flame-Thrower billet distributor can be used in conjunction with most
ignition coils rated at 3.0 ohms or greater. For optimum performance purchase
and install a Flame-Thrower high performance coil.
1. If your ignition system is equipped with a ballast resistor, do not remove it.
Never use a "HEI" type coil with the billet Ignitor module. This type of coil
will damage the module, cause it to fail and void the warranty.
2. Attach the Red wire to the coil positive terminal or a 12-volt ignition source.
3. Attach the Black wire to the coil negative terminal.
4. Check to insure correct polarity and that all connections are tight.
5. Reconnect the battery negative cable."

Ignitor II:
"WIRING
The Flame-Thrower billet distributor can be used in conjunction with most
ignition coils rated at 0.6 ohms or greater. For optimum performance purchase
and install a Flame-Thrower high performance coil.
1. Many vehicles came equipped with ballast resistors or resistance wires. To
achieve optimum performance we recommended removal of these
components.
2. Determine the proper wire length, and attach the provided terminals. (Use a
designated wire crimping tool to achieve an adequate connection)
3. Attach the Red wire to the coil positive terminal or a 12-volt ignition source.
4. Attach the Black wire to the coil negative terminal.
5. Check to insure correct polarity and that all connections are tight.
6. Reconnect the battery negative cable."
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??

Post by jayster »

Tusen takk for alt hjelp du ha gitt meg :thup
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??

Post by RZR Andy »

Hey, dette er jo bare "hypotetisk teknisk support" etter google-metoden :) Det beste er å la proffer se på det, ikke stol for mye på ammatører som oss som baserer oss på "unqualified guesswork". ::)
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??

Post by jayster »

RZR Andy wrote: Hey, dette er jo bare "hypotetisk teknisk support" etter google-metoden :) Det beste er å la proffer se på det, ikke stol for mye på ammatører som oss som baserer oss på "unqualified guesswork". ::)
Tror mye ordnes seg selv når eg få endelig kjørt en lang tur med bilen å bruker riktig drivstoff,rengjør bensin/bensin regulator filter ser ut som det er med rusk i det! :o
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
User avatar
Race-buggy
Juniormedlem
Juniormedlem
Posts: 55
Joined: Thu Oct 01, 2009 11:23 pm
Location: Sørlandet

Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??

Post by Race-buggy »

er eksosen utett/lekkasje ? kan også ha en innvirkning
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??

Post by jayster »

Race-buggy wrote: er eksosen utett/lekkasje ? kan også ha en innvirkning
Det tror eg ikke men skal gå over hele system i helgen ;D
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??

Post by hans »

nei du skal på langtur til norheimsund jaimie ...  8)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??

Post by jayster »

hans wrote: nei du skal på langtur til norheimsund jaimie ...  8)
Ja kunne vært sjekt det men eg har fire damer å passe på :thup
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??

Post by RZR Andy »

Race-buggy wrote: er eksosen utett/lekkasje ? kan også ha en innvirkning
Bare for å rippe opp i dette gamle temaet: eksosanlegget (merged 4-1) med slip-joints lakk som en SIL, så her ligger nok mye av årsaken. At det manglet pakninger mellom innsug og topp var heller ingen god løsning;)
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Mye "Back fire"under bremsing eller skifting ned gir??

Post by jayster »

RZR Andy wrote:
Race-buggy wrote: er eksosen utett/lekkasje ? kan også ha en innvirkning
Bare for å rippe opp i dette gamle temaet: eksosanlegget (merged 4-1) med slip-joints lakk som en SIL, så her ligger nok mye av årsaken. At det manglet pakninger mellom innsug og topp var heller ingen god løsning;)
Ja det var noe dårlig løsning der ja!! men du ha nå tettet det meste av hul!! det kan og henne at litt tøff kjøring (de få ganger jeg faktisk kjørt den!) i sommer løsnet border fester og bolter?? men etter litt "fine tuning" bli den bare bra til slutt! :thup
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Post Reply