Høres tøff ut men tror ikke naboen er så glad i det

Moderator: Global moderator
hvordan ordnes det da?heljo wrote: eg vil tru det kjem av litt feiljustert tenning, eller feil stiftopning/ dårlig stift.
http://www.pollymotorsport.no/Polly Motorsport holder til i store lokaler i Godvik utenfor Bergen. Her tilbyr vi våre velkjente tjenester.
Vi utfører arbeid i motorbremsebenk og på rullende landeveg (2wd og 4wd) for bl.a programmering og effektmåling.
Kapasiteten for motorbremsebenken er 2.000 hk.2wd blir 1200 drivhjulshester, for 4wd en god del mer!
Nei, du får bare for mye bensin som går gjennom motor uten å brenne opp før det havner i eksosen.jayster wrote: Er dette skadelig til motoren over lang tid?![]()
![]()
Nice one takk for tipsJon T wrote:Nei, du får bare for mye bensin som går gjennom motor uten å brenne opp før det havner i eksosen.jayster wrote: Er dette skadelig til motoren over lang tid?![]()
![]()
Tips:
http://en.wikipedia.org/wiki/Back-fire
http://www.automedia.com/Carburetor_Tun ... 040401cj/1
http://www.carcraft.com/howto/ccrp_0507 ... index.html
Har proved å ser hvilken det er men står bare billet "flame thrower"står ikke noe number eller noe.lurte på hvis det popping kunne har noe med gammelt bensin har ikke kjørt den mer en tre ganger siden eg kjøpte bil,sikkert ikke noe gunstig det.RZR Andy wrote: Står mye specs her, se om du kan finne ut om du har Ignitor I eller II
http://www.pertronix.com/support/manuals/default.aspx
eg har brukt 95 ooooooopppppppsssssssssssssJon T wrote: Tøm ut den gamle bensinen og fyll ny på, 98 eller aller helst shell sin 99 oktan. Det hjelper nok på skal du se.![]()
Hvis det bare står "Flamethrower" så er det sikkert v1, ellers hadde det sikkert stått "II". I såfall så er det jo plankekjøring å finne ut innstillinger i manualen!jayster wrote:Har proved å ser hvilken det er men står bare billet "flame thrower"står ikke noe number eller noe.lurte på hvis det popping kunne har noe med gammelt bensin har ikke kjørt den mer en tre ganger siden eg kjøpte bil,sikkert ikke noe gunstig det.RZR Andy wrote: Står mye specs her, se om du kan finne ut om du har Ignitor I eller II
http://www.pertronix.com/support/manuals/default.aspx![]()
ok hvilken manuel står det inn tror du?RZR Andy wrote:Hvis det bare står "Flamethrower" så er det sikkert v1, ellers hadde det sikkert stått "II". I såfall så er det jo plankekjøring å finne ut innstillinger i manualen!jayster wrote:Har proved å ser hvilken det er men står bare billet "flame thrower"står ikke noe number eller noe.lurte på hvis det popping kunne har noe med gammelt bensin har ikke kjørt den mer en tre ganger siden eg kjøpte bil,sikkert ikke noe gunstig det.RZR Andy wrote: Står mye specs her, se om du kan finne ut om du har Ignitor I eller II
http://www.pertronix.com/support/manuals/default.aspx![]()
Gammel bensin er no dritt - spesielt i fancy forgassere som dine. Mange fine små dyser og kanaler i dem, som ikke liker avleiringer og grums på tanken. Dobbelsjekk filtre og som Jon sier - bytt bensin, den kan jo ha stått siden i fjor den? De fleste burde kjøre så høy oktan som mulig på boblene.