Tommys Garage..

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

Locked
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Tommys Garage..

Post by T-1 »

Hey hey.. får lage en knøtt liten prosjekt tråd på den siste 03ern som blei kjøpt inn.. den dukka opp på finn her forleden dag for 15 000.- med fine felger. dro og titta litt på den og fant ut den var fult "reddbar" den er helt orginal. det vil si ALT som fks dempere bremser mm. det er litt rust flekker rundt om på den og det var en stygg bulk i døren.

Det jeg har gjort så langt er demontere dempere, sparkla dør som skal lakkes over første strøk i morgen.
det var også en del grav rust rundt den ene front lykten. der slipte jeg godt ned til bar metall og behandlet med brunox. sparkla også opp igjen etter beste evne :P
det her blir ingen strøken bil men en pen bruks bil. hva som skjer med den videre vil tiden hvise. men måtte ha noe og henge fingrene i ;)
Senke sett er kjøpt inn. så ned skal den :P kommer litt bilder snart. får ikke lagt inn så har sendt de til B.Hjellestad så når de gamler finner ut av det kommer det vel litt bilder.
Last edited by T-1 on Sat Jun 12, 2010 10:42 pm, edited 1 time in total.
The Wheeler dealer
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Sv: Gull Biggi big..

Post by Bjørn Hjellestad »

Dig med Big!

Gratulerer med 03!
Kul boble, fin å kjøre, her har Tommy gjort et behagelig kjøp :thup
bilder av bille:
Attachments
Tommys13032.jpg
Tommys13032.jpg (56.17 KiB) Viewed 2124 times
Tommys13033.jpg
Tommys13033.jpg (18.37 KiB) Viewed 2078 times
Tommys13035.jpg
Tommys13035.jpg (21.23 KiB) Viewed 2083 times
Tommys1303.jpg
Tommys1303.jpg (66.42 KiB) Viewed 2118 times
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Flott bil og godt kjøp detta ja!! Men den står vel litt i stil med "det sorte gull" ? Litt ratttlook  :thup
TLF: 97419035
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Gratulerer igjen - du har satt en solid rekord i antall eide 1303 over kortest tidrom, blir vanskelig å slå den! ;D
Felgene løfter den fint inn mot ratlook-kategorien, som de rustne originalfelgene vanligvis gjør, men "looker" blir den ikke før den er nedpå litt!
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Ikke la dere forvirre av rustne felger og flater som er slipt klar for lakking, dere som er manisk opptatt av å putte bobler i bås, dette blir en RETTlook!
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

RZR Andy wrote: Gratulerer igjen - du har satt en solid rekord i antall eide 1303 over kortest tidrom, blir vanskelig å slå den! ;D
Felgene løfter den fint inn mot ratlook-kategorien, som de rustne originalfelgene vanligvis gjør, men "looker" blir den ikke før den er nedpå litt!
må joi ha noe og gjøre på vettu ;) har hatt en runde idag. den blei ferdig senket på den ene siden, men jeg har blitt tatt av omgangs syken jeg også da måtte jeg gi tapt for idag. når det gjelder felger blir det kromma gasburners med 185/50 15 fremme og 195/60 bak. tror det kan gjøre seg. det blir krom og mere krom på denne :P  8)
The Wheeler dealer
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

Bjørn Hjellestad wrote: Ikke la dere forvirre av rustne felger og flater som er slipt klar for lakking, dere som er manisk opptatt av å putte bobler i bås, dette blir en RETTlook!
;D
The Wheeler dealer
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Krom is digg, på med solbrillene folkens! 8)
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Bling, bling ala John/Norshuttle, OG senking - jeppjepp! Kjør på - det ene er like bra som det andre! :thup
God bedring, Tommy - vil du jeg skal overføre for dempere?
norshuttle
Supermedlem
Supermedlem

Post by norshuttle »

RZR Andy wrote: Bling, bling ala John/Norshuttle, OG senking - jeppjepp! Kjør på - det ene er like bra som det andre! :thup
God bedring, Tommy - vil du jeg skal overføre for dempere?
:thup :thup :thup :thup ;D ;D 8)
54 VW 1200 Oval Beige (GERDA!!!)
64 VW 1200 Hvit (Herbie)
62 VW Karmann Ghia Rød/sort (Ghina)
61 VW 1200 DeLux Pastel Blauw (Charlie) Solgt des 2014
74 VW 1303S Rød (Lynet) Solgt mars 2013
73 VW 1300S Maya gull (Fiona) Solgt til Frode Ø mars 2012
73 VW 1303s Automatic Maya (solgt til Stavanger
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

Da har bilen kommet seg ned på normale høyder i front :) et lite tips folkens, selv om bremse rørene ser bra ut er det virkelig verd og ta en runde på de ved hver vår pus. så over på gullbiggen og det så "greit" ut. men når jeg begynte ta litt tak i det knakk det som tør kvist. SKUMMELT! så her blir det full utskiftning av bremser. ingen ting og spare tid eller penger på det her!!

også har det dukket opp ett rust hull i innerskjermen. tenkte jeg skulle øve meg litt på plater først for så og sette igang :) kan da ikke være såååååå vanskelig og tette et hull ;) more to come.. ser frem til og få denne ferdig og på veien for og sette innrykk på den svarte.
The Wheeler dealer
hans
Supermedlem
Supermedlem

Post by hans »

Tommy har overlatt ansvaret for dekor til meg , takk for tilliten, og den vil bli inspirert av denne :

Image
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Jon T
Supermedlem
Supermedlem

Post by Jon T »

Murmestern hadde en i lignende stil for noen år siden, en oval om jeg ikke husker feil?
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

Da er bremseer fikset mm. Den gullfargen der var uten tvil den VÆRSTE jeg har flikk lakka. blir ikke veldig likt som orginal farge  >:( men men :P
Har tatt den ut av garagen og hatt en aldri så liten 03 krusing i arna idag. ser helt klart hva understell har og si. den svarte er senka på orginal dempere. på denne har jeg justerbart fremme og bak. Hellsikke det ligger godt på vegen. men den trenger vel klart en senk bak også.
Det eneste som gjennstår før eu er en liten stramming på styre snekke. kurant sak og gjøre før jeg leveren den på eu i morgen. så da får vi se hvordan det gikk med denne da :P
The Wheeler dealer
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Bra kjerra er på veien igjen. Du skulle dagt fra om styresnekka også på onsdeagskvelden, så hadde vi tatt den også i samme slengen som bremseluftinga.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Locked