Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.
Moderator: Global moderator
T-1
Supermedlem
Posts: 1801 Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen
Post
by T-1 » Mon Feb 01, 2010 10:50 pm
jayster wrote:
Bjørn Hjellestad wrote:
@Tommy, slingre rundt på Fanafjellet i kulden, nei her er det fokus og innetid med mekking som teller
@Blodstrupmoen, det fordelerlokket var kjernern i hele prosjektet, det var fustasjeoppheng inni der, hemmelig metode dog
@Jamie, Blodstrupmoen må minst ha rakettmotor om det skal gå bra!
Ja det tror eg og
du skulle jo sett på ny kjøpe mitt ikke helt så rask som din 1303 men eg er fornøyd med tre dobbel hk
fått den hjem? tar gjerne turen en dag å beundrer gliset
Tommy
The Wheeler dealer
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Posts: 927 Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
Location: Legoland
Post
by Bjørn Hjellestad » Mon Feb 01, 2010 10:57 pm
T-1 wrote:
jayster wrote:
Bjørn Hjellestad wrote:
@Tommy, slingre rundt på Fanafjellet i kulden, nei her er det fokus og innetid med mekking som teller
@Blodstrupmoen, det fordelerlokket var kjernern i hele prosjektet, det var fustasjeoppheng inni der, hemmelig metode dog
@Jamie, Blodstrupmoen må minst ha rakettmotor om det skal gå bra!
Ja det tror eg og
du skulle jo sett på ny kjøpe mitt ikke helt så rask som din 1303 men eg er fornøyd med tre dobbel hk
fått den hjem? tar gjerne turen en dag å beundrer gliset
Tommy
Hepp!
Denne må vi få ta en titt på!
jayster
Supermedlem
Posts: 1068 Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm
Post
by jayster » Mon Feb 01, 2010 11:00 pm
Jada den er i Transit "as we speak"
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Ketil S.
Nybegynner
Posts: 35 Joined: Sat Jan 30, 2010 2:49 pm
Location: Sandnes, Rogaland
Post
by Ketil S. » Fri Feb 05, 2010 1:41 pm
Ja ja. Sånn som dere jobber spørs det om vi ikke må få stengt av en del av motorveien (E-39).
for å få kjørt løp.
Uansett er vi igang med å få leid/lånt større område på Bore, slik at vi får plass til alle. Måtte alle værguder være med oss også iår.
Sander
Supermedlem
Posts: 1232 Joined: Sun Sep 02, 2007 8:52 pm
Post
by Sander » Fri Feb 05, 2010 8:09 pm
Men då er det vel bobler som skal køyre? Nordstadt-kaeferen er vel egtl ein 914-6 med eit boble karosseri?
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Posts: 927 Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
Location: Legoland
Post
by Bjørn Hjellestad » Fri Feb 05, 2010 8:11 pm
Sander wrote:
Men då er det vel bobler som skal køyre? Nordstadt-kaeferen er vel egtl ein 914-6 med eit boble karosseri?
Jepp, tenkte på gearkassen, den kan Tommy kjøpe, montere i 1303en og få 5 gear i revers og 1 forover!
T-1
Supermedlem
Posts: 1801 Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen
Post
by T-1 » Fri Feb 05, 2010 8:54 pm
her blir det pusha deler ser jeg. du har skjønt att DU må ha litt mer å stille opp med?
gamle folk ass...
The Wheeler dealer
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Posts: 927 Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
Location: Legoland
Post
by Bjørn Hjellestad » Fri Feb 05, 2010 9:05 pm
T-1 wrote:
her blir det pusha deler ser jeg. du har skjønt att DU må ha litt mer å stille opp med?
gamle folk ass...
Her skal alle kluter settes til!
Bare gi en lyd om det er noe du trenger!
T-1
Supermedlem
Posts: 1801 Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen
Post
by T-1 » Fri Feb 05, 2010 11:38 pm
Bjørn Hjellestad wrote:
T-1 wrote:
her blir det pusha deler ser jeg. du har skjønt att DU må ha litt mer å stille opp med?
gamle folk ass...
Her skal alle kluter settes til!
Bare gi en lyd om det er noe du trenger!
ser jo du selger en 1200 maskin.. holder kanskje den?
The Wheeler dealer
T-1
Supermedlem
Posts: 1801 Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen
Post
by T-1 » Sat Feb 06, 2010 12:10 am
Nei kan vel ikke bare slenge med kjeften heller.. her må det litt jobbing til også. nå er planen å få levert panelen til den nye heldige eier. også blir det å ta en god runde på garagen med litt gips plater, maling å litt plukk. etter det blir det vel å få bilen inn. deretter blir det på bukker å begynne med forstilling. noen som har noen formening om nye standar dempere kontra fks justerbart når det kun senkes 5cm? bytter jo til forsterket foran/bak uanset..
de demperene jeg har er standar men tåler 5 cm senk. med csp fjører vil de jo bli betraktelig stivere. og da med stabstag(forsterket) og stress stag burde det vel holde?
The Wheeler dealer
FreddyB
Supermedlem
Posts: 957 Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim
Post
by FreddyB » Sun Feb 07, 2010 12:49 pm
Så kjipt det må vere å hause kvarandre opp på denne måten - når de endar med å bli rævkøyrt av meg likevel.
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
StarBugs Geir
Ultramedlem
Posts: 3150 Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland
Post
by StarBugs Geir » Sun Feb 07, 2010 1:03 pm
Eg har høyrt at den som rævkøyrer som regel ligg bak dei andre.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
hans
Supermedlem
Posts: 1605 Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen
Post
by hans » Sun Feb 07, 2010 5:04 pm
blir nok en polizei som ligger først og passer på at alt går riktig for seg (med god tuck in på hjula i hver sving)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
T-1
Supermedlem
Posts: 1801 Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen
Post
by T-1 » Sun Feb 07, 2010 6:11 pm
GSR wrote:
Eg har høyrt at den som rævkøyrer som regel ligg bak dei andre.
The Wheeler dealer