Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.
Moderator: Global moderator
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Posts: 927 Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
Location: Legoland
Post
by Bjørn Hjellestad » Sun Jan 31, 2010 6:32 pm
jayster wrote:
Bjørn Hjellestad wrote:
Hepp! På plass på Bredsten, motoren i deler, motet på topp
ikke snakk om at Tommy kommer seg forbi!
Er dette store en den du har i 1303 nå?? var det ikke 2.3 du hadde fra før??
Denne blir mindre
, det er 2,4 som sitter i 1303en nå
Men det er ikke så mye som skal til for å kjøre fra Tommy
jayster
Supermedlem
Posts: 1068 Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm
Post
by jayster » Sun Jan 31, 2010 9:04 pm
hvorfor sk<l du gå mindre?? 2.1 er bra
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Posts: 927 Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
Location: Legoland
Post
by Bjørn Hjellestad » Sun Jan 31, 2010 10:08 pm
Jon The: dette høre til under SCC tråden
her er det baneresing det er snakk om
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Posts: 927 Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
Location: Legoland
Post
by Bjørn Hjellestad » Sun Jan 31, 2010 10:11 pm
jayster wrote:
hvorfor sk<l du gå mindre?? 2.1 er bra
Tenker litt på hvordan det gikk med Scott under kappløpet til Sydpolen, han brukte hester (hk)
Amundsen derimot brukte hunder, små kvikke saker, hundekrefter mot hestekrefter, kort mellom svingene på Revebanen, må ha kvikke krefter
Jon T
Supermedlem
Posts: 1743 Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen
Post
by Jon T » Sun Jan 31, 2010 10:17 pm
Bjørn Hjellestad wrote:
her er det baneresing det er snakk om
Åja organisert køkjøring, da skjønner jeg:
Dette blir bra det enten man kjører klassisk stil eller csp look:
Hvis du ikke går helt bling bling:
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Posts: 927 Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
Location: Legoland
Post
by Bjørn Hjellestad » Sun Jan 31, 2010 10:32 pm
hey hey
hva er nå dette, har funnet noe på overvåkningskameraet på Bredsten:
[attachment=1]
Er det Tommy eller er det Blodstrupmoen?
Ser ut til at det er fordeleren som naskes
Attachments
blodstrupmoen.JPG (25.49 KiB) Viewed 1146 times
T-1
Supermedlem
Posts: 1801 Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen
Post
by T-1 » Sun Jan 31, 2010 10:35 pm
Bjørn Hjellestad wrote:
hey hey
hva er nå dette, har funnet noe på overvåkningskameraet på Bredsten:
[attachment=1]
Er det Tommy eller er det Blodstrupmoen?
Ser ut til at det er fordeleren som naskes
HEEY driver da ikke skittent spill vi i arna!! jeg har vært på fanafjellet på crusing fortenk. her er det nok blodstrupmoen som har vært på ferd.
The Wheeler dealer
T-1
Supermedlem
Posts: 1801 Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen
Post
by T-1 » Sun Jan 31, 2010 10:44 pm
Bjørn Hjellestad wrote:
jayster wrote:
Bjørn Hjellestad wrote:
Hepp! På plass på Bredsten, motoren i deler, motet på topp
ikke snakk om at Tommy kommer seg forbi!
Er dette store en den du har i 1303 nå?? var det ikke 2.3 du hadde fra før??
Denne blir mindre
, det er 2,4 som sitter i 1303en nå
Men det er ikke så mye som skal til for å kjøre fra Tommy
spiller ingen rolle om du har 2.4 med turbo engang. kjenner alt smaken øl i sommer varmen...
The Wheeler dealer
RZR Andy
Ultramedlem
Posts: 3618 Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:
Post
by RZR Andy » Sun Jan 31, 2010 11:07 pm
T-1 wrote:
Bjørn Hjellestad wrote:
hey hey
hva er nå dette, har funnet noe på overvåkningskameraet på Bredsten:
[attachment=1]
Er det Tommy eller er det Blodstrupmoen?
Ser ut til at det er fordeleren som naskes
HEEY driver da ikke skittent spill vi i arna!! jeg har vært på fanafjellet på crusing fortenk. her er det nok blodstrupmoen som har vært på ferd.
Kan bekrefte at det her legges opp til "hardkjør", ja!
http://www.regenstadt.com/nucleus/?itemid=494
Vi begynner pent og pyntelig nå for å bygge opp feeling og erfaringsgrunnlag med styring, fjæring og balanse i bilen. I alle fall oss som har biler på veien da? Flere burde forresten våge å lufte snuten litt, tørker jo fint opp igjen når de står lagret i garasje uansett! En god dusj med tørk (og ansiktsmaske for de riktig fisefine) og rett i pysjen så er det ikke noen grunn til å frykte verken influensa eller annet
T-1
Supermedlem
Posts: 1801 Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen
Post
by T-1 » Mon Feb 01, 2010 3:26 pm
da begynner det ramle litt deler inn i kassen min hjemme.. idag kom det 50mm senke fj;rer fra csp. videre ligger det nye skiver fremme og venter i garagen. forsterket stag bak er shoppet.. her blir det en samle runde frem til et par sinnsyke skru helger. Men den store moroa bak er det blodstrupmoen som jobber iherdig med
siden mr hjellestad er litt pysette i svingene satser jeg mye paa understell...
much more to come....
i tillegg kom det et brukt fordeler lokk i kassen min uten avsender idag.. hmmmmm
The Wheeler dealer
-MB- Camilla
Nybegynner
Posts: 5 Joined: Mon Feb 01, 2010 7:02 pm
Post
by -MB- Camilla » Mon Feb 01, 2010 7:23 pm
Bjørn Hjellestad wrote:
hey hey
hva er nå dette, har funnet noe på overvåkningskameraet på Bredsten:
[attachment=1]
Er det Tommy eller er det Blodstrupmoen?
Ser ut til at det er fordeleren som naskes
Dere begge må nok bøye dere i støvet på revebanen! holder verken med 50/160 hk mot meg!!!
Ps den fordeleren var klar for bosset uansett!
Rudolf Blodstrupmoen.
Attachments
blodstrupmoen 3.jpg (6.53 KiB) Viewed 1110 times
1967 1300. (snart low rider)
jayster
Supermedlem
Posts: 1068 Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm
Post
by jayster » Mon Feb 01, 2010 7:44 pm
Blodstrupmoen wrote:
Bjørn Hjellestad wrote:
hey hey
hva er nå dette, har funnet noe på overvåkningskameraet på Bredsten:
[attachment=1]
Er det Tommy eller er det Blodstrupmoen?
Ser ut til at det er fordeleren som naskes
Dere begge må nok bøye dere i støvet på revebanen! holder verken med 50/160 hk mot meg!!!
Ps den fordeleren var klar for bosset uansett!
Rudolf Blodstrupmoen.
hv a ha du baki da et water boxer tror eg!!!!
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Posts: 927 Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
Location: Legoland
Post
by Bjørn Hjellestad » Mon Feb 01, 2010 10:44 pm
@Tommy, slingre rundt på Fanafjellet i kulden, nei her er det fokus og innetid med mekking som teller
@Blodstrupmoen, det fordelerlokket var kjernern i hele prosjektet, det var fustasjeoppheng inni der, hemmelig metode dog
@Jamie, Blodstrupmoen må minst ha rakettmotor om det skal gå bra!
jayster
Supermedlem
Posts: 1068 Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm
Post
by jayster » Mon Feb 01, 2010 10:48 pm
Bjørn Hjellestad wrote:
@Tommy, slingre rundt på Fanafjellet i kulden, nei her er det fokus og innetid med mekking som teller
@Blodstrupmoen, det fordelerlokket var kjernern i hele prosjektet, det var fustasjeoppheng inni der, hemmelig metode dog
@Jamie, Blodstrupmoen må minst ha rakettmotor om det skal gå bra!
Ja det tror eg og
du skulle jo sett på ny kjøpe mitt ikke helt så rask som din 1303 men eg er fornøyd med tre dobbel hk
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT