Mean bil!

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

Post Reply
Webasto deluxe
Nybegynner
Nybegynner

Mean bil!

Post by Webasto deluxe »

Hei!
Jeg er et nytt medlem på VWACB forumet , synes det er kult med alle innleggene deres :thup
Har lenge ønsket å bli medlem på VolksWagen Amcar Club Bærum, og tenkte å legge inn litt info om mean bil!
1970 og 1/2 modell, den har gått snart 120000km, faktisk er den ute og kjøre akkurat nå.
Motoren høres ikke helt bra ut, kan synes som om den bare går på 4 sylindre, har lenge tenkt på å skifte vannpumpe.
Har hørt at dette skal kurere alt? ???
Er nokså ny til dette Amcar-greiene, og håper at i allefall en av dere kan mene noe om dette, sjefs mekaniker noen?

Har fått med meg at det snakkes om dette Ulven-markedet, er det i forbindelse med Sykkulven-dagane som holdes i slutten av april?
Har funnet mye info om Sykkulven-dagane, men lite og ingenting om markedet. Men har hørt rykter om at det er denne helgen, jeg tar sjangsen, bagasjen er pakket, har sovet siden 22:30 og føler meg utmerket fabelaktig, og klar for en tur til Møre! Regner med å være framme kl 09:30, GPPen har ihvertfall beregnet denne tiden, håper det ikke er for mye nattåpne bensinstasjoner ;D Blir lett mye pølse ellers! Takke seg til Berlinerbobler.
Har håpet å kanskje besøke Olden Bobleklubb på veien, har hørt at de holder hus på samme kanten, har i allefall lest det på siden av lastebiler! Håper de ikke bare snakker tysk, eller er det vanelig? Håper ikke jeg må lære meg tysk.

Nå drar jeg på min vei, håpte at toget går så langt. NSB har ihvertfall lovet at Sykkulven finnes, snakket med de på telefon senest på torsdag kveld. Hyggelig samtale med en av betjeningen om reisen min, hun anbefalte meg å ta bilen, hun mente at det var nok med 4 sylindre for denne turen, vannpumpen sa hun ikke var viktig. Kan ikke helt til å få dette til å stemme, siden dette er en nokså vital del? Eller er den valgfri? Har også hørt at det finnes gasskjølte motorer der ute, og til og med O2 kjølte kjøretøyer, men er disse trygge? Neonlaget har jeg hørt at det står nokså skralt til med og ønsker ikke å bidra med økt forurensning.

Håper jeg treffer ekstra mangen av dere der i Sykkulven! Husk å hils på meg på veien, kjører en gurbunder metallica med offwaite striper!
Snakkast, som de sier der oppe!
:)
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Mean bil!

Post by Tistlo »

Amcar ???
TLF: 97419035
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Tistlo wrote: Amcar ???
Dette MÅ da være en som enten tuller, eller har bommet på valg av forum.... VolksWagen Amcar Club Bærum???
Sjekk også tiden for posting av innlegg! He he...
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem

Post by FreddyB »

Velkommen i klubben, Webasto deluxe! Vi snakkast i Sykkulven når du kjem.  :thup
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR-Marius »

Dreiv du på sålenge inatt BJØRN?? ;D
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Tror den Westyen hans er FOR comfy... ;D
Sander
Supermedlem
Supermedlem

Post by Sander »

Var på jernbanestasjone i Sykkulven og venta o fleire timar, men eg såg deg ikkje. Svar trygt!
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
Webasto deluxe
Nybegynner
Nybegynner

Post by Webasto deluxe »

Hei Kara! Det var søren meg klype litt av en tur!!! Visste ikke at Sykkulven lå helt i nord-norge? Hadde litt uflaks med det markedet jeg skulle på da, det var visst flyttet, eller så var det ingen som hadde hørt om ulven-markedet der oppe. Isåfall er det jo litt merkelig at det skulle være så mye prat om det da, ikke sant? Jeg har tenkt litt på det på veien hjem, tror jeg er kommet til at det er et ukjent eller hemmelig marked bare for noe som kalles for entisuaster, har møtt mange på bensinstasjoner de siste ukene som har spurt meg om jeg er en sånn entisuast, kanskje fordi jeg lukter litt gammel?

Måtte tilogmed sove ute en natt i et slags skur, med tak, og vegger, og vinduer og en dør jeg kunne låse hvis jeg hadde lyst, og et slags toalett. Det var en kald natt skal jeg love dere alle, og en som heter petter stordalen hjemme i bærum, som eide skuret, skal få høre fra pappa når han kommer hjem fra syden >:(!

Har mest lyst til å sove akkurat nå, har kjørt i tog i hele dag, og det tar tid skal jeg si! utrolig mye frekke folk som har gått i veien foran meg, og viftet med flagg, og bråkete korps, er det noen som har vunnet noe i fotball?
natta kara!
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Du lukter nok litt gammelt ja - eller sneker, som vi sier i våre trakter... Men pågangsmotet ditt er upåklagelig, det skal du ha - marked eller ikke!
Webasto deluxe
Nybegynner
Nybegynner

Post by Webasto deluxe »

Sneker? du mener stinker? merker du det da? har jo sittet med føttene i vann siden søndag, og klærne gravde jeg ned rett før jeg krysset fylkesgrensa mellom hedmark og kjære akershus på søndag.

Hadde på følelsen at det var noe jeg hadde glemt når jeg kjørte hjemmefra på fredagen, men jeg synes det gikk bra helt til tirsdagen, når jeg forlot Sykkulven, da ble jeg muligens offer for etpar litt ufine kommentarer om både dialekt og klassetilhørighet på den lokale Shell'en. Ord kan ofte svi tykkere enn vann, så jeg bestemte meg for å prøve å gli mer inn i mengden. Har brukt karamell-essensen som de bruker til å tilsette kaffen på bensinstasjoner som deodorant under armene, og har i tillegg gurglet vindusspylervæsken som jeg hadde liggende i hanskerommet. Så det har til tider vært en særs velduftende ung herremann som har levd livet "THE TRAILER STYLE".

Tror kanskje jeg bør takke Jarle, Jorunn, Johnny og Nils på Statoil Sunndalsøra for at de fikk meg ut av bilen min når jeg hadde låst meg inne for to helger siden. Jeg oppdaget at dørene var låst når jeg våknet på fredagen, og fikk omsider gitt beskjed til noen som forsto meg på søndagen, etter kirketid. Noe jeg synes var helt ok, selv om jeg føler at utøvelse av religion burde være viktigere enn å henge på den lokale bensinstasjonen. Men takk til dere, kara! og jente.

Skal sende postkort til Nils tror jeg, han er virkelig en knakende kjekk kar, og har blitt min beste venn :thup
Trolldeig er visst Nils sin beste venn, men tror nok på sikt at jeg kan komme i betraktning som bestevenn, siden jeg har kontakter innen trolldeigmiljøet på Nesøya, og de folka kan være vriene å ha med å gjøre hvis de ikke liker deig. Planen er at de kunne rakke ned litt på klassetilhørigheten til Nils, og således kommer jeg inn som beste venn og trøster... ti-hi.
Nå skal jeg føne håret mitt, tror jeg, har litt lyst til å anlegge patent kanskje, men er litt redd for å låse meg til en sveis.

Jaja, uansett, ha en fin kveld kara!

PS, en liten ting jeg har tenkt på, hvorfor kaller vi oss Volkswagen Amcarclub? Vet ikke om dere har tenkt over det før, men det virker kanskje litt rart at volkswagen har laget am-carer, er det fra den vest-tyske æraen kanskje, som en motpol til østen? Noen som vet?
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

;D for en tur! Kjenner forresten en kar i de indre kretser, som er litt M-Kar "under the surface"... kjekt det! Broom, broom!
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Post by Bjørn Hjellestad »

Jeezes!

Litt av en tur ja, det snakkes om Mr Webasto Deluxe, du må ta turen hit og være med på garasje-cruising!

Sett av helgen 14.-16- aug, SCC på Gardermoen!
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8605.0.html
Webasto deluxe
Nybegynner
Nybegynner

Post by Webasto deluxe »

Takker for det kara! :thup
Garasjecruising høres ut som et prisverdig foretak, men er litt usikker på hvordan det gjøres. Er det sådan at jeg tar med min fars garasje og tømmer den hos dere? Har dere de nødvendige sertifikater for å kunne håndtere denne slags spesialavfall? Er det trygt å møtes nær en slik sådan usikret sannasjeplass? Har opptil flere fettere som har holdt til i nærheten av slike, slike... sådan tikkende bumber, og det har aldri i livet ført noe godt med seg. Er dette området du snakker om, Hr. Hjellestad et sted i nærheten av en slik sådan plass? Tror kanskje en passerseddel fra SFT er påkrevet i en slik sådan situasjon. Men min onkel som  jobber helt oppe på Torshov hadde visst fortsatt endel meter merkebånd igjen fra forrige besøk av Dem, tihi... ;D Har man bare den slags merking er det ingen som tør å nærme seg. tihi igjen... ;) Skal få snakket med noen som kan skaffe meg en kranbilavtale, så kan vi jo kanskje avtale nærmere om en runde garasjecruusing?

Så til dette Gardemoen:
August er en tradisjonelt tung tid i skiheisbransjen, og Larkollen har jo forbausende nok allerede vært stengt noen måneder. Og siden det alikevel er en liten stund til vi åpner igjen, så tror jeg at en tur utenlands hadde gjort meg og mitt godt. Er det sådan at det bare er å møte opp på Gardemoen da? Hvor henvender man seg for å få tilvist plass? Er det mulig å ta med mer ennn ett kolli? Slipper man å stå i kø i innsjekkingen? Kan man fortsatt kjøpe seg plass i VIP- Losjen? Får man henvist en hjelper som kan gå i tax-free avdelingen for en? Er det mulig å få vite hvilken sosiale status piloten har, unnskyld, vil jo selvfølgelig ikke støte noen, hvilken sosiale klassetilhørighet han har? Og la oss si man har fått handlet seg en karaffel Sherry i tax-free avdelingen, får man da utdelt Sherryglass på Flight'en? Er koshermaten virkelig kosher? Er det mulig å få seg en ettermiddagslur litt isolert fra alle andre ombord? Er det mulig å bli fritatt for å gå av flyet sammen med absolutt alle andre? Er man hjemme igjen før jul? Er det mulig å ringe evt. sende en teleks hjem underveis?
Hvor skal vi?
Post Reply