Skal innrømme at jeg ikke er den som er mest optimistisk når det gjelder verktøyet til Biltema.
Enten er det billig og skrot eller så er det 10 års garanti og like dyrt som feks Teng Tools.
Sist gang jeg var innom så fant jeg denne fastnøkkelen i hyllene (se bildet) og fant ut at den måtte prøves.
Skulle skru av skjermene på boblen i går og må innrømme at jeg ble meget positiv overrasket;
enkel å komme til med og skruene gikk av i en fart. Det eneste som var minus var at den er litt kortere enn en vanlig nøkkel og en dermed ikke får stor kraft om skruen sitter skikkelig fast! Prisen starter på 89.- stk
Lykke til!
Kom med ditt verktøytips da!
Tips om verktøy!
Moderator: Global moderator
Tips om verktøy!
- Attachments
-
- biltema.jpg (3.97 KiB) Viewed 1044 times
Sv: Tips om verktøy!
Jeg kjøpte en slik vogn til å kjøre motoren på fra Cip1 (sikkert flere som selger den).
Stor fordel når motoren skal ut og inn. Garasjejekken passer mellom hjulene og du kan dermed senke motoren ned på vogna under bilen.
Bruk deretter garasjejekken til å løfte bilen litt og rull motoren ut (sideveis "gjennom" skjermen)
Skulle være enkelt å lage den selv og!
Stor fordel når motoren skal ut og inn. Garasjejekken passer mellom hjulene og du kan dermed senke motoren ned på vogna under bilen.
Bruk deretter garasjejekken til å løfte bilen litt og rull motoren ut (sideveis "gjennom" skjermen)
Skulle være enkelt å lage den selv og!
- Attachments
-
- cip1.jpg (5.12 KiB) Viewed 1039 times
www.algroy.no The Split Cruisers
1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961 + 1999
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner

Har kjøpt slike skrallenøkler hos biltema (13 og 15mm) men uten det leddet som bildet viser. Min erfaring er at det er få steder jeg kan bruke dem fordi de er for "grove" og det sjelden er plass til å å få plass til dem rundt bolthodet. Når det først er plass, så er de supre.Frode wrote: Skal innrømme at jeg ikke er den som er mest optimistisk når det gjelder verktøyet til Biltema.
Enten er det billig og skrot eller så er det 10 års garanti og like dyrt som feks Teng Tools.
Sist gang jeg var innom så fant jeg denne fastnøkkelen i hyllene (se bildet) og fant ut at den måtte prøves.
Skulle skru av skjermene på boblen i går og må innrømme at jeg ble meget positiv overrasket;
enkel å komme til med og skruene gikk av i en fart. Det eneste som var minus var at den er litt kortere enn en vanlig nøkkel og en dermed ikke får stor kraft om skruen sitter skikkelig fast! Prisen starter på 89.- stk
Lykke til!
Kom med ditt verktøytips da!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Jepp erika, jeg og har brukt de samme som deg tidligere og de henger for det meste på veggen
Leddet VAR det som gjorde utslaget her og forbedret det hele
Trenger nok dessverre litt mer plass enn en vanlig fastnøkkel
Leddet VAR det som gjorde utslaget her og forbedret det hele
Trenger nok dessverre litt mer plass enn en vanlig fastnøkkel
Last edited by Frode on Sun Oct 28, 2007 2:31 pm, edited 1 time in total.
Her er et lite verktøy som jeg har laget - som jeg har hatt nytte av hver gang jeg fester motoren min etter at den har vært ute.
Som de fleste vet er det 4 bolter som fester motoren. Mutteren som skal skrues på oppe til høyre, bak viftehuset er ofte problematisk. Bolten dyttes frem når du prøver å få mutteren til å entre. Med et lite blekkstykke som dette, der du kutter inn et hakk - så kan du tre denne innpå bolten langs veggen mot kupeen. Da står bolten i ro når du fikler og skal feste mutteren.
Som de fleste vet er det 4 bolter som fester motoren. Mutteren som skal skrues på oppe til høyre, bak viftehuset er ofte problematisk. Bolten dyttes frem når du prøver å få mutteren til å entre. Med et lite blekkstykke som dette, der du kutter inn et hakk - så kan du tre denne innpå bolten langs veggen mot kupeen. Da står bolten i ro når du fikler og skal feste mutteren.
- Attachments
-
- DSCN1484.jpg (92.26 KiB) Viewed 1094 times
Da det er mer i garasjen enn noensinne måtte noe drastisk gjøres; mine planer om en bil på tvers bakerst måtte gjennomføres
Den første tanken var å kjøpe vogner fra "Gasolin" men da de var (selvfølgelig) tom kom skapertrangen frem:
En platebit, noen lekter og hjul fra Clas Ohlson
Under 1 time jobb og bilen var plassert på sitt nye vintersted!
Den første tanken var å kjøpe vogner fra "Gasolin" men da de var (selvfølgelig) tom kom skapertrangen frem:
En platebit, noen lekter og hjul fra Clas Ohlson
Under 1 time jobb og bilen var plassert på sitt nye vintersted!
- Attachments
-
- verkt1.jpg (32.85 KiB) Viewed 1005 times
-
- verkt2.jpg (40.39 KiB) Viewed 1000 times
www.algroy.no The Split Cruisers

Ser jo veldig bra ut.. 
Kanskje vi skulle hatt et garasjebesøk hos deg neste gang?

Kanskje vi skulle hatt et garasjebesøk hos deg neste gang?
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
Kjøpte denne på Biltema - glitrende til å varme opp bolter og mutre som ikke vil løs! Minibrenneren gir 1750 grader C.
Den beste rustløseren som finnes ihht. (grundig Tysk) testing - Liqui Moly LM 40 Multifunksjonsspray (den til høyre på bildet)m hjelper godt på sammen med varmen. Rustløseren kan forøvrig kjøpes på Isdalstø/Knarvik for de som er interessert.
Den beste rustløseren som finnes ihht. (grundig Tysk) testing - Liqui Moly LM 40 Multifunksjonsspray (den til høyre på bildet)m hjelper godt på sammen med varmen. Rustløseren kan forøvrig kjøpes på Isdalstø/Knarvik for de som er interessert.
- Attachments
-
- butan.jpg (11.9 KiB) Viewed 976 times
-
- side 70.jpg (93.31 KiB) Viewed 1008 times