Samba bus

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

Post Reply
bareare
Juniormedlem
Juniormedlem

Samba bus

Post by bareare »

Sitter å kikker på Discovery.
Overhaling...
Gjett ka som er med .Jo nemlig ein Samba...
Skal bli spennande å se resultat,Foose er jo kjent for perfeksjonisme
:thup
Sander
Supermedlem
Supermedlem

Sv: Samba bus

Post by Sander »

Såg det i går. Veit ikkje eg?
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
bareare
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by bareare »

Ikkje noe å sitte opp for??
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Det er artig å se hva proffe får til på kort tid, men stylingen var vel ikke innertier i miljøet. Det blir jo nevnt også i programmet at noen "purister" kanskje ikke vil være helt enige i designet. Foose har en designplan om hvordan VW kunne laget en "konseptbil" i 60-årene, mens VW-folket er konservative både i custom design generelt og når det gjelder en hellig gral som en ekte Samba spesielt. Ikke helt match, men de måtte nok valgt et annet program til dette om det skulle blitt en vanlig restaurering. Foose er kjempeflink på det han jobber med, men amcarentusiastene er nok litt mer liberale :)
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Jeg syns det ble en fet vogn, selvfølgelig ikke helt original (selv om det ikke var mye som mangla), men det var det vel ingen som venta seg når han karen der fikk tak i en Samba?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Det er imponerande å sjå kvaliteten på arbeidet som blir lagt ned i prosjekta til Foose. Han utruleg sans for detaljar. Berre sjå på takrenna og baklyktene. Om ein likar stilen eller ikkje er jo ei smaksak, men bilen vart definitivt ikkje øydelagt (etter mi meining). Likevel synes eg "Foose-stilen" ville funka betre på ein bay.

I forhold til idéen om å skape ein "konseptbil" traff han ikkje heilt, til det var ikkje endringane omfattande nok. (Heldigvis vil vel mange sei ;D) Eg kunne godt tenkt meg å sett resultatet om han tok heilt av!
Last edited by StarBugs Geir on Tue Nov 11, 2008 10:35 am, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
bareare
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by bareare »

Joda han Foose er flink han men men.
Fjerna faktisk det store VW merket i front tja, den likte hvertfall ikkje eg. :(
Post Reply