Liqui Moly 4hk ekstra!
Moderator: Global moderator
Liqui Moly 4hk ekstra!
Motoren min hadde inntil i fjor stått siden 84 og trengte seg en real make-over. Når jeg hadde fått den i gang kjøpte jeg følgende produkt:
http://www.liquimoly.de/liquimoly/produ ... _1019.html
fra liquimoly, jeg mener jeg fikk tilbake noen hester som hadde vært vekke en stund og motor yter generelt mye bedre. Stoffet skal tilsettes i oljen ifm med oljeskift, hiv det oppi i oljen og la motoren gå i 10 min på tomgang. Tøm så ut den gamle oljen og husk samtidig å rense silen(det kan være greit med ny pakning i samme slengen). Hos meg kom det rikelig med gammel guffe ut!
Det kostet rundt 250 kr og jeg kjøpte det hos www.autodeler.no ved bystasjonen.
Anbefaler alle andre med gamle slitere og ta samme prosessen før bilen går i vinterdvale!
Pour in Power!
http://www.liquimoly.de/liquimoly/produ ... _1019.html
fra liquimoly, jeg mener jeg fikk tilbake noen hester som hadde vært vekke en stund og motor yter generelt mye bedre. Stoffet skal tilsettes i oljen ifm med oljeskift, hiv det oppi i oljen og la motoren gå i 10 min på tomgang. Tøm så ut den gamle oljen og husk samtidig å rense silen(det kan være greit med ny pakning i samme slengen). Hos meg kom det rikelig med gammel guffe ut!
Det kostet rundt 250 kr og jeg kjøpte det hos www.autodeler.no ved bystasjonen.
Anbefaler alle andre med gamle slitere og ta samme prosessen før bilen går i vinterdvale!
Pour in Power!
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
Skal testes på begge bilene. 8 hk tilsammen det!
Om jeg gjør det et par ganger så stiller jeg på stripen på SCC 09!
S

Om jeg gjør det et par ganger så stiller jeg på stripen på SCC 09!
S
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
Hvis du skal handle inn, Sune, kan du ta med en ladning til meg også?
Ble ganske irritert da frekkasen Tommy nesten kjørte fra meg med sin '67, så jeg trenger de 4 hk ekstra!
Ble ganske irritert da frekkasen Tommy nesten kjørte fra meg med sin '67, så jeg trenger de 4 hk ekstra!

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
Han har jo mye nyere enn deg, da, så ikke fortvil! 

Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
Power to the people!
Dette er vesentlig for oss som driver drag-racing!
Dette er vesentlig for oss som driver drag-racing!
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
Ok, da er det bestemt - Tyttebæret skal få sånn klystèr.. 

1970 - Tyttebæret.
1967 - Bastarden
1967 - Bastarden
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
Liquid Holy Moly er noko for Impulsen og! men spørst om det er nok med 4hk ekstra! 

TLF: 97419035
- Crusing sjæfen Mac dyregod
- Supermedlem
- Posts: 646
- Joined: Mon Jan 14, 2008 1:02 am
- Location: Bergen
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
Ikke dumt. *noteres til neste oljeskift!* Klarer jeg å stoppe lekkasjen av gearolje til neste år (Ja jeg skal få fikset det.. deler er bestillt, bare så håpløst å få tak i) så stiller jeg gjerne på stripen jeg.. 

1973 T1 Automatic.
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
På en eldre motor har jeg brukt diesel. 1 liter diesel, ta av luftfilteret, helle det rolig ned gjennom forgasseren, ruse opp motoren underveis slik at den ikke slukner. Gjør det utendørs og ta på deg gamle klær. Du røyklegger nabolaget og lukter FY, men renser opp motoren. Ville ikke gjort det på en nyoverhalt motor, men har jo bare hatt gamle motorer så dette har funket i mange år for meg.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
Holy Moly innkjøpt og klart til neste oljeskift..
Satser på nærmere 100 hk..
Satser på nærmere 100 hk..

1970 - Tyttebæret.
1967 - Bastarden
1967 - Bastarden
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
Går det an å bruke denne holy liquiden på ein motor som har stått i ørten år, med gammal olje?? altså fyrst få start på spetakkelet med den gamle olje, så ha oppi molyholy og så starta den opp igjen og følga the procedures... så tappe av og fylle på ny fersk olje..
Eller må olja på blokka vera så ny som mulig får å få best effekt av det?
Eller må olja på blokka vera så ny som mulig får å få best effekt av det?
TLF: 97419035
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
Du kan nok bruke det en gammel beater, men du vil vel ikke starte en gammel motor med ukjent olje i?Tistlo wrote: Går det an å bruke denne holy liquiden på ein motor som har stått i ørten år, med gammal olje?? altså fyrst få start på spetakkelet med den gamle olje, så ha oppi molyholy og så starta den opp igjen og følga the procedures... så tappe av og fylle på ny fersk olje..
Eller må olja på blokka vera så ny som mulig får å få best effekt av det?
bare sørg for at motoren er god og varm når du heller luriumet oppi!
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
Magnus og jeg kjøpte greiene (i dyre dommer...), heiv det på motoren (eller i...) etter alle kunstens regler (og bruksanvisninger...), men merka lite og ingen bedring. Det var på 1300 singelportmotoren. Så jeg syns det ga dårlig uttelling på vår motor. Bare så du ikke håper på for mye. Men den var ganske pigg fra før av, det kan jo være noe der.
Men med 0 - 67,39 km/t på svimlende 28.1 sekunder på stripa, så var det kanskje ikke allverdens effekt på JonTs blå lyn heller...
(no offense, ass...)
og: sorry JonT, jeg vet at motoren ikke var helt på sitt beste i sannhetens øyeblikk, måtte bare mobbe pittebittelitt...
Men med 0 - 67,39 km/t på svimlende 28.1 sekunder på stripa, så var det kanskje ikke allverdens effekt på JonTs blå lyn heller...

(no offense, ass...)
og: sorry JonT, jeg vet at motoren ikke var helt på sitt beste i sannhetens øyeblikk, måtte bare mobbe pittebittelitt...
Last edited by Solan on Wed Aug 26, 2009 9:15 am, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
- Crusing sjæfen Mac dyregod
- Supermedlem
- Posts: 646
- Joined: Mon Jan 14, 2008 1:02 am
- Location: Bergen
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
JonT sitt blå olja lyn gjorde en strålende jobb for team Bergen! Tror det var flere enn oss som fikk trekt litt på smilebåndet! Og da er i grunnen "jobben" gjort.. 
Meeen skader sikkert ikke med et lite vidundermiddel

Meeen skader sikkert ikke med et lite vidundermiddel

1973 T1 Automatic.
Sv: Liqui Moly 4hk ekstra!
På tidspunktet når jeg puttet dette i motoren min hadde den stått i litt over 20 år så det kan nok ha noe med saken å gjøre.
Etter den hadde gått 10 min på tomgang og jeg tappet ut oljen kom det en tjukk guffe med som nok var avleiring etter flere års daukjøring.Så har du en slapp og ikke kjapp motor så er dette tingen for deg!
0-67.39 tiden står vel foreløpig som beste fra byen? - Jeg så ingen andre Bergensere på stripen
PS! Og jeg ga ikke full gass slik at tiden ville gå nedover utover dagen
Etter den hadde gått 10 min på tomgang og jeg tappet ut oljen kom det en tjukk guffe med som nok var avleiring etter flere års daukjøring.Så har du en slapp og ikke kjapp motor så er dette tingen for deg!
0-67.39 tiden står vel foreløpig som beste fra byen? - Jeg så ingen andre Bergensere på stripen

PS! Og jeg ga ikke full gass slik at tiden ville gå nedover utover dagen
