Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Moderator: Global moderator
- Moshe
- Global moderator
- Posts: 3301
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
- Location: Ulset, Bergen
- Contact:
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Kjekt å se at den har kommet til et godt hjem, både hos deg og på BBH...
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007
69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007
69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Den får godt stell denne bilen her! Super vogn!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Takk for hyggelige kommentarer Det er alltid stas å kjøre denne. Og det er også planen - at den skal kjøres og brukes. Men litt stell underveis må jo til
Når det er sagt, så er det alltid stas å sette seg over i luftkjølt VW. Mens adrenalinet pumper litt mer i 911'en får man fort hvilepuls og en avslappet tilværelse i gammal VW. Det blir rett og slett to forskjellige verdener som jeg ikke vil være uten noen av de
Når det er sagt, så er det alltid stas å sette seg over i luftkjølt VW. Mens adrenalinet pumper litt mer i 911'en får man fort hvilepuls og en avslappet tilværelse i gammal VW. Det blir rett og slett to forskjellige verdener som jeg ikke vil være uten noen av de
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
God jobba, alt handler om detaljer!
Veldig søte de små bremsene dine...
Skjønner ikke helt hva du mener med hvilepuls i en vw?...
Veldig søte de små bremsene dine...
Skjønner ikke helt hva du mener med hvilepuls i en vw?...
Last edited by Dalland on Thu Sep 15, 2016 10:00 pm, edited 1 time in total.
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Hehe, bremsene funker mer enn godt nok
Jeg kan sikkert vise deg hvilepuls når 66'en i original utførelse er på vegen igjen
Jeg kan sikkert vise deg hvilepuls når 66'en i original utførelse er på vegen igjen
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Vi hadde noen fantastiske uker på vestlandet nå i høst og den anledningen ble så klart benyttet til å kjøre 911
[attachment=1]
Her ser man forskjellen på senket og ikke senket 964
[attachment=2]
Fast stopp hos Kinn Bryggeri når man er i Florø
[attachment=3]
Det ble tatt litt bilder mellom Eikefjorden og Naustdal, flott natur!
[attachment=4]
[attachment=5]
[attachment=6]
[attachment=7]
[attachment=1]
Her ser man forskjellen på senket og ikke senket 964
[attachment=2]
Fast stopp hos Kinn Bryggeri når man er i Florø
[attachment=3]
Det ble tatt litt bilder mellom Eikefjorden og Naustdal, flott natur!
[attachment=4]
[attachment=5]
[attachment=6]
[attachment=7]
- Attachments
-
- IMG_5133.jpg (45.68 KiB) Viewed 3941 times
-
- IMG_5177.jpg (85.96 KiB) Viewed 3958 times
-
- IMG_5246.jpg (106.46 KiB) Viewed 3938 times
-
- IMG_5291.jpg (102.78 KiB) Viewed 3932 times
-
- IMG_5334.jpg (64.27 KiB) Viewed 3940 times
-
- IMG_5348.jpg (58.34 KiB) Viewed 3933 times
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Plutselig forsvant lyden på høyre siden på pop-anlegget. Etter litt feilsøking ble det konkludert med at den gamle Alpina forsterken hadde gitt seg.
Det ble en gylden anledning til å oppgradere litt. Da ble det en stopp hos ICE Audio i Førde. Valget havnet på en ny 4 kanals kompakt forsterker slik at jeg kan drive bakhøgtalerene gjennom denne forsterkeren også.
[attachment=1]
Utrolig hvor mye forsterker betyr, det ble jo som et helt nytt anlegg med mye mer trøkk! Ser forøvrig at det trengst med en liten shinings her selv om det ikke er så veldig synlig.
[attachment=8]
Selv om det var fint vær var det selvfølgelig begynt å bli så kaldt at saltingen var begynt. Det betydde at det måtte bli en grunding vask både over og under(og spesiellt under).
Diverse deksler og innerskjermer ble plukket ned.
[attachment=2]
Noen kilo drit skjulte seg bak dette dekselet.
[attachment=3]
En boblegirkasse! Den vart i alle fall litt reinere den også
[attachment=4]
[attachment=5]
Noen litt shabby deksler og stag ble plukket av og sandblåst.
[attachment=6]
[attachment=7]
Det ble en gylden anledning til å oppgradere litt. Da ble det en stopp hos ICE Audio i Førde. Valget havnet på en ny 4 kanals kompakt forsterker slik at jeg kan drive bakhøgtalerene gjennom denne forsterkeren også.
[attachment=1]
Utrolig hvor mye forsterker betyr, det ble jo som et helt nytt anlegg med mye mer trøkk! Ser forøvrig at det trengst med en liten shinings her selv om det ikke er så veldig synlig.
[attachment=8]
Selv om det var fint vær var det selvfølgelig begynt å bli så kaldt at saltingen var begynt. Det betydde at det måtte bli en grunding vask både over og under(og spesiellt under).
Diverse deksler og innerskjermer ble plukket ned.
[attachment=2]
Noen kilo drit skjulte seg bak dette dekselet.
[attachment=3]
En boblegirkasse! Den vart i alle fall litt reinere den også
[attachment=4]
[attachment=5]
Noen litt shabby deksler og stag ble plukket av og sandblåst.
[attachment=6]
[attachment=7]
- Attachments
-
- IMG_5392.jpg (86.87 KiB) Viewed 3934 times
-
- IMG_5431.jpg (64.46 KiB) Viewed 3940 times
-
- IMG_5438.jpg (74.72 KiB) Viewed 3940 times
-
- IMG_5469.jpg (70.18 KiB) Viewed 3920 times
-
- IMG_5482.jpg (78.96 KiB) Viewed 3954 times
-
- IMG_5486.jpg (73.23 KiB) Viewed 3928 times
-
- IMG_5736.jpg (82.55 KiB) Viewed 3931 times
-
- IMG_5390.jpg (40.4 KiB) Viewed 3964 times
Last edited by djupevik on Sun Oct 30, 2016 10:11 pm, edited 1 time in total.
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Looking goooood, YE ( )!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Du må beise sjarken, ellers så søkk han!
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Som det ble kommentert med glimt i øyet ovenfor her så måtte sjarken beises! I alle fall deler av den og da spesielt diverse braketter som har begynt å flasse og ruste.
Jeg skulle egentlig montere tilbake de dekslene som ble plukket av forrige runde. Det begynte så smått med at jeg gikk over med trykkluft for å få bort den skiten jeg ikke fikk bort med vann. Det var ikke så rent lite ettersom det er pakket mye stash som oljerør, kjølere, støtfangerbraketter, varmeskjold, bensinåndingsboks+++ overallt hvor skit kan samle seg over 26 år..
Siden jeg skal bytte til RS bakfanger ble den gamle demontert. Deretter fulgte varmedeksler og braketter. Spesielt i støtfangerfestene var det samlet seg mye skit. Ene bolten knakk og måtte få litt overtaling ved hjelp av en påsveist mutter.
Lyktebøttene bak var begynt å flasse i bunnen da de ligger å gnikker mot støtfangeren. Her ble det pussing, grunning og lakking. Bilen ble godt maskert for å ikke få lakkstøv på resten av bilen.
Men først bilde av et par Finn.no scores. Først ut er original luftkompressor til spacesaver reservehjulet. Passer merkelig nok meget bra
[attachment=1]
Neste ut er grøftelys. Nå har jeg RS scoop montert, men den dagen det ikke er kult lenger kan det være greit å ha noen som ikke ser ut som de har blitt sandblåst.
[attachment=2]
Og ja, caliperne bak trengte en overmaling da klarlakken hadde begynt å flasse. Easy fix i denne omgang, men langt bedre enn å la de se ut som de gjorde i noen år før en fullovermaling/haling
[attachment=3]
[attachment=4]
Den gjenstridige bolten fjernes:
[attachment=5]
Frisk og nybeiset støtfangerbrakett:
[attachment=6]
[attachment=7]
Maskering!
[attachment=8]
Slipt av flassende lakk:
[attachment=9]
Lakkert:
[attachment=10]
Jeg skulle egentlig montere tilbake de dekslene som ble plukket av forrige runde. Det begynte så smått med at jeg gikk over med trykkluft for å få bort den skiten jeg ikke fikk bort med vann. Det var ikke så rent lite ettersom det er pakket mye stash som oljerør, kjølere, støtfangerbraketter, varmeskjold, bensinåndingsboks+++ overallt hvor skit kan samle seg over 26 år..
Siden jeg skal bytte til RS bakfanger ble den gamle demontert. Deretter fulgte varmedeksler og braketter. Spesielt i støtfangerfestene var det samlet seg mye skit. Ene bolten knakk og måtte få litt overtaling ved hjelp av en påsveist mutter.
Lyktebøttene bak var begynt å flasse i bunnen da de ligger å gnikker mot støtfangeren. Her ble det pussing, grunning og lakking. Bilen ble godt maskert for å ikke få lakkstøv på resten av bilen.
Men først bilde av et par Finn.no scores. Først ut er original luftkompressor til spacesaver reservehjulet. Passer merkelig nok meget bra
[attachment=1]
Neste ut er grøftelys. Nå har jeg RS scoop montert, men den dagen det ikke er kult lenger kan det være greit å ha noen som ikke ser ut som de har blitt sandblåst.
[attachment=2]
Og ja, caliperne bak trengte en overmaling da klarlakken hadde begynt å flasse. Easy fix i denne omgang, men langt bedre enn å la de se ut som de gjorde i noen år før en fullovermaling/haling
[attachment=3]
[attachment=4]
Den gjenstridige bolten fjernes:
[attachment=5]
Frisk og nybeiset støtfangerbrakett:
[attachment=6]
[attachment=7]
Maskering!
[attachment=8]
Slipt av flassende lakk:
[attachment=9]
Lakkert:
[attachment=10]
- Attachments
-
- IMG_5999.jpg (68.08 KiB) Viewed 3851 times
-
- IMG_5997.jpg (95 KiB) Viewed 3829 times
-
- IMG_6006.jpg (43.31 KiB) Viewed 3847 times
-
- IMG_6002.jpg (47.65 KiB) Viewed 3847 times
-
- IMG_6001.jpg (35.53 KiB) Viewed 3831 times
-
- IMG_6004.jpg (58.07 KiB) Viewed 3849 times
-
- IMG_6003.jpg (34.77 KiB) Viewed 3837 times
-
- IMG_6009.jpg (61.2 KiB) Viewed 3862 times
-
- IMG_6007.jpg (53.02 KiB) Viewed 3855 times
-
- IMG_5998.jpg (57.9 KiB) Viewed 3838 times
Last edited by Moshe on Thu Nov 10, 2016 11:50 pm, edited 1 time in total.
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Varmer hjertet og se at du tar så godt vare på en halvgammel tysker!
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Hehe, jeg varmer gjerne hjerter om det er det som skal til
I dag ble bukdekselet hentet fra pulverlakkering og montert i lag med deksler girkasse og framdiff.
I dag ble bukdekselet hentet fra pulverlakkering og montert i lag med deksler girkasse og framdiff.
- Attachments
-
- IMG_6033.JPG (57.25 KiB) Viewed 3821 times
-
- IMG_6034.JPG (51.67 KiB) Viewed 3821 times
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Innerskjermane framme trengte en oppstrekk. Et par av dei hadde sprekker som eg spjelka opp med ein kjekk sak fra biltema
No blir det bestilling av litt deler før resten blir montert.
No blir det bestilling av litt deler før resten blir montert.
- Attachments
-
- IMG_6053.jpg (48.16 KiB) Viewed 3825 times
-
- IMG_6052.jpg (37.22 KiB) Viewed 3805 times
-
- IMG_6050.jpg (32.29 KiB) Viewed 3808 times
-
- IMG_6054.jpg (32 KiB) Viewed 3814 times
-
- IMG_6049.jpg (35.19 KiB) Viewed 3788 times
-
- IMG_6051.jpg (55.27 KiB) Viewed 3781 times
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Det var et fiffig verktøy jeg gjerne skal tyvlåne...
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Ingen plastskjermer på bobla vel?
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/