Absolutt Irmelin, ikke noe prob! som jon sier kjørte jeg i flere vintre, og det var med bare HALV kapasitet på varmeanlegget grunnet en lekk varmepotte. Det funket fint, så med 2 fungerende potter på full fres kan du nok sitte i bikinien om du vil!
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!
Har brukt min 1300 -69 noen vintre nå, og det fungerer strålende. Varmeaparatet er veldig bra.
Kjørte fra Bergen til Stavanger i Desember for to år siden. Veien var speilblank is fra underkjølt tåke. Så mange som sjanglet avgåde og slet med å komme seg opp bakker. Har aldri sett så mange biler i grøfta som på den turen, men bobla satt klistret på vegen uten å mukke.
Bildet under er fra en tur i Januar i år. Jeg måtte ut å kakke isklumper av vindusviskerene, og fjerne en cm med is fra frontlyktene, men inni var det varmt og godt.
Den eneste motforestillingen jeg har mot å bruke boble om vinteren er rust.
Får meg til å tenke på min tante som bodde på Natlandsfjellet på slutten av 70-tallet. Hun kjørte sin grå 67 på snø og is opp hele veien til toppen, mens "kaksene" i BMW-er og Benz-er måtte ta beina fatt i bunnen av bakken... kanskje ikke akkurat misunnelse ute og gikk, men de skulle nok ønsket at de hadde litt mer grep!
Har kjøyrt vintrar i allefall 10 år, og aldri problem med 1303 og varme. Litt verre med 69 1300 som eg brukte mykje til Hemsedal frå Førde. Den vart varm til slutt, men ikkje før ein kom til ferja i Kaupanger (det er lenge sidan) og det var vell ein 12-13 mil.
Hugsar ein gong eg skulle frå Bergen og "heim" til jul. Det var julaftan, 20 cm nysnø, ubrøytt og eg hadde berre sommardekk. På veg opp Romarheimsdalen visste eg at om eg måtte stoppe gjekk jula og pinnekjøtet fløyten, vi snakka siste ferge. Sjølvsagt kom det ein trailar i mot, og eg måtte stoppe.
Javel, tenkte eg, -då er det vel berre å snu og feire jul åleine i Olav Kyrresgate. Det var såpass glatt at det var vanskelig å stå rolig. Eg ut for å pusse av snø og is på viskarar, inn i bilen igjen for å rygge rolig ned fjellet. Testa for sikkerheits skuld, og trur du bilen starta? Jepp. Pinnekjøt hos mor vart det, akevitt attepå!
Etter diverse slengbemerkninger går mercedesen på finn.no og undertegnede satser på 75 modell 1303 S som vinterbil!!!
Kanskje en vinterbil prosjekt tråd er på sin plass?