1303S BIG på Vårmønstringen

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

Post Reply
FrodeM
Nybegynner
Nybegynner

1303S BIG på Vårmønstringen

Post by FrodeM »

Hei,

Er det noen her som eier SN58560? Den stod utstilt på Vårmønstringen. Jeg kunne tenkt meg å snakket med eier, evt. diskutert noe her, og grunnen er som følger.

Da jeg fikk min 74-modell 1303S BIG i 1987(!), hadde den lave seter og 4.5-toms-felger av samme design som 5.5-tommerne som vanligvis stod på BIG-modellene. Jeg har til nå undret meg over dette. Jeg konkluderte til slutt med at felgene nok var originale på bilen, siden det i vognkortet for førstegangsregistrering i juni 1974 er skrevet inn 4.5-toms-felg og 155-dekk. Ett eller annet sted på nettet har jeg også lest at BIG-modellene fra 74 hadde 4.5-toms-felger. De lave setene antok jeg var uoriginale.

På vårmønstringen sto så SN58560, i noe som så ut som original, godt patinert drakt. Den hadde nøyaktig samme felger og lave seter som jeg hadde på min bil. Bilene er førstegangsregistrert med to dagers mellomrom, har samme farge og utenpåliggende gummilist på støtfangeren. Jeg glemte å studere inni SN58560. Min hadde "trepanelene" på dashbordet, men den ordinære svarte knotten på girstangen da jeg fikk den i 87.

Fantes det altså en "kjipa-BIG", evt. BIG-light?

Mvh.
Frode.
VW 1303 S BIG, 1974
Solan
Styret
Styret

Sv: 1303S BIG på Vårmønstringen

Post by Solan »

Bare send:

Regnr SN58560

til 2282, så får du navn på eier.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Post Reply