Har en 1600 motor jeg må overhale, tenkte da at jeg i samme slengen kan prøve å få den litt sprekere!
Kan bortimot null og niks om motor mods! Men er higen på å lære.
Har ikke mye penger, så å kjøpe noe ferdig til masse tusenlapper er uaktuelt!
Vet samtidig at disse tingene er dyyyrt.
Har noen kansje noe liggende som de kan kvitte seg med noenlunde rimelig? Gassere, silyndre og stempler osv...
Takker for svar!
Last edited by OldBug on Fri Sep 14, 2012 8:07 pm, edited 1 time in total.
ikkje akkuratt trim, men eg har eit gradert reimhjul du kan få, godt brukt, men gjer nytten og har "trim look"
vist du er spesielt glad i å fylla bensin kan eg kanskje hjelpa deg med nokon solex/kadron gassara
Skal du ha rimelig trim som holder og skaffe deg litt erfaring anbefaller jeg at du starter med 1641 sett. da slipper du maskinering av motor. en kam, vippe tøy og gassere så har du litt spreker motor som holder lenge. med overhalt motor med nye deler skal du fint komme under 10 000.- hvis du følger litt med på vwnorge osv.
dei gassarane eg har er da sikkert noko feil med, feks att dei renner over? skal vist vera dysa til 1915 men går ikkje heilt strøkent, fjuskar i 80kmt, men alt over det er god sos.. vist du er gira på å kjøyra med eit forbruk over 2,5liter på mila so er dette gassarane for deg ved aktiv/sportslig kjøyring går da lett 4liter på mila og..
har sikkert ei orginal pumpa du kan få. trur kanskje eg har ein ny trimkam liggande og. engle w-110 eller noko
Har drømt litt om å prøve meg på noe slikt, etter jeg så et slikt bygge på vwnorge.
Har egentlig konkludert med at jeg ikke har nokk peiling!
Men jeg fr se hva jeg finner av literatur og videoer
Har drømt litt om å prøve meg på noe slikt, etter jeg så et slikt bygge på vwnorge.
Har egentlig konkludert med at jeg ikke har nokk peiling!
Men jeg fr se hva jeg finner av literatur og videoer
Blir et slikt bygg holdbart over tid?
Ja et slik bygg er holdbart over tid, vis ikke du justerer opp turbo trykket for mye, da smelter stemplene.
det fine med Turbo er at motor blir så meget kjørbar. og du kan bruke en STD motor å sette turboen rett på.
en venn av meg bygget på 80 tallet en 1915 med dobble VAG turboer(en turbo på hver side av motor), og han brukte kun 2 enkle Type 3 forgassere.
denne gikk svært godt. og meget snill på gate kjøring.