Forgasser foring

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Post Reply
Kristian
Juniormedlem
Juniormedlem

Forgasser foring

Post by Kristian »

Hei

Veit at det er nokre der ute som har litt kunnskap rundt dette:)

Eg veit det er ein kar i England som selger foringer, men disse passer ikkje mine Solex 32-34 pdsit 2 og 3.

Det eg lurer på er om det er nokre som har klart å dreie ut nye sjølv, er trur eg har tilgang til dreiebenk, hadde berre vært kjekt å vite kor dere eventuelt fekk materialel fra og korleis resultatet blei.

Mine foringer er ytter D: 10 mm indre d: 8

Kristian 
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Forgasser foring

Post by StarBugs Geir »

1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

sløyd detaljar selger jo emner som er ganske nerme: http://www.sloyd-detaljer.no/product.as ... deptid=105
TLF: 97419035
ts
Supermedlem
Supermedlem

Post by ts »

Jeg dreide noen på jobben, men de ble ikke perfekt. Må varme opp og presse de inn før jeg kan si noe sikkert. E foresten et helv... å få de ut og inn...... Tror eg hadde gått for o-ringer hvis eg hadde visst bedre:)
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

viktig å brotsja dei opp innvendig etter montering so spjeldakselen går knirkefritt , og er dei vansklige å få inn so er dei for store :) då er da bedre å dreia ned litt og lima med epoxy
TLF: 97419035
ts
Supermedlem
Supermedlem

Post by ts »

Det blir vanskelig å dreie mer ned enn det jeg har gjort... da sprekker de lett når du banker de inn. Og hvis de er så små at de sklir lett inni vil de ble for små når motoren blir varm, og du vil trekke falsk luft igjen. forhåpentligvis blir de en hundredel mindre når jeg får presset de inn, så strammer de akkurat nok rundt akslingen.. hvis ikke blir det frem med tannkremen!  ;D
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
Post Reply