Det ser ut som det er ganske mye sveisejobb på denne, men ingen grunn til å fortvile!
Noe av det første du bør tenke på er å få et sted innendørs å skru på bilen. Så ville jeg tatt av alle støtfangere, lykter, skjermer og stigbrett og sett på rustskadene. Hvis du har et sted å lagre interiøret også (f.eks. et tørt loft?), så ville jeg tatt ut seter og tepper, og lagret disse tørt. Taktrekket kan med fordel være i, da det ofte er ganske fint, og det er en del jobb å montere nytt.
Det fins alt av rustskadedeler å få tak i, så det er ikke noe problem. Som Geir skriver, så kommer det sveisekurs også, da er det lurt å melde seg på. Er du heldig, så slipper du å skille bunnplaten fra karosseriet, dette er en litt større jobb, og krever litt mer plass. Selv om det kanskje er fristende å bare "lappe ting sammen" for å få den EU ok, så er det som regel lurest å ta ting skikkelig med en gang.
Hvis motoren gikk sist dere prøvde, så ville jeg ikke gjort noe særlig med den i første omgang. Men når den skal brukes, bør du selvsagt skifte olje (også olja i luftfilteret), justere ventiler, sjekke plugger og stifter (og bytte hvis nødvendig), sjekke viftereim, osv.
NB! Det er nå fremdeles ledig plass på det helt grunnleggende motorkurset til StarBugs,
påmeldingsfristen går ut idag, se her:
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=4909.0
Jeg ser forresten at speedometeret ikke er riktig for en 1966-modell, dette er for 69 eller seinere. Men det betyr jo forsåvidt ingenting.
Du har jo noen år igjen før du får lappen også, selv om øvekjøring jo ligger mye nærmere i tid. Magnus digger i alle fall å øvekjøre med bobla si, Grynet.
Lykke til med prosjektet, Oscar!