min røde 66'
Moderator: Global moderator
min røde 66'
Her er min røde boble fra 1966. Den har stått delvis stille i 4 år nå i mai, men jeg håper å få gjort noe m den, når pappa gir etter da 

- Attachments
-
- 1--.JPG (8.09 KiB) Viewed 1588 times
-
- 2--.JPG (97.92 KiB) Viewed 1550 times
-
- 4--.JPG (121.35 KiB) Viewed 1572 times
-
- 6--.JPG (139.91 KiB) Viewed 1582 times
-
- 7--.JPG (131.96 KiB) Viewed 1585 times
-
- 10--.JPG (109.52 KiB) Viewed 1583 times
-
- 12--.JPG (134.41 KiB) Viewed 1564 times
-
- 13--.JPG (73.79 KiB) Viewed 1574 times
-
- 15--.JPG (145.74 KiB) Viewed 1551 times
-
- 17--.JPG (115.67 KiB) Viewed 1562 times
Last edited by oscar557 on Thu Jan 19, 2012 3:08 pm, edited 1 time in total.
Sv: min røde 66'
Hei Oscar, og velkommen på forumet! Koselig at du og din far kom på Åpen onsdag på Breistein idag også! 
Her er en oppskrift på å legge inn bilder på forumet:
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=1715.0
Mvh
Svein

Her er en oppskrift på å legge inn bilder på forumet:
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=1715.0
Mvh
Svein
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
takk ska ru' ha 

Som dere kansje ser er det "litt" som må gjøres på bilen 

Mye kjekk jobb foran deg ja!
Om den skal stå ute, så vurder å sette inn en fuktsluker. Da redder du kanskje setene og teppene fra den verste muggen inntil du skal begynne å bruke bilen 

-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Bra du har kommet deg på forumet! Får virkelig håpe din far gir etter, så dere kan få mekka litt 
Bare å komme og korttidsmekke en gang på klubblokalet

Bare å komme og korttidsmekke en gang på klubblokalet

Kan nokk vurdere detHenrik wrote: Mye kjekk jobb foran deg ja!Om den skal stå ute, så vurder å sette inn en fuktsluker. Da redder du kanskje setene og teppene fra den verste muggen inntil du skal begynne å bruke bilen
![]()

Last edited by oscar557 on Sat Jan 21, 2012 3:49 pm, edited 1 time in total.
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
Takk for sist!
Du får henge deg på sveisekurs til høsten. 

1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Ja jeg får se om jeg ( og pappa ) kan finne noe og melle oss på
Takk for tipset 

- StarBugs Geir
- Ultramedlem
Blir mange kurs du/dere hadde hatt nytte av på StarBugs fremover. Følg med på underforumet vårt
.
http://www.forum.vwacb.com/http://VWACB Forum/phpBB3/viewforum.php?f=5.0

http://www.forum.vwacb.com/http://VWACB Forum/phpBB3/viewforum.php?f=5.0
1974 1303S
Det ser ut som det er ganske mye sveisejobb på denne, men ingen grunn til å fortvile!
Noe av det første du bør tenke på er å få et sted innendørs å skru på bilen. Så ville jeg tatt av alle støtfangere, lykter, skjermer og stigbrett og sett på rustskadene. Hvis du har et sted å lagre interiøret også (f.eks. et tørt loft?), så ville jeg tatt ut seter og tepper, og lagret disse tørt. Taktrekket kan med fordel være i, da det ofte er ganske fint, og det er en del jobb å montere nytt.
Det fins alt av rustskadedeler å få tak i, så det er ikke noe problem. Som Geir skriver, så kommer det sveisekurs også, da er det lurt å melde seg på. Er du heldig, så slipper du å skille bunnplaten fra karosseriet, dette er en litt større jobb, og krever litt mer plass. Selv om det kanskje er fristende å bare "lappe ting sammen" for å få den EU ok, så er det som regel lurest å ta ting skikkelig med en gang.
Hvis motoren gikk sist dere prøvde, så ville jeg ikke gjort noe særlig med den i første omgang. Men når den skal brukes, bør du selvsagt skifte olje (også olja i luftfilteret), justere ventiler, sjekke plugger og stifter (og bytte hvis nødvendig), sjekke viftereim, osv. NB! Det er nå fremdeles ledig plass på det helt grunnleggende motorkurset til StarBugs, påmeldingsfristen går ut idag, se her:
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=4909.0
Jeg ser forresten at speedometeret ikke er riktig for en 1966-modell, dette er for 69 eller seinere. Men det betyr jo forsåvidt ingenting.
Du har jo noen år igjen før du får lappen også, selv om øvekjøring jo ligger mye nærmere i tid. Magnus digger i alle fall å øvekjøre med bobla si, Grynet.
Lykke til med prosjektet, Oscar!
Noe av det første du bør tenke på er å få et sted innendørs å skru på bilen. Så ville jeg tatt av alle støtfangere, lykter, skjermer og stigbrett og sett på rustskadene. Hvis du har et sted å lagre interiøret også (f.eks. et tørt loft?), så ville jeg tatt ut seter og tepper, og lagret disse tørt. Taktrekket kan med fordel være i, da det ofte er ganske fint, og det er en del jobb å montere nytt.
Det fins alt av rustskadedeler å få tak i, så det er ikke noe problem. Som Geir skriver, så kommer det sveisekurs også, da er det lurt å melde seg på. Er du heldig, så slipper du å skille bunnplaten fra karosseriet, dette er en litt større jobb, og krever litt mer plass. Selv om det kanskje er fristende å bare "lappe ting sammen" for å få den EU ok, så er det som regel lurest å ta ting skikkelig med en gang.
Hvis motoren gikk sist dere prøvde, så ville jeg ikke gjort noe særlig med den i første omgang. Men når den skal brukes, bør du selvsagt skifte olje (også olja i luftfilteret), justere ventiler, sjekke plugger og stifter (og bytte hvis nødvendig), sjekke viftereim, osv. NB! Det er nå fremdeles ledig plass på det helt grunnleggende motorkurset til StarBugs, påmeldingsfristen går ut idag, se her:
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=4909.0
Jeg ser forresten at speedometeret ikke er riktig for en 1966-modell, dette er for 69 eller seinere. Men det betyr jo forsåvidt ingenting.
Du har jo noen år igjen før du får lappen også, selv om øvekjøring jo ligger mye nærmere i tid. Magnus digger i alle fall å øvekjøre med bobla si, Grynet.
Lykke til med prosjektet, Oscar!
På denne bilen trur eg ein vil spara mykje slit og bal ved å dela bilen. er ikkje so mykje arbeid, men du må jo ha plass til da då. golvplatene såg temmlig dårlige ut og bør vel helst bytast ut begge to.
TLF: 97419035
Ja ja... Da var boblen flyttet fra tunet til under tak litt lenger bak
Det gikk ca greit, bare en ripe
Uansett, dagen endte med at jeg malte høyre hjulskjermen i en fin rødfarge som vi kjøpte på biltema i Oslo da bilen var "ny". Bilder kommer senere... tror jeg 

Det er en bra begynnelse å få bilen under tak, Oscar, bra jobba!
En liten detalj: Jeg ser at dere har profilerte pynteringer på felgene. Disse er litt uvanlige, og hvis de er i god kavlitet, og dere ikke skal bruke de selv (og har komplett sett til fire hjul), så ville jeg tatt de av, shinet de, og lagt de ut for salg, f.eks på VWNorge.no . Der kan du/dere få en ganske god pris for de, penger som kan komme godt med i prosjektet ditt
Hva er planen videre nå? Lykke til!
En liten detalj: Jeg ser at dere har profilerte pynteringer på felgene. Disse er litt uvanlige, og hvis de er i god kavlitet, og dere ikke skal bruke de selv (og har komplett sett til fire hjul), så ville jeg tatt de av, shinet de, og lagt de ut for salg, f.eks på VWNorge.no . Der kan du/dere få en ganske god pris for de, penger som kan komme godt med i prosjektet ditt

Hva er planen videre nå? Lykke til!
Noen blider... 

- Attachments
-
- 3- (Kopier).jpg (122.48 KiB) Viewed 1271 times
-
- 7- (Kopier).jpg (115.57 KiB) Viewed 1280 times
-
- 8- (Kopier).jpg (183 KiB) Viewed 1290 times
-
- 11- (Kopier).jpg (107.97 KiB) Viewed 1286 times
-