hei ha planer om montering av storre motor i 1300s og hvis jeg gjore det bli det vanlig understell bremse osv
Hva tror dere?
Er det greit a montere litt stor motor i 1300s min?
Moderator: Global moderator
Er det greit a montere litt stor motor i 1300s min?
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Er det greit a montere litt stor motor i 1300s min?
større motor=større bremser mener jeg er et must
født på en fredag, i tide til helgen!!
Sv: Er det greit a montere litt stor motor i 1300s min?
Spørs hvor stor motor du vil ha det? Bremsene på 1300s er vel godkjent for opp til 100 hk såvidt jeg vet.
Sv: Er det greit a montere litt stor motor i 1300s min?
Bli kanskje 2.1 som ha 140hk ca..
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Er det greit a montere litt stor motor i 1300s min?
Vi lurer stadig på hvor det ble av den kobberfargete Biggins'en din, som jo hadde stor motor...? 

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sv: Er det greit a montere litt stor motor i 1300s min?
Den er lovet bort..
Men ha en 2.1 som tenke å montere inni den 1300s men ha ikke penger til understell deler..så defor lurer jeg på å stappe i en 2.1 som er kjøpt inn

Men ha en 2.1 som tenke å montere inni den 1300s men ha ikke penger til understell deler..så defor lurer jeg på å stappe i en 2.1 som er kjøpt inn
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: Er det greit a montere litt stor motor i 1300s min?
Med original bremser og kasse skulle du hatt en moderat motor på +/- 100 hk med sprut og elektronisk tenning. Bruk pengene på driftsikkerhet. Mer gøy å ha en motor man kan stole på enn et " monster" som krever justering HELE tiden for å gå optimalt.
Tipper man med en t1 maskin på 140-150 hk (trimmet på "gamle måten") har 100% effekt/optimalt oppsett mindre enn 50% av driftstiden.... Resten av tiden går den i beste fall som en sliten originalmotor og drikker 3 ganger så mye.....men det er sikkert gøy så lenge det varer
.
Uansett; Motoren og slitasjen den påfører drivverk/bil stiller store krav til kunnskap for å holde det perfekt tunet. ELLER tykk lommebok og god tålmodighet.....
I tillegg må bilen ellers selvsagt matche motoren. Det vil si oppgraderte bremser, oppheng og ikke minst kasse.
Alternativt en sjåfør med usedvanlig god selvkontroll
. Normalt blir den dårligere jo mer power bilen har.....det er jo ikke en god kombinasjon
.
Her er litt godsaker. Sikkert billig.......not
.
http://www.feinecabrio.de/cms/front_con ... linkid=741
Tipper man med en t1 maskin på 140-150 hk (trimmet på "gamle måten") har 100% effekt/optimalt oppsett mindre enn 50% av driftstiden.... Resten av tiden går den i beste fall som en sliten originalmotor og drikker 3 ganger så mye.....men det er sikkert gøy så lenge det varer

Uansett; Motoren og slitasjen den påfører drivverk/bil stiller store krav til kunnskap for å holde det perfekt tunet. ELLER tykk lommebok og god tålmodighet.....

Alternativt en sjåfør med usedvanlig god selvkontroll


Her er litt godsaker. Sikkert billig.......not

http://www.feinecabrio.de/cms/front_con ... linkid=741
Last edited by Anonymous on Fri Dec 30, 2011 10:32 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sv: Er det greit a montere litt stor motor i 1300s min?
Takk for et bra svar,det var det jeg tenkte....men kunne vært gøy!!StarBugs Geir wrote: Med original bremser og kasse skulle du hatt en moderat motor på +/- 100 hk med sprut og elektronisk tenning. Bruk pengene på driftsikkerhet. Mer gøy å ha en motor man kan stole på enn et " monster" som krever justering HELE tiden for å gå optimalt.
Tipper man med en t1 maskin på 140-150 hk (trimmet på "gamle måten") har 100% effekt/optimalt oppsett mindre enn 50% av driftstiden.... Resten av tiden går den i beste fall som en sliten originalmotor og drikker 3 ganger så mye.....men det er sikkert gøy så lenge det varer.
Uansett; Motoren og slitasjen den påfører drivverk/bil stiller store krav til kunnskap for å holde det perfekt tunet. ELLER tykk lommebok og god tålmodighet.....I tillegg må bilen ellers selvsagt matche motoren. Det vil si oppgraderte bremser, oppheng og ikke minst kasse.
Alternativt en sjåfør med usedvanlig god selvkontroll. Normalt blir den dårligere jo mer power bilen har.....det er jo ikke en god kombinasjon
.
Her er litt godsaker. Sikkert billig.......not.
http://www.feinecabrio.de/cms/front_con ... linkid=741
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Er det greit a montere litt stor motor i 1300s min?
Kjører rundt i min bruksbil 1300S hele tiden så lenge det ikke er is.
Passe sprek 2275 motor og går fint på 0.7 ved fornuftig kjøring.
Girkassen tåler det fint enda, har koni fremme, kyb bak, spindler fremme og skal montere cup stag bak snart.
Bremser er originale og funker jo heil greit, men du merker det mye mer på vekt i bilen enn hastighet.
Du får bli med en tur så kan du se at det fungerer overraskende behagelig.
Passe sprek 2275 motor og går fint på 0.7 ved fornuftig kjøring.
Girkassen tåler det fint enda, har koni fremme, kyb bak, spindler fremme og skal montere cup stag bak snart.
Bremser er originale og funker jo heil greit, men du merker det mye mer på vekt i bilen enn hastighet.
Du får bli med en tur så kan du se at det fungerer overraskende behagelig.

Sv: Er det greit a montere litt stor motor i 1300s min?
Det vil jeg gjerne bli med en gang 

1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT