Husker dere denne?
Moderator: Global moderator
Husker dere denne?
Fetteren min fortalte meg forrige dagen at han hadde liggende bilder av den første bilen min!
Det var en 68 modell 1300, kjøpt sommeren 1987, etter at jeg hadde fått lappen. Jeg hadde sommerjobb i Rosendal, og kjøpte den av en derfra. Han som hadde laget designet og lakket bilen kom fra Omvikedalen og var eieren før. Tror bilen hadde gått oppi dalen der.
Bilen hadde først en 1300 motor. Den skar seg en gang på tur til Øystese pga en sokk jeg hadde liggende i motorrommet til å peile oljen.... En eldre dame i Nubbebakken gav meg en VELDIG bra 1200 motor som så ble satt inn. Deretter fikk jeg en 1600 fra en delebil som tremenningen min hadde rullet med. Gikk som en kule. Bilen luktet Wunderbaum, hadde plysj hattehylle og røde lys under dasjbordet.
Den gikk desverre til slutt i Rådalen etter ca 5 år pga rust. Jeg kjøpte da (i 1992) en 69 modell, som for tiden under oppussing (Latelookeren), men det er en annen historie.
Post en bil som du har hatt! (eller skulle ønske du hadde hatt).
Her startet det i allefall for meg!
Det var en 68 modell 1300, kjøpt sommeren 1987, etter at jeg hadde fått lappen. Jeg hadde sommerjobb i Rosendal, og kjøpte den av en derfra. Han som hadde laget designet og lakket bilen kom fra Omvikedalen og var eieren før. Tror bilen hadde gått oppi dalen der.
Bilen hadde først en 1300 motor. Den skar seg en gang på tur til Øystese pga en sokk jeg hadde liggende i motorrommet til å peile oljen.... En eldre dame i Nubbebakken gav meg en VELDIG bra 1200 motor som så ble satt inn. Deretter fikk jeg en 1600 fra en delebil som tremenningen min hadde rullet med. Gikk som en kule. Bilen luktet Wunderbaum, hadde plysj hattehylle og røde lys under dasjbordet.
Den gikk desverre til slutt i Rådalen etter ca 5 år pga rust. Jeg kjøpte da (i 1992) en 69 modell, som for tiden under oppussing (Latelookeren), men det er en annen historie.
Post en bil som du har hatt! (eller skulle ønske du hadde hatt).
Her startet det i allefall for meg!
- Attachments
-
- sc0009ae50.jpg (100.37 KiB) Viewed 744 times
-
- sc000991a7.jpg (102.35 KiB) Viewed 711 times
-
- sc0009a273.jpg (101.38 KiB) Viewed 748 times
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Husker dere denne?
Heftige saker, Erik! 
Er du den unge lovende i bakgrunnen på det første bildet?

Er du den unge lovende i bakgrunnen på det første bildet?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Ja, jeg tror det er meg 
Forresten noen som har bilde av den hvite splitten (T1) med hvite Rover seter, og breddede originalfelger bak. Moon kapsler? DET var en av de første oppvåkningene jeg hadde på 80 tallet når naboen hadde kjøpt den.

Forresten noen som har bilde av den hvite splitten (T1) med hvite Rover seter, og breddede originalfelger bak. Moon kapsler? DET var en av de første oppvåkningene jeg hadde på 80 tallet når naboen hadde kjøpt den.
Last edited by erika on Sun Nov 06, 2011 10:34 pm, edited 1 time in total.
Vakkert... hehe!
Split'en har jeg bilder av ja, Erik! Tror de ligger her på forumet et sted. Den var vel innom Bjørnestad en periode også.
Split'en har jeg bilder av ja, Erik! Tror de ligger her på forumet et sted. Den var vel innom Bjørnestad en periode også.
Bjørnestad, var det det han het? En kar med mørkt skjegg? Tror den stod i en garasje i nærheten av Ulriken el. Og det var to brødre som var aktive i klubben som kjøpte denne senere.
Nei, jeg tenkte på bil- og brukthandler Bjørnestad, vet ikke om han har hatt skjegg. Sto i hans garasje på Hjellestad i en periode før den forsvant videre i verden. Seint 80, tidlig 90? Ikke sikker der altså!erika wrote: Bjørnestad, var det det han het? En kar med mørkt skjegg? Tror den stod i en garasje i nærheten av Ulriken el. Og det var to brødre som var aktive i klubben som kjøpte denne senere.
Jo, mener det var han. Se om du finner bilder da!
Fant de bildene jeg trodde var av denne, men det var en grå Zwitter med blått/grått interiør, dessverre. Så her har jeg husket aldeles feil.
Noen andre som har bilder av Bjørnestad sin bil fra 80-tallet?erika wrote: Ja, jeg tror det er meg
Eller DEN bilen som fikk deg igang, og tente interessen for folkevogn!
-
- Styret
Jeg vet godt hvem som hadde den hvite. De har den nok enda.erika wrote:Noen andre som har bilder av Bjørnestad sin bil fra 80-tallet?erika wrote: Ja, jeg tror det er meg
Eller DEN bilen som fikk deg igang, og tente interessen for folkevogn!
02 er bøs.....Bay er grei