Page 36 of 39

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Mon Sep 24, 2012 12:48 am
by erika
litt ivrig med renninger..

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Sep 26, 2012 12:52 am
by erika
Putler på, så det er ikke rare oppdateringene - men ble nå ferdig med pedalsettet i kveld.

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Sep 26, 2012 12:55 am
by Tistlo
strokent!

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Oct 24, 2012 1:34 am
by erika
Endelig en liten update på bilen. Hang på den to skjermer. Fant ut den beste plassen å oppbevare dem på var på bilen. Original skjerm fremme, men var spent på Day Moulding skjermene bak - spesielt siden det aldri ble testet passform før lakk... De passet Perfekt i bolthullene - super kvalitet. Trygve som holdt i dem mens de ble montert bak, forstod ikke at det var glassfiber før jeg fortalte det etterpå.

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Oct 24, 2012 1:44 am
by erika
Et lite testforsøk på å lage mutre til feste for innsug for doble forgassere. Innvendig 6-kant, for å enklere å kunne få en nøkkel fast og skru dem av når de står i bil. Fikk et tips av Thor Frøyland på dette. Fikk tak i noen M12 bolter, av 12,9 stålkvalitet. Forboret m/7mm, gjenget opp med 8mm. Slipte så ned litt på utvendig diameter i dreiebenken min, og kappet av gjengepartiet.
Tror kanskje at M12 som utgangspunkt blir litt for stort i diameter for mutteren (og høyde -> sperrer for tennpluggen). Vil gjerne prøve med M10, og erfaringen i kveld er at 12,9 er sabla hardt å bore og gjenge!
[attachment=1]
[attachment=4]
[attachment=2]
[attachment=3]

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Oct 24, 2012 2:18 am
by Tistlo
steike meg, karosseriet tar seg bra ut !!

og unbrakopatenten var jo eit genialt triks! trur ikkje stålkvaliteten på desse vert da svakaste leddet i festinga av insuget, så du kan nok trygt fira på kvaliteten:) men er ikkje da aller mesta unbrako i 12,9?

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Oct 24, 2012 2:38 am
by erika
Takk skal du ha Christer!

Mye 12,9 på ebay på disse i allefall. Claes Ohlson hadde lavere kvalitet, men tror de største var M8. Får lete litt. Måte slipe opp igjen boren etter boring av første bolten. +verktøyet som holdt gjengetappen glapp hele tiden. Måtte slipe opp igjen en kvassere 4-kant på gjengetappen for å klare å holde den.

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Oct 24, 2012 3:14 am
by Solan
Heftig dreiebenk du har, Erik...  :o

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Oct 24, 2012 9:38 am
by OldBug
Fint arbeid! ;)
Brukte noe lignende for en stund siden på en mc men lagde de ikke selv. De var litt høyere i godset også da, vet ikke om det hadde hatt noe å si her?
Må du ikke ha veldig korte "bolter" å skru inn på, for at ikke nøkkel blir dyttet ut av hullet?

Her er de jeg brukte tror jeg. http://www.made-in-china.com/showroom/x ... y-Nut.html
Var ikke akkurat disse da de jeg hadde var umbraco, ellers helt lik. Fulgte med i en delepakke

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Oct 24, 2012 5:19 pm
by erika
Det er en balanse mellom å ha lave nok "studs" med passende mutre - ha tilstrekkelig antall gjenger å trekke til på, og ikke blokkere for pluggene og tilkomsten for en pluggnøkkel. Er pinneboltene for lange, så går de jo som du sier opp gjennom mutteren og blokkerer for 6-kant verktøyet.

Har ikke funnet så mange som selger kun mutrene. Fant en - men det var dyrt.

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Oct 24, 2012 5:27 pm
by OldBug
Men de ser jo bra ut disse da! ;) Ser ut som litt arbeid men...

Du hadde ikke fått raskere resultat om du satt skruen i borremaskin og førte den på et slipehjul da?
Har en sånn slipamaskinsak med to hjul på til overs som jeg kan donere til dere om dere ikke har på huset forresten!

Ser kjempebra ut ihvertfall, kjekt med slike løsninger/triks!!

Boltene du bruker ser forøvrig ut som bolter fra drivakslingene på b.l.a mercedes  ;D

Edit: etter litt tenking tror jeg nok du jobber raskere med den metoden du har valgt! ;) sorry! :P Tilbudet om maskinen står ihvertfall...

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Oct 24, 2012 5:44 pm
by erika
Hei,
dersom det er en benksliper du mener så takker jeg for tilbudet, men jeg har en Biltemautgave stående på benken min. Det som trolig hadde gått enda raskere hadde vært å bruke slipe/kappeskive i stedet for sandpapirskive på vinkelsliperen, men ellers så roterte jo begge enhetene!

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Oct 24, 2012 6:29 pm
by OldBug
Ja det var det jeg mente! ;) Tror jeg hadde valgt flapdisc selv framfor kappeskive :P
Uansett pent arbeid og fin løsning, denne er notert! :)

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Nov 07, 2012 1:15 am
by erika
Det ble gjort litt som viser igjen i kveld
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]

Noen som vet hva disse to boltmønstrene er til? Er det ene av dem 4X130?
[attachment=5]
[attachment=6]
[attachment=7]

High-tech-engine-protection er utviklet og montert. I bakgrunnen så går det an å se at bunnen er i ferd med å komme til syne igjen. En god grunn til å henge skjermene på bilen.
[attachment=8]

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Nov 07, 2012 8:43 am
by orangenotch
God progress! Har det vært start på die grossemachinen? Film?