VW 1303s '73 - Tenningslås på rattstammen

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Post Reply
sindredahl
Nybegynner
Nybegynner

VW 1303s '73 - Tenningslås på rattstammen

Post by sindredahl »

Hei alle sammen,
tenningslåsen på bobla mi sitter fast og jeg har behov for å bytte den ut. Er det noen som vet hvilken tenningslås jeg skal kjøpe, og hvordan den installeres? Evnt. vet om noen linker med fremgangsmåten? Setter pris på all hjelp.
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: VW 1303s '73 - Tenningslås på rattstammen

Post by Tistlo »

Hallo å velkommen te forumet!
før du byter tenningslåsen e da verdt forsøket å olja han opp. pleier hjelpa mykje. sprut inn noko motorolja eller noko wd40/5-56 etc  so prøver du å vri nøkkelen attogfram og lirka den laus. men ikkje ta i for hardt so du knekk nykkelen..
vist da ikkje funkar so e da ny lås som e tingen, fortrinnsvis brukt med tanke på pris+kvalitet. 

for å byta den so må du av med ratt(røsk av plastlokket til hornet og skru laus med 27mm pipa) deretter må du av med blink-viskar hendelen. ta av eit plastlokk under rattstamma. er skrudd fast med eitparskruer so kan du dra da vekk. trekk ut kontaktane til viskarbrytar, blinklys og tenningslås. so skrur du ut 4små skruer som held brytaren til viskar og blink og trekker ut heile driten frå boksen. då skal du kunne finna ei/to skruer som held lokket rundt låsen. ta den av og du skal då kunna trekka ut tenningslåsen.
unneberg har nye i tilfelle du vil ha da
TLF: 97419035
sindredahl
Nybegynner
Nybegynner

Post by sindredahl »

Kjempetusentakk for langt og beskrivende svar. Jeg har bestilt ny lås så da er det like greit å bytte den og bli enda bedre kjent med bilen samtidig. :D
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

og so anbefalar eg degå kjøpa ein bentley manual til bilen din, so ska du sjå du vert godt kjent med den :)
TLF: 97419035
Post Reply