Jeg sitter i dialog med tuv ang min bil som jeg holder på å bygge om. Men ikke i dialog med biltilsynet. Har fått tips om at NOEN har klaget min bil inn til biltilsynet. Ang min ombygging. Så i dag fikk jeg besjed om at min bil skulle vises på trafikk stasjonen snarest. Og at den er nektet prøveskilt, eu og reg. Til den er godkjendt hos biltilsynet. Bilen min skal nå uansett i hovde sak brukes på bane i første omgang. Og så skal den godkjendes hos tuv før den havner på kontroll hos biltilsynet. Men dette er et tips til dere som trimmer/byggerom osv Tenk dere litt om før dere legger ut info om bilen dere bygger....
Misunnelse er en farlige ting:-(
Last edited by cobra on Wed May 25, 2011 3:07 pm, edited 1 time in total.
Dette er jo helt vanvittig, håper vedkommende leser dette og får dårlig samvittighet!!De fleste som bygger om bilene sine gjør faktisk sikkerhets økende tiltak som sete belter, gir bilen bedre veiegenskaper, to-krets bremsesystem og skive bremser...
Nesten flaks att du skal ha bilen via tuv i tyskland. hadde du hatt planar om ein dialog med biltilsynet i norge so hadde dette vert håplause greier. Enkelte folk skulle hatt juling.
Helt utrolig, Sven... det er dessverre alltid noen repsektløse besserwissere som MÅ legge seg opp i andres saker. Uansett, ønkser deg all mulig lykke til med prosjektet! Håper den blir å se "live", enten på vei eller bane - eller gjerne begge deler!
For jævlig altså!! Noen er misunnelig tydeligvis ja! Og hvordan kan de kreve at du skal vise den snarest? Spesielt når de nekter deg registrering og prøveskilt? Om du ikke har bil, henger eller hengerlappen til å kjøre denne dit, så blir det jo store utgifter og for å få den vist. Nei, det der var tåpelig gjort av biltilsynet også. Kanskje vi skal sende inn klage på en orginal bil og så få den nektet alt. Deretter så vise den for å få tilsynet til å se hvor idiotisk det er å høre på tips om sånt.
Det er vel etter hvert en kjent sak at Biltilsynet og Tollvesenet, og sikkert Politiet også for den saks skyld, også leser på diverse forum...
Det er vel fullt av tråder som denne på forum for gatebiler osv, så det er vel kanskje ikke noen bombe om noen streifer innom forumene denne bilen har vært nevnt på...
Uansett er det selvfølgelig kjedelig at slikt skjer, men den eneste måten man fullt ut kan gardere seg mot slikt (enten det er det ene eller det andre) er vel å tie om det som kan trigge disse reaksjonene...
Dersom du allerede har levert inn skiltene så er det vel ikke visningsplikt på et avregistrert kjøretøy.
Har du skiltene så er vel ikke bilen på veien og det verste BT kan gjøre og sette den på klippelisten. Jeg hadde ikke vist den men gjort meg ferdig med bilen og TUV før jeg hadde brydd meg med BT