Jeg skal montere bremsene bak på Bløygen (bremsene er fra en 68- eller 69-modell Transporter), men det mangler de "klipsene" som holder justeringshjulene på bremseåndene på plass. Disse er vel sveist inn på den "holderen" som justeringshjulene er montert i, og som skal hindre justeringshjulene i å skru seg ut eller inn. Jeg antar at det er noe fjærstål som er brukt i disse.
Er det noen som kan nha noe sånt liggende, eller en "luddig" ide om hva man kan bruke isteden?
"Bremsklips" bak til Transporter 68-69
Moderator: Global moderator
"Bremsklips" bak til Transporter 68-69
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sv: "Bremsklips" bak til Transporter 68-69
tror du må ha med hele holderen svein..... lurer på om det ikke er samme på alle..........
Klipsa er vel punkta fast i den klompen, men trur det er vanleg stål = slip vekk restane av den du har og sveis på ein an som du tar frå ei anna plata
TLF: 97419035
Jeg har fått tak i to stykk klips fra Jonn-Stian, veeeeldig billig
Så sa blir det årnings, skal sveise de på de gamle holderne. 

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"