62 Gulf - Tyssnesraceren
Posted: Mon May 31, 2010 12:58 am
62 Gulf Blå
Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om mitt neste lille prosjekt. Etter å ha tatt Patinaen, Panelen og nå nylig 61èn gjennom lange restaureringer tenkte jeg det kunne motivere meg og noen andre å oppdatere fremdriften på denne bilen.
Den ble nylig kjøpt av Arne (Fasty) som igjen hadde kjøpt den av RZR Andy. Bilen var jeg selv med å hente sammen men Andy i 2008 med lastebil Tyssnes.
Den har en lang historie på Tyssnes.... historien kan jeg komme tilbake til i et svakt øyeblikk.
OK, hva er så status;
En veldig bra urørt original
Mengder av steinsprutskader i lakken som er sannblåst og sinket for å stoppe videre utvikling av Andy.
Kanal på venstre side rundt jekkfestet har sett sine bedre dager.
Spissene bak med støtfanger festene er dårlige
Panser er bulket, men reddbart.
Bakluketn er rusten nederst, men bra luke følger med.
Bremser går jeg ut fra har stått seg ihjel og trenger å bli byttet ut.
Dekk er på bakkelittnivå uten at jeg skal spinne i gang den historien igjen ;http://www.forum.vwacb.com/http://VWACB Forum/phpBB3/viewtopic.php?p=7700#p7700
Motoren står, men er komplett
Alt i alt er det eksteiøret som må få seg en oppgradering.
Bunnen er meget bra
Det elektriske virker OK da det ser ut til å være urørt
So whats plan A:
1. Få bilen på vegen igjen er hovedmålet.
2. Ikke bytte alt som ikke ser perfekt ut så lenge det fungerer
3. Bytte spissene bak med fangerfestene. Har bestillt nye fra Steve Hook i England. www.hookyspanelshop.com
4. Bytte bakre del av kanal og jekkfeste.
5. Stålfelger, gjerne en litt bredere bakfelg
6. 1500 6v motor med midtmontert 40mm dobbel Weber. Litt Old School.
7. Puma med original bredde
8. Overhale bremsene
9. Nytt Batteri
10. La bilen få et look som passer bilens histore.... ( .....)
11. Om den skal lakkes her og der skal jeg benytte rimelige alternativer.
Legger ved noen bilder fra annonsen:
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]
[attachment=6]
[attachment=7]
Ja.....så da er det vel bare å begynne... Men ikke forvent at jeg flytter inn i garasjen igjen selv om jeg lyst å kjøre denne sommeren.
De første 14 dagene går mest i delesanking etc....
Stay Tune:)
Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om mitt neste lille prosjekt. Etter å ha tatt Patinaen, Panelen og nå nylig 61èn gjennom lange restaureringer tenkte jeg det kunne motivere meg og noen andre å oppdatere fremdriften på denne bilen.
Den ble nylig kjøpt av Arne (Fasty) som igjen hadde kjøpt den av RZR Andy. Bilen var jeg selv med å hente sammen men Andy i 2008 med lastebil Tyssnes.
Den har en lang historie på Tyssnes.... historien kan jeg komme tilbake til i et svakt øyeblikk.
OK, hva er så status;
En veldig bra urørt original
Mengder av steinsprutskader i lakken som er sannblåst og sinket for å stoppe videre utvikling av Andy.
Kanal på venstre side rundt jekkfestet har sett sine bedre dager.
Spissene bak med støtfanger festene er dårlige
Panser er bulket, men reddbart.
Bakluketn er rusten nederst, men bra luke følger med.
Bremser går jeg ut fra har stått seg ihjel og trenger å bli byttet ut.
Dekk er på bakkelittnivå uten at jeg skal spinne i gang den historien igjen ;http://www.forum.vwacb.com/http://VWACB Forum/phpBB3/viewtopic.php?p=7700#p7700
Motoren står, men er komplett
Alt i alt er det eksteiøret som må få seg en oppgradering.
Bunnen er meget bra
Det elektriske virker OK da det ser ut til å være urørt
So whats plan A:
1. Få bilen på vegen igjen er hovedmålet.
2. Ikke bytte alt som ikke ser perfekt ut så lenge det fungerer
3. Bytte spissene bak med fangerfestene. Har bestillt nye fra Steve Hook i England. www.hookyspanelshop.com
4. Bytte bakre del av kanal og jekkfeste.
5. Stålfelger, gjerne en litt bredere bakfelg
6. 1500 6v motor med midtmontert 40mm dobbel Weber. Litt Old School.
7. Puma med original bredde
8. Overhale bremsene
9. Nytt Batteri
10. La bilen få et look som passer bilens histore.... ( .....)
11. Om den skal lakkes her og der skal jeg benytte rimelige alternativer.
Legger ved noen bilder fra annonsen:
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]
[attachment=6]
[attachment=7]
Ja.....så da er det vel bare å begynne... Men ikke forvent at jeg flytter inn i garasjen igjen selv om jeg lyst å kjøre denne sommeren.
De første 14 dagene går mest i delesanking etc....
Stay Tune:)