Hjelp til å få start på 61-modell splittbuss
Moderator: Global moderator
-
- Nybegynner
Hjelp til å få start på 61-modell splittbuss
Heisann!
Har en kollega som har en 61-modell splittbuss, som ikke vil starte. Noen av dere kjenner bilen som "Drosjen". Han har byttet starter og fått sjekket og ladet batteriet.
Var utom igår og kikket. 3 ledninger som ikke var koblet til starteren, fikk satt dem på etter beste evne (koblingsskjema og tlf til Andre)
Ikke tegn til liv, målte 4,4 V på batteriet, men kun 1,17 V inn til sikringsboksen... Noe galt som ikke er rett?
Er det noen med bedre kompetanse enn meg som kan hjelpe denne karen? Heter Petter, treffes på mob 911 48 014. Haster ikke, men han ønsker selvfølgelig å få den klar etterhvert. Også villig til å betale for utførte tjenester.
Håper noen har tid og anledning innimellom skruing på egen bil!
Har en kollega som har en 61-modell splittbuss, som ikke vil starte. Noen av dere kjenner bilen som "Drosjen". Han har byttet starter og fått sjekket og ladet batteriet.
Var utom igår og kikket. 3 ledninger som ikke var koblet til starteren, fikk satt dem på etter beste evne (koblingsskjema og tlf til Andre)
Ikke tegn til liv, målte 4,4 V på batteriet, men kun 1,17 V inn til sikringsboksen... Noe galt som ikke er rett?
Er det noen med bedre kompetanse enn meg som kan hjelpe denne karen? Heter Petter, treffes på mob 911 48 014. Haster ikke, men han ønsker selvfølgelig å få den klar etterhvert. Også villig til å betale for utførte tjenester.
Håper noen har tid og anledning innimellom skruing på egen bil!
- Attachments
-
- DSC00389.JPG (71.99 KiB) Viewed 976 times
Sv: Hjelp til å få start på 61-modell splittbuss
Kor i verden er dette?? Først må der enten lades eller nytt batter. Det er sikkert alt for høyt spenningstap mellom batteri, tenning og starter. På min er det rele, slik at det er styrestrømmen som går via tenningsnøkel og ikke hovedstrøm, og da får eg ikke det spenningstapet.......
Står i Skålevik, Bergen Vest.
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
funket ikke uten.......
-
- Nybegynner
men battariet er ladet, og syer en målt og påfyllet av vann. 

om det viser 4,4v så er det for lite. kan være en celle som er gåen...
-
- Nybegynner
men tror du det kan vere at det er noe som treker strøm ? i noen ledninger forand siden det var fult ladet nor vi hentet det og nor er det 4,4 volt
det kan jo selvfølgelig hende ja, men om det var helt topp batteri, så skulle no starteren tørnet noen ganger før det ble utladet selv med strømlekkasje....
om starter er rett koblet og funker...
om starter er rett koblet og funker...
-
- Nybegynner
men nor vi tar nøkkel og tar det et hakk så skal det komme lys på men det er det ikke,
målte dere spenning på batteriet når det var nyladet?
-
- Nybegynner
ja han som ladet hadde gjort det og sa det skulle virke.
ok, da melder eg pass desverre... har ikke nok kompetanse på elektrisk.... 

-
- Nybegynner
-
- Nybegynner
vet du om noen andre her inne vet bedre om det? om du vet det kan du tipse de då?