'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Og så er det feil fasong (legnde/kurve og vinkel) på "bakbeina". Eneste som er likt er igrunnen midtskinnen. Så her blir det kapp og sveis fra gamle donorseter
Men bakbeina passer rett i skinnene, så dei kan jo forlengast noko. Men eg har køyrt med Golf GTI stolar med originalunderstell i boble. Det funkar om du likar å ha stolane høge i front. Mitt problem er ofte at stolar blir FOR flate, eller tippar nedover.
Ser lenger opp at t1 måtte gjere bakbeina smalare. Er det avh. Av årsmodell? På 1303en eg hadde før er eg sikker på dei gjekk rett inn.
Last edited by Anonymous on Thu Feb 11, 2010 10:07 am, edited 1 time in total.
Auda, jeg skal slutte å uttale meg om ting jeg ikke vet 100%. Har bare hørt tidligere at dette går fint, og på Tommys boble kjører han jo med Golf 1'er seter. Men de er litt høye ja, og litt for lite bakoverlent (etter min smak). Men enig med Geir, avstanden mellom bakskinnene skal være riktig!? Andy?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
GSR wrote:
Men bakbeina passer rett i skinnene, så dei kan jo forlengast noko. Men eg har køyrt med Golf GTI stolar med originalunderstell i boble. Det funkar om du likar å ha stolane høge i front. Mitt problem er ofte at stolar blir FOR flate, eller tippar nedover.
Ser lenger opp at t1 måtte gjere bakbeina smalare. Er det avh. Av årsmodell? På 1303en eg hadde før er eg sikker på dei gjekk rett inn.
Festene i bunnen er lavere og bredere på Golf enn 1303 så i prinsippet er vel bare løsningen lik. Da har de nok vært byttet understell på om vi ikke snakker ren magi? Eller så har innfestingen fra Golfen blitt overført 1303-en din før du fikk den? Hvis noen kan dokumentere dette så er jo ingen ting bedre
Henger meg på Andy her.
Det er (etter min mening) en myte (som er spredd av folk som har kjøpt 1303 med Golf seter som ikke kjenner forhistorien til hvordan setene har havnet i boblen) at setene fra Golf passer rett inn, har kun sett omsveiste seter. ( det må være ganske mange av de siden de har klart å innbille store VW miljøer om at de går på skinner å få Golf seter inn i en boble, det går jo fosåvidt på skinner, men her snakker vi om smalsporet 1303 tog)
Det er vel det samme som bolt-on og repro deler; det er bare å skru det på, mens man som vanlig ender opp med kapp, banking, sag og sveis før det nærmer seg samme form og funksjon.
Får du fatt i en slik;
Passer også setene i en 1303 ved flytting og modifisering av det orginale understellet.
GSR wrote:
Festene i bunnen er lavere og bredere på Golf enn 1303 så i prinsippet er vel bare løsningen lik. Da har de nok vært byttet understell på om vi ikke snakker ren magi? Eller så har innfestingen fra Golfen blitt overført 1303-en din før du fikk den? Hvis noen kan dokumentere dette så er jo ingen ting bedre
Eg hugsar sikkert feil. Byrjar nok å bli gammal.......... Var heilt sikker på at eg kjøpte rutete GTI-stolar som eg satt rett i bilen. Har me eit lite mysterium her, eller er det rett og slett snakk om ein småsenil vossing?
Last edited by Anonymous on Thu Feb 11, 2010 2:54 pm, edited 1 time in total.