strøm i bilen er kjekt å ha....
Moderator: Global moderator
strøm i bilen er kjekt å ha....
Noen som har god peiling på det elektriske? Dere skjønner at det er noe hakkande gale med bilen min. De eg har snakket med mener det er en jordingsfeil siden alt (baklys, blinklys, instrumentlys, vindusviskere, bilen starter.. o.s.v)virket førstegangen eg startet bilen å neste gang eg prøvde virket absolutt ingen ting, den starter ikke en gang! Har pusset og skjekket de fleste jordingspuktene eg kunne finne, gått igjennom koblingsskjema for å se at alt var på rett plass,byttet ut dårlige ledniger o.s.v, men det gjorde ingen forskjell. Og den ene sikringen ryker når eg tar på nødblinken... Forslag?
Sv: strøm i bilen er kjekt å ha....
Hei, og velkommen på forumet! 
Har du sjekket jordingskabelen fra batteriet til karosseriet? Og jordingskabelen mellom girkasse og karosseri?

Har du sjekket jordingskabelen fra batteriet til karosseriet? Og jordingskabelen mellom girkasse og karosseri?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Kan og vera dårlig/laus kontakt ein eller an plass. Men ville sjekka hovedledningane under baksetet ein gong til
TLF: 97419035
Gjør rein alle festene til sikrigene med stålull, bytt evt. til ferske sikringer (av riktig sort).