Help til å fullføre montering av vindu og lister søkes.

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

Post Reply
Ida Bjuris
Juniormedlem
Juniormedlem

Help til å fullføre montering av vindu og lister søkes.

Post by Ida Bjuris »

Å skifte lister på vinduet er visst ganske ambisiøst for å debutere som bilmekaniker.
Har montert alle lister utenom den innerste nederst, og sidevinduet går ikke helt igjen,
så vinduet er altså litt provisorisk.

Hvis noen kan hjelpe, blir jeg utrolig takknemlig og bytter gjerne tjeneste i vin, et kaffeslabras
eller penger.

Om du ikke er helt  ???, send mail til idabjurbeck@gmail.com.
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Help til å fullføre montering av vindu og lister søkes.

Post by RZR Andy »

Ida Flaggstang wrote: Å skifte lister på vinduet er visst ganske ambisiøst for å debutere som bilmekaniker.
Har montert alle lister utenom den innerste nederst, og sidevinduet går ikke helt igjen,
så vinduet er altså litt provisorisk.

Hvis noen kan hjelpe, blir jeg utrolig takknemlig og bytter gjerne tjeneste i vin, et kaffeslabras
eller penger.

Om du ikke er helt  ???, send mail til idabjurbeck@gmail.com.
Heisan! Dette kan være litt knotete ja. Av erfaring øker X-faktoren med å få ting ordentlig på plass med hvor mye som er løsnet - regner med at vi snakker om skrapelistene som klipses på i vindusåpningen? Har vært borti at det kniper litt ved bytte av vindusheiser, har du hatt ute vindusheisen eller noen andre ting som er justert? Når det kniper er det som regel noe som ikke er 100% på plass, så hvis dette er sjekket ut kan det være listen som er såpass fersk at den gir mye mer friksjon enn den gamle, slitte.
Bilder er alltid populært;) 
Ida Bjuris
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Ida Bjuris »

Det er jo bilen min! Og meg.
Er det ikke under man må kikke om man har problemer med vinduet?!

Takk for svar! Yes, den lista, ja. Det går jo ikke ann å få vinduet igjennom og opp når den lista sitter på jo.
Har fått alt på plass nå men jeg tørr ikke åpne noen vinduer uten å være forsiktig. Og iallefall ikke i fart!
Og det trekantvinduet, det får jeg liksom ikke heeelt inni innerst slik at jeg får skrudd i skrua som skal oppi "taket" på døra.
Har lurt på om det går tregt fordi lista er ny og innkjørt slik som du skrev. Men jeg tror.. tror vinduet skal lenger inn mot hjørnet.
Har montert av vinduet, men ikke noe annen sveivemekanisme. jeg har prøvd og prøvd og sett og tenkt, men nå gir jeg opp.
Hvor søker jeg fysisk hjelp? Hjelp!
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Dette må da kunne la seg ordne, hvor er det fine verkstedet da? Og hvilken "responstid" har du? Vi må jo ha noen som er lang nok til å rekke opp fra graven ser jeg;) - Henning? Morten? ;D
Er et stramt program for mange nå før SCC med tiltagende panikkskruing så konkret tidspunkt må nok vi komme tilbake til - kanskje vi kan få til noe på vei til eller fra ett eller annet?
Ida Bjuris
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Ida Bjuris »

Det fine verkstedet på bildet er på Rudshøgda på Hedmarken, men egentlig bor både jeg og bilen i Bergen by. Vi er på sommerfeire nå.

Mener du med disse ordene at det finnes noen som kan hjelpe meg altså? Jeg ønsker meg et mekkekyndig nettverk til jul som kan gi meg litt starthjelp som boblemekaniker :police: <-det der er ikke en politi, men det er meg når jeg mekker fordi den capsen der matcher kjeledressen min.

Har det ikke så veldig travelt i grunnen. Siste frist er til våren. Hehe! Men når noen har tid, stiller jeg lærevillig opp!
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Har lest her at en bør bruke talkum på listene til å begynne med for å hindre at vinduene går tregt (og drar listen ut).
Ingen fornuft - ren entusiasme!
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Er bilen kjørbar nå? Sånn at du evt. kunne kloret deg opp til Hop i morgen ettermiddag/kveld, så kan jeg kikke på det?
Ida Bjuris
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Ida Bjuris »

Bilen kjører og kjører og kjører, men den kjører ikke til Bergen før på lørdag, sa da passer etter det altså bedre. Passer det for deg også kanskje?
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Det må vi nesten se på når vi kommer til helgen, min skrutid er lokalisert til skivebremsemontering og motor på Hop, regner med det blir noen kvelder der fremover. Vi skal nok få sett på det!
Ida Bjuris
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Ida Bjuris »

Stilig! Vi prates  :D
Post Reply