Page 5 of 5

Sv: Prosjekt "Grønniken"/"Kvikken"!

Posted: Mon Jun 29, 2009 2:15 pm
by RZR Andy
Kvikken har fått seg en ny copilot også - fast rutine er å sitte i bilen, åpne dører, trykke på knapper, osv. - ikke til å få ut av bilen... de store foretrekker denne også fremfor Passaten... og så sier folk at verden går fremover?!  ;)
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]

Sv: Prosjekt "Grønniken"/"Kvikken"!

Posted: Mon Jun 29, 2009 3:08 pm
by Jon T
RZR Andy wrote: ........ som jeg kjøpte på Teigland i 1986.
Hohoho, da var noen av oss like gammel som krabaten på bildet over her  ;)

Looking good Andy!

Sv: Prosjekt "Grønniken"/"Kvikken"!

Posted: Wed Jul 01, 2009 12:17 pm
by Solan
Var utom Hjellestad Mek igår og rasket med meg noen deler, og Kvikken ser råkul, tøff og sportslig ut med Big-felgene  :thup

Cup-seter og sportsratt satt også som et skudd! Feit tralle, som Tommyen ville sagt :D

...og: Anie har skjønt det!

Sv: Prosjekt "Grønniken"/"Kvikken"!

Posted: Wed Jul 01, 2009 1:39 pm
by AnderS
RZR Andy wrote: ... og så sier folk at verden går fremover?!  ;)
Det er vel betryggende å se at avkommet har sans for kvalitet. ;D

Fremgang er jo ikke alltid av den gode sorten desverre.

Sv: Prosjekt "Grønniken"/"Kvikken"!

Posted: Thu Jul 02, 2009 10:16 am
by RZR Andy
Nei det har du rett i - finnes mange eksempler på det! TV-programmene, f.eks. - ingen slår alte, gute Derrick!

Sv: Prosjekt "Grønniken"/"Kvikken"!

Posted: Sat Jul 04, 2009 6:03 pm
by Lid
Kul bil. Mer bilder takk

Min spak var også veldig dårlig. Har aldri vært borti at spaken har vært problemet før jeg heller.

Og Derrick er tilbake på Nrk 2 på mandager yippi

Sv: Prosjekt "Grønniken"/"Kvikken"!

Posted: Tue Jul 07, 2009 12:53 am
by norshuttle
Vannvittig kul tråd dette :D

Sv: Prosjekt "Grønniken"/"Kvikken"!

Posted: Thu Jul 09, 2009 1:20 am
by RZR Andy
I går fikk vi gutta endelig kommet oss på en cruisetur, vi hadde fått billetter til Istid 3 og da måtte vi jo kjøre Kvikken såklart! Men først innom til Vest Bilutstyr og få tak i bilbelter bak. Skikkelige med E-merking og det hele. Hadde med verktøy og skrudde dem fast, ti minutters jobb for langt større sikkerhet.
Etter filmen kjørte vi hjem igjen via Mekonomen, og fikk blandet to bokser med original Sumatra-grønn lakk. Vi ble betjent av en hyggelig kar som het Roy-Erik - hans første bil var en rød 70modell automatic, til og med. Grei pris på dette også med VWACB-kortet, anbefales!

Sv: Prosjekt "Grønniken"/"Kvikken"!

Posted: Thu Jul 09, 2009 4:40 pm
by RZR Andy
I går forlangte gutta (Elias og fetter Carl-Erik) at vi skulle kjøre til Tommys og spise softis. Jentene var på tur til Lagunen for å shoppe, så da måtte jo vi gutta kose oss litt også. Begynte med en runde i bilvasken hos Shell i Blomsterdalen, der vi traff på John-Ståle aka "Norshuttle" som var på kosetur i "Max"-en. Så gikk turen videre til Tommy og vi koste oss med is (og en skvett kaffe til privatsjåføren) i varmen. Tommy rakk bare en kjapp røyk på benken utenfor, men vi fikk nå kommet litt ajour i forhold til hva som skjer for tiden;)
Da vi skulle vende snuten hjemover dukket Hans opp, og det varte ikke lenge før Knut (der Fingerschnapper) dukket opp også - skulle på inspeksjon i ABC og sjekke ut lokalet. Sannelig svingte ikke Arne Fasty innom da vi var på vei inn i bilen også - !very naughty! at Fastbacken sto igjen alene hjemme, Arne!  :police:
Takker for softis og kaffe, Tommy!

Sv: 1973 1303S "Kvikken"

Posted: Fri Jul 09, 2010 5:45 pm
by RZR Andy
Da er det tid for en opdatering igjen her.
Etter ca. 5500 omtrent feilfrie kilometers drift er det nå på tide å stelle litt med "Kvikken".
Har brukt bilen gjennom hele dette året, mest til og fra jobben og en og annen tur i tillegg. Lengste tur var jo til SCC i august i fjor, og det gikk som en drøm med god varme i kupeen.
Etter en liten cruising til Sotra for et par uker siden fikk vi litt varmgang i bremsene fremme, så her er det en kalipper som henger litt. Teorien er at det er innvendig morkne bremseslanger som er problemet. Dermed blir det å bytte både disse og kalipperne.
I tillegg begynte clutchen å slure litt ved pådrag, så da får vi avdekke om det bare er selve clutchlamellen som er slitt, eller om det er oljelekkasje fra simmeringen ved veiven.
Dessuten er det en elektrisk feil på tankmåleren, så de de fem-seks gangene bilen har stoppet er det fordi jeg har glemt å passe på å etterfylle.
Svein påpekte også at det var litt slappe støtdempere fremme, og det stemmer nok ikke så dårlig. Får ta en titt på dem også, så får vi et overblikk over den totale listen.
Oppdatering følger når ferie er unnagjort. Skal det bli tur til SCC med Kvikken så må i alle fall dette på stell.

Sv: 1973 1303S "Kvikken"

Posted: Fri Jul 09, 2010 6:35 pm
by Magnus
RZR Andy wrote: Da er det tid for en opdatering igjen her.
Nei, truru det, er jo ikke mer enn et knapt år siden siste uppdeit...

PS: Husk senking!! (Det er jo obligatorisk i RZR) :thup

Sv: 1973 1303S "Kvikken"

Posted: Fri Jul 09, 2010 6:55 pm
by RZR Andy
Har ikke gjort noe stort med den heller, så nå er det ikke noen prosjekttråd lenger
Takker ellers for tipset, det skal jeg prøve å huske ;) Vi får se hva som skjer, Magnus!
Du vet denne er jo en umodifisert originalbil, og da er det ikke så greit å begynne å tukle med ting som fungerer
:thup

Sv: 1973 1303S "Kvikken"

Posted: Mon Jun 25, 2012 12:43 pm
by Solan
Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.


Straks to år siden siste update, hmmm... Noe nytt med denna...? Trur det må være litt nytt å rapportere her ;)

Sv: 1973 1303S "Kvikken"

Posted: Fri Jan 24, 2020 2:32 pm
by Magnus
Tar sjansen på å gjenopplive denne tråden med et par bilder fra fraktingen til Kranken, kanalmassakrering og minisveisekurs:

[attachment=3][attachment=4][attachment=1][attachment=2][attachment=5]

Sv: 1973 1303S "Kvikken"

Posted: Fri Jan 24, 2020 2:58 pm
by Solan
God fres i baconet på KrankenHaus der, altså!  8)