Det var det!

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

Fralg
Supermedlem
Supermedlem

Det var det!

Post by Fralg »

Da har min siste dag som formann kommet og 20 års historie er slutt for meg og VWACB!

Jeg vil med dette takke alle som har hjulpet til i løpet av disse årene; annonsører, sponsorer og ikke minst frivillige.
Sammen har vi laget en av Norges absolutt beste (VW) klubber!

Vil også takke de som holdt ut i styret med meg, noen et halvt år og noen nesten like lenge som jeg selv. Flott innsats fra alle sammen!
Vi ble vel stort sett enig til slutt?

Jeg vil også ønske det nye styret lykke til og håper og tror at dere kan gjøre klubben enda bedre.
Spesielt vil jeg takke Jonn-Stian som overtar formannsvervet frivillig og er klar for en innsats.

Vil vi ha en (aktiv) VW klubb i Bergen må alle trå mer til enn til nå! Er det noe jeg har lært i løpet av disse 20 årene så er det at det skal ikke så mye til før det blir enklere å drive en klubb. Hjelp med praktiske ting, skaffe annonsører, arrangere medlemsmøter, osv; ikke vær redd for å tilby dine ”tjenester”. Vær heller ikke redd for å bli med på noe som du i utgangspunktet ikke interesserer deg for; utstillingene våre de siste 2 årene var et slit pga lite frivillige men har rekruttert mer medlemmer enn noe annet arrangement disse årene. I tillegg har ”reklameverdien” for klubben vært uvurderlig!

Takk for meg og lykke til videre!

(for siste gang) for VWACB
Frode Algrøy
Avtroppende Formann
Last edited by Fralg on Mon Feb 16, 2009 6:42 am, edited 1 time in total.
www.algroy.no     The Split  Cruisers
1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961  + 1999
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
Image
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem

Sv: Det var det!

Post by RZR Sune »

Takk for en enorm innsats Frode og nyt tilværelsen som kun medlem!!  :thup
Det står respekt av den innsatsen og tolmodigheten du har lagt inn i dette!

Sune:)
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Jon T
Supermedlem
Supermedlem

Post by Jon T »

Det hadde vel ikke vært mye til klubb i Bergen i dag hvis ikke Frode hadde holdt ut alle de årene han har gjort.
Takk for god innsats og lykke til i pensjonist tilværelsen!
orangenotch
Styret
Styret

Post by orangenotch »

Takk til deg Frode for den innsatsen du har gjort for klubben og miljøet rundt vw her på vestkysten.  :thup :thup

Pål
02 er bøs.....Bay er grei
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Da må jeg som forrige formann få lov å takke for innsatsen også, Frode. Det er faktisk så lenge siden at minnene er vage og mange av medlemmene ikke var påtenkt engang... Uten deg ville det neppe vært noen aktiv klubb i dag, så det er mer enn fortjent å tre tilbake nå.
Ubegripelig at du har hatt den nødvendige driven for å kjøre løpet i alle disse årene - vi snakker om 20 år her, folkens! Tror du kan telle på en hånd antallet foreninger og klubber av betydning som kan skilte med tilsvarende. Det har blitt et ufattelig antall timer som du har lagt ned i VWACB som ingen noensinne ser, men som gjør at klubben er der den er i dag. Det er vel også andre trofaste tjenere som har vært med omtrent like lenge i andre verv, men det er litt mer ansvar og plikter som følger med formannsvervet. Ikke så mye den gangen da vi startet opp, men når antallet medlemmer hadde stabilisert seg og det også ble snakk om budsjetter og regnskap med 6 sifre i, så krever det endel mer av den som skal sy det hele sammen.
Stabilitet har vel vært en nøkkelfaktor i alle disse årene, og med nøktern økonomisk styring har VWACB blitt til den uten sidestykke mest veldrevne merkeklubben i landet (tipper jeg!).
Ønsker deg tillykke med "pensjonisttilværelsen" og håper du igjen får mulighet til å gå i garasjen med god samvittighet og kose deg med den formidable samlingen din!
Vil benytte anledningen til å takke også de andre som har gjort klubben til noe alle vi medlemmer kan glede oss over! Lykke til til de som overtar!
Legger ved et par bilder fra den gangen vi var unge og pene...
[attachment=4]
Attachments
frode-2 kopi.jpg
frode-2 kopi.jpg (68.46 KiB) Viewed 714 times
frode-3 kopi.jpg
frode-3 kopi.jpg (54.66 KiB) Viewed 746 times
frode-1 kopi.jpg
frode-1 kopi.jpg (55.9 KiB) Viewed 705 times
Last edited by Anonymous on Mon Feb 16, 2009 11:10 am, edited 1 time in total.
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Post by Bjørn Hjellestad »

Takk for innsatsen!
Kos deg med Boblene og old stuffet!  :thup
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Nå er vel ikke jeg den som har vært med lengst, men allerede for nesten 20 år siden vurderte jeg å melde meg inn i VWACB, da jeg var ung og hadde bobler.
Personen jeg skulle ta kontakt med var nettopp Frode. Nå kom jeg ikke så langt den gang, men at du har holdt ut så lenge er intet mindre enn imponerende!!
Tenk at du fremdeles var her, da jeg endelig fikk summet meg til å melde meg inn....

En STOR takk for den fomidable innsatsen, og nyt "pensjonisttilværelsen", det har du jammen fortjent!!  :thup

John Harry
Last edited by VW 181 on Mon Feb 16, 2009 5:31 pm, edited 1 time in total.
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Suveren innsats, Frode!

Jeg gikk jo i klassen til Tor og Svein på "Teknikken" den gangen klubben ble stifta høsten 1987, og angra vel på at jeg ikke meldte meg inn da. Men noen år seinere ble det både boble og medlemskap, og de siste seks åra har jeg også sittet i styret. Vanvittig bra miljø for vw her vest, og det er nok mange som misunner oss dette andre steder i landet.

Men jeg er enig med Frode, det trengs stadig mer folk for å få ting til å skje, og det kan anbefales på det varmeste å ta i et tak. Kjekke folk, og en får nye venner, og enda bedre miljø :) Og selv om jeg nå går ut av styret, så skal jeg selvfølgelig ta i et tak når jeg kan.

Lykke til som "pensjonist", Frode, det er ærlig fortjent!

HIPPHIPPHIPP!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Takk for en flott innsats Frode! Det er stor forskjell på å være en liten gjeng som dyrker VW-interessene sine, og ha ansvar for en klubb med 2-300 medlemmer. Da jobber en plutselig for alle de andre og ikke seg selv! Den som har jobbet mest og lagt ned fritiden sin (+ arbeidstid?) er jo deg Frode. VWACB har alltid vært kjent for å være en klubb med stor variasjon og plass til alle retninger innenfor den luftavkjølte VW-familien. Selv om du selv har hatt hjertet i det "originale" - har det i Bergen alltid vært plass til alle stilarter. På treffene våre har det alltid vært et stort innslag av "bruks-lookere", og i liten grad utstillingsbiler. Klubben og du har vært tro mot at dette er "folkebiler"- for alle.

Som tidligere styremedlem vet jeg at Frode alltid har stilt høye krav til hvordan VWACB skal fremstå. Dette har vært med på å løfte klubben videre i alle disse årene. Når andre bilklubber har stagnert, så har VWACB alltid lykkes med å utvikle seg - også inn i en ny digital og nettbasert tid. Det spirer og gror i mange garasjer i Bergen nå, medlemsbladet er bedre enn noen gang, Internett-forumet vårt når nye trafikkrekorder og binder oss enda bedre sammen. Mange av oss som er medlemmer treffes jevnt og trutt for en kaffekopp og bilprat - og VWACB er alltid rammen rundt det hele.
Stor takk til de som har engasjert seg i styret disse årene  - og selvølgelig spesielt til deg Frode. Du kan se frem til en ny vw-tilværelse med få plikter og mye glede!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
heljo
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by heljo »

20 år som formann er rett og slett imponerande!  :o
Eg takkar for muligheten til å være medlem, og ønsker deg lykke til med all fritida du må få framover.
har du planar om å skaffe deg ein hobby no?  :P
Moshe
Global moderator
Global moderator

Post by Moshe »

Takk til Frode for en formidabel innsats for klubben!
I medlemsundersøkelsen vi hadde i klubben for noen år siden hadde vi lagt inn noen kommentarfelt, og der var det en kommentar som gikk igjen: Uten Frode, ingen VWACB! Dette er en sannhet og et faktum som det er vanskelig å komme utenom. Med en slik kontinuitet, som Frode har stått for, har VWACB unngått mange problemer som andre klubber har slitt med. Disse har da gjerne bukket under, i tillegg har klubben klart seg gjennom de vanskelighetene som har oppstått fordi Frode har stått på. Det har han gjort alene og sammen med andre, og styrt gjennom problemene slik at klubben nå står frem som en av Norges best drevne klubber!

Gratulerer med dagen, Frode!!!
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR-Marius »

Fy Frode!

Hadde ikke du kommet på besøk til Bård på Kronstad i bilen din hadde ikke jeg hivd titusenvis av kroner inn i disse gamle bilene.
På den andre siden, hadde det ikke vært for deg hadde jeg nok heller ikke blitt så engasjert i verdens absolutt herligste biler! Du har gjort en formidabel innsats for miljøet, no kan du bruke mer tid på å cruise som på bildet under!
Attachments
frodecab_sized.jpg
frodecab_sized.jpg (58.42 KiB) Viewed 675 times
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR-Marius »

og om tidene blir vanskelige uten styreengasjement, husk..

Båbb er min venn, men og din!
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
Fralg
Supermedlem
Supermedlem

Post by Fralg »

Takker for alle fine tilbakemeldinger!  

For all del; det har vært god hjelp underveis og mange har stått på (minst) like mye som meg

Nå trer jeg inn i pensjonistrekkene i VWACB og vil i fremtiden møte på de arrangementene som passer
Har også tenkt å fortsette å skrive i bladet; det finnes nok av emner og lokale biler/eiere som bør presenteres
Skal også bruke mer tid på mine biler, prosjekter og andre hobbyer. Det er nok å finne på fremover.

Har spurt fint den nye formannen om jeg kan få fri på Vårmønstringen og Bug Out dette året.
Planen var å kun se på biler og snakke med andre VW folk men det stiller han seg tvilende til  ;)

mvh
Frode
Pensjonist
Image
Fralg
Supermedlem
Supermedlem

Post by Fralg »

RZR-Marius wrote: Hadde ikke du kommet på besøk til Bård på Kronstad i bilen din hadde ikke jeg hivd titusenvis av kroner inn i disse gamle bilene.
Husker fortsatt godt "drittungen" som kom bort og ville diskutere Karmann Ghia med meg  ;D
RZR-Marius wrote: .........no kan du bruke mer tid på å cruise som på bildet under!
Skal du sitte på du da?
Attachments
IM007331.jpg
IM007331.jpg (67.93 KiB) Viewed 661 times
Image
Post Reply