Page 7 of 8
Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Mon Aug 31, 2009 9:28 am
by Jon T
erika wrote:
Ser pent ut! Kanskje det blir mulig å få seg en prøvetur og sammenligne med en std. 1600?
Det blir det, men kjøp deg en nakkeslengpute for dette kommer til å gå fort

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Mon Aug 31, 2009 10:27 am
by RZR Andy
Jon T wrote:
RZR Andy wrote:
Flott! Fant du ut av luftfilterløsningen?
Jess, etter å ha fått fatt i deg på 1-800-VW så ser du på siste (dårlige) bilde at det staget til gasserne skal festes i bunnen av luftfiltrene. Jeg er usikker på hvilken luftfiltre jeg trenger men skal se litt på noen Jokeren har liggende. Jeg mangler også toppen som skal ligge over luftfilterene, men det lar seg ordne.
Inntil videre kan du jo bare bruke noen standard-biltema-greier eller denslags. De heftigste er jo sånne halvsopp-formede i perforert plate, old school/vintage race!
Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Mon Aug 31, 2009 10:56 am
by Jon T
RZR Andy wrote:
Jon T wrote:
RZR Andy wrote:
Flott! Fant du ut av luftfilterløsningen?
Jess, etter å ha fått fatt i deg på 1-800-VW så ser du på siste (dårlige) bilde at det staget til gasserne skal festes i bunnen av luftfiltrene. Jeg er usikker på hvilken luftfiltre jeg trenger men skal se litt på noen Jokeren har liggende. Jeg mangler også toppen som skal ligge over luftfilterene, men det lar seg ordne.
Inntil videre kan du jo bare bruke noen standard-biltema-greier eller denslags. De heftigste er jo sånne halvsopp-formede i perforert plate, old school/vintage race!
Jeg har kjøpt to slike "putt rett oppå forgasseren type" men der står jo bunnen til dellorto filterne som også fungere som stag holdere?
Men det ordner seg nok!
Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Mon Aug 31, 2009 3:54 pm
by RZR-Marius
ta deg en tur til AST Performance på Lønningen og kjøp noen KD sokker som du stripser på stacksene!
Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Mon Aug 31, 2009 8:24 pm
by Jon T
RZR-Marius wrote:
ta deg en tur til AST Performance på Lønningen og kjøp noen KD sokker som du stripser på stacksene!
Thank you Marius!
Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Mon Sep 21, 2009 1:50 pm
by Jon T
Minor setback:
Etter forsøk på oppstart med all den putlingen det medfører fikk jeg ikke start på den. Vi trodde at det var tenningen som spillte oss et puss, men etter prøv/feil metodene viste det seg at kompresjonen er langt ut i skauen på tre sylindre. Motoren er nå tilbake på "verkstedet" og må skrues fra hverandre igjen

. sikkert klar til neste sesong!
Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Mon Sep 21, 2009 3:01 pm
by hans
den er lei - lykke til videre .
Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Mon Nov 23, 2009 9:34 pm
by Jon T
Takk race-buggy, nå er motoren i molekyler igjen og jeg har nok vært litt pysete i portingen, dette skal jeg nå gjøre på nytt igjen.
Jon T wrote:
Minor setback:
Etter forsøk på oppstart med all den putlingen det medfører fikk jeg ikke start på den. Vi trodde at det var tenningen som spillte oss et puss, men etter prøv/feil metodene viste det seg at kompresjonen er langt ut i skauen på tre sylindre. Motoren er nå tilbake på "verkstedet" og må skrues fra hverandre igjen

. sikkert klar til neste sesong!
Som sagt er den demontert igjen og som vi trodde så er det lekkasje mellom sylinder og topp:
[img width=450 height=600]
http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... ab1129.jpg[/img]
[img width=450 height=600]
http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... ab1130.jpg[/img]
Som du ser i ytterkant her er det tydelig eksoslekkasje!
Nå sender jeg de langt ut av kommunen med Alutig så fikser han biffen, kanskje vi får oppstart før jul?
Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Tue Nov 24, 2009 9:56 am
by Race-buggy
oi det var kjipt, men en ting du bør sjekke er sylinder høyden,om begge sylinderne står like høyt, når di er på blokka.
og til det bruker du en rettholt
og vis toppene er brukt fly cuter på, hopper den en del og du må slipe sylinder mye nede toppen for å få en tett annleggs flaten skal bli plan/og tett,jeg bruker først grov ventil slipe pasta,så fin til slutt, ja der er mye kjøre glede å hente med å porte toppene godt, og ha rette vinkler på ventil og sete
Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Tue Jan 05, 2010 5:28 pm
by Jon T
Da ble det som antatt: Toppene var mer skjev enn de burde være men nå har de vært en tur på det blide sørlandet og ser slik ut:

Så snart de er kommet tilbake med posten blir det montering på nytt!
oppstart innen noen uker tenker jeg

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Tue Jan 05, 2010 5:58 pm
by RZR Andy
Ser man det! Hvor på det blide sørlandet har disse vært da?
"Noen uker" til, ja = SCC10?

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Tue Jan 05, 2010 8:31 pm
by RZR-Marius
Jon T wrote:
RZR-Marius wrote:
ta deg en tur til AST Performance på Lønningen og kjøp noen KD sokker som du stripser på stacksene!
Thank you Marius!
Fikk du tak i?
Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Tue Jan 05, 2010 8:55 pm
by Jon T
RZR Andy wrote:
Ser man det! Hvor på det blide sørlandet har disse vært da?
"Noen uker" til, ja = SCC10?
Tmbryn fra Vwnorge, flymekaniker med digital CNC fres!
Målet er å ha motoren i bilen i god tid før påske!
Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Tue Jan 05, 2010 8:56 pm
by Jon T
RZR-Marius wrote:
Jon T wrote:
RZR-Marius wrote:
ta deg en tur til AST Performance på Lønningen og kjøp noen KD sokker som du stripser på stacksene!
Thank you Marius!
Fikk du tak i?
kom aldri så langt, men det ordner seg nok!
Sv: Bolt-on trimming av en 1300!
Posted: Tue Jan 05, 2010 11:23 pm
by Tistlo
Ja det er godt og vel att du gjer alle feila før meg, sånn att eg har ein fasit å fylga når oljefyren skal overhalast/trimmast
