Bolt-on trimming av en 1300!

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by Jon T »

erika wrote: Ser pent ut! Kanskje det blir mulig å få seg en prøvetur og sammenligne med en std. 1600?
Det blir det, men kjøp deg en nakkeslengpute for dette kommer til å gå fort  ;)
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by RZR Andy »

Jon T wrote:
RZR Andy wrote: Flott! Fant du ut av luftfilterløsningen?
Jess, etter å ha fått fatt i deg på 1-800-VW så ser du på siste (dårlige) bilde at det staget til gasserne skal festes i bunnen av luftfiltrene. Jeg er usikker på hvilken luftfiltre jeg trenger men skal se litt på noen Jokeren har liggende. Jeg mangler også toppen som skal ligge over luftfilterene, men det lar seg ordne.
Inntil videre kan du jo bare bruke noen standard-biltema-greier eller denslags. De heftigste er jo sånne halvsopp-formede i perforert plate, old school/vintage race!
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by Jon T »

RZR Andy wrote:
Jon T wrote:
RZR Andy wrote: Flott! Fant du ut av luftfilterløsningen?
Jess, etter å ha fått fatt i deg på 1-800-VW så ser du på siste (dårlige) bilde at det staget til gasserne skal festes i bunnen av luftfiltrene. Jeg er usikker på hvilken luftfiltre jeg trenger men skal se litt på noen Jokeren har liggende. Jeg mangler også toppen som skal ligge over luftfilterene, men det lar seg ordne.
Inntil videre kan du jo bare bruke noen standard-biltema-greier eller denslags. De heftigste er jo sånne halvsopp-formede i perforert plate, old school/vintage race!
Jeg har kjøpt to slike "putt rett oppå forgasseren type" men der står jo bunnen til dellorto filterne som også fungere som stag holdere?

Men det ordner seg nok!
User avatar
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 622
Joined: Fri Oct 19, 2007 12:00 pm
Contact:

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by RZR-Marius »

ta deg en tur til AST Performance på Lønningen og kjøp noen KD sokker som du stripser på stacksene!
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by Jon T »

RZR-Marius wrote: ta deg en tur til AST Performance på Lønningen og kjøp noen KD sokker som du stripser på stacksene!
Thank you Marius!
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by Jon T »

Minor setback:
Etter forsøk på oppstart med all den putlingen det medfører fikk jeg ikke start på den. Vi trodde at det var tenningen som spillte oss et puss, men etter prøv/feil metodene viste det seg at kompresjonen er langt ut i skauen på tre sylindre. Motoren er nå tilbake på "verkstedet" og må skrues fra hverandre igjen  :-\.  sikkert klar til neste sesong!
hans

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by hans »

den er lei  - lykke til videre .
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by Jon T »

Takk race-buggy, nå er motoren i molekyler igjen og jeg har nok vært litt pysete i portingen, dette skal jeg nå gjøre på nytt igjen.
Jon T wrote: Minor setback:
Etter forsøk på oppstart med all den putlingen det medfører fikk jeg ikke start på den. Vi trodde at det var tenningen som spillte oss et puss, men etter prøv/feil metodene viste det seg at kompresjonen er langt ut i skauen på tre sylindre. Motoren er nå tilbake på "verkstedet" og må skrues fra hverandre igjen  :-\.  sikkert klar til neste sesong!
Som sagt er den demontert igjen og som vi trodde så er det lekkasje mellom sylinder og topp:
[img width=450 height=600]http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... ab1129.jpg[/img]
[img width=450 height=600]http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... ab1130.jpg[/img]
Som du ser i ytterkant her er det tydelig eksoslekkasje!
Nå sender jeg de langt ut av kommunen med Alutig så fikser han biffen, kanskje vi får oppstart før jul?
User avatar
Race-buggy
Juniormedlem
Juniormedlem
Posts: 55
Joined: Thu Oct 01, 2009 11:23 pm
Location: Sørlandet

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by Race-buggy »

oi det var kjipt, men en ting du bør sjekke er sylinder høyden,om begge sylinderne står like høyt, når di er på blokka.
og til det bruker du en rettholt

og vis toppene er brukt fly cuter på, hopper den en del og du må slipe sylinder mye nede toppen for å få en tett annleggs flaten skal bli plan/og tett,jeg bruker først grov ventil slipe pasta,så fin til slutt, ja der er mye kjøre glede å hente med å porte toppene godt, og ha rette vinkler på ventil og sete
Last edited by Anonymous on Tue Nov 24, 2009 1:16 pm, edited 1 time in total.
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by Jon T »

Da ble det som antatt: Toppene var mer skjev enn de burde være men nå har de vært en tur på det blide sørlandet og ser slik ut:
Image
Så snart de er kommet tilbake med posten blir det montering på nytt!
oppstart innen noen uker tenker jeg  :D
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by RZR Andy »

Ser man det! Hvor på det blide sørlandet har disse vært da?
"Noen uker" til, ja = SCC10?  ;)
User avatar
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 622
Joined: Fri Oct 19, 2007 12:00 pm
Contact:

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by RZR-Marius »

Jon T wrote:
RZR-Marius wrote: ta deg en tur til AST Performance på Lønningen og kjøp noen KD sokker som du stripser på stacksene!
Thank you Marius!
Fikk du tak i?
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by Jon T »

RZR Andy wrote: Ser man det! Hvor på det blide sørlandet har disse vært da?
"Noen uker" til, ja = SCC10?  ;)
Tmbryn fra Vwnorge, flymekaniker med digital CNC fres!

Målet er å ha motoren i bilen i god tid før påske!
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by Jon T »

RZR-Marius wrote:
Jon T wrote:
RZR-Marius wrote: ta deg en tur til AST Performance på Lønningen og kjøp noen KD sokker som du stripser på stacksene!
Thank you Marius!
Fikk du tak i?
kom aldri så langt, men det ordner seg nok!
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Bolt-on trimming av en 1300!

Post by Tistlo »

Ja det er godt og vel att du gjer alle feila før meg, sånn att eg har ein fasit å fylga når oljefyren skal overhalast/trimmast :)
TLF: 97419035
Post Reply