RZR Andy wrote:
Flott! Fant du ut av luftfilterløsningen?
Jess, etter å ha fått fatt i deg på 1-800-VW så ser du på siste (dårlige) bilde at det staget til gasserne skal festes i bunnen av luftfiltrene. Jeg er usikker på hvilken luftfiltre jeg trenger men skal se litt på noen Jokeren har liggende. Jeg mangler også toppen som skal ligge over luftfilterene, men det lar seg ordne.
Inntil videre kan du jo bare bruke noen standard-biltema-greier eller denslags. De heftigste er jo sånne halvsopp-formede i perforert plate, old school/vintage race!
RZR Andy wrote:
Flott! Fant du ut av luftfilterløsningen?
Jess, etter å ha fått fatt i deg på 1-800-VW så ser du på siste (dårlige) bilde at det staget til gasserne skal festes i bunnen av luftfiltrene. Jeg er usikker på hvilken luftfiltre jeg trenger men skal se litt på noen Jokeren har liggende. Jeg mangler også toppen som skal ligge over luftfilterene, men det lar seg ordne.
Inntil videre kan du jo bare bruke noen standard-biltema-greier eller denslags. De heftigste er jo sånne halvsopp-formede i perforert plate, old school/vintage race!
Jeg har kjøpt to slike "putt rett oppå forgasseren type" men der står jo bunnen til dellorto filterne som også fungere som stag holdere?
Minor setback:
Etter forsøk på oppstart med all den putlingen det medfører fikk jeg ikke start på den. Vi trodde at det var tenningen som spillte oss et puss, men etter prøv/feil metodene viste det seg at kompresjonen er langt ut i skauen på tre sylindre. Motoren er nå tilbake på "verkstedet" og må skrues fra hverandre igjen . sikkert klar til neste sesong!
Takk race-buggy, nå er motoren i molekyler igjen og jeg har nok vært litt pysete i portingen, dette skal jeg nå gjøre på nytt igjen.
Jon T wrote:
Minor setback:
Etter forsøk på oppstart med all den putlingen det medfører fikk jeg ikke start på den. Vi trodde at det var tenningen som spillte oss et puss, men etter prøv/feil metodene viste det seg at kompresjonen er langt ut i skauen på tre sylindre. Motoren er nå tilbake på "verkstedet" og må skrues fra hverandre igjen . sikkert klar til neste sesong!
oi det var kjipt, men en ting du bør sjekke er sylinder høyden,om begge sylinderne står like høyt, når di er på blokka.
og til det bruker du en rettholt
og vis toppene er brukt fly cuter på, hopper den en del og du må slipe sylinder mye nede toppen for å få en tett annleggs flaten skal bli plan/og tett,jeg bruker først grov ventil slipe pasta,så fin til slutt, ja der er mye kjøre glede å hente med å porte toppene godt, og ha rette vinkler på ventil og sete
Last edited by Anonymous on Tue Nov 24, 2009 1:16 pm, edited 1 time in total.
Da ble det som antatt: Toppene var mer skjev enn de burde være men nå har de vært en tur på det blide sørlandet og ser slik ut:
Så snart de er kommet tilbake med posten blir det montering på nytt!
oppstart innen noen uker tenker jeg