Sv: Bolt-on trimming

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Bolt-on trimming

Post by Tistlo »

ts wrote:
RZR Andy wrote: Det er jo enkelt å få sjekket endeslakk, kompresjon og oljeforbruk.
Hvordan sjekker man endeslark i en motor som ER splittet ? Og hva kan man gjøre med det ? Kun shims eller hjelper linjeboring noe på det ?
Du kan måla breiden på lagerbana med thrustflate ytterst mot svinghjulet so finn du ut om da er slitt. du trenger digitalt skyvelær. om du treng linjeboring kan du ogso måla deg fram til og eller kjenna på slitasjen
TLF: 97419035
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Bolt-on trimming

Post by RZR Andy »

Fra linken over:
"2.  With a feeler gauge prior to engine assembly.  I used this method for all of my engines prior to making my end play tool.  It's accurate and DOES NOT require any special tools.  In a nut shell, this method requires holding your crankshaft between wood blocks in a vise, installing the thrust bearing and installing & torqueing the flywheel.  You then check the gap with feeler gauges and adjust the gap from there with three shims."
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Bolt-on trimming

Post by erika »

Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Bolt-on trimming

Post by RZR Andy »

Ikke dumt det der, 74mm slag er jo perfekt. :thup
User avatar
Jan-Henrik
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 350
Joined: Thu Jun 17, 2010 4:45 pm
Location: Rådal - Sentrum

Sv: Bolt-on trimming

Post by Jan-Henrik »

Jon T wrote:
Dalland wrote: Svingaksel:
1300S eller 1500 kassene er greie.
evt øk dekk størrelsen litt, jeg hadde hylekasse på min 67, men med 215/70-15 var det en drøm å kjøre i 100+
Var dette jeg fryktet; Hadde på eksempelets tidspunkt 4,5 breddet orgianalfelg foran og bak med ballongdekk. Moderat senk.
Har nå byttet til Empi 5-spoke med tynne lavprfil foran og ballong bak og krafig stuk.

For se...for putte i større motor om det gir utslag.
1966 T-1 1300 - Ludwig. Ex.
1974 T-1 1303 "Rongved Edition" (2800cc) - Bergsprekken. Ex.
1960 T-1 1200 (1680cc) - Lakkskoen. Ex.
1974 T-1 1303s Big (1915cc) - Blodstrupmoen. Ex.
Post Reply